Gå til innhold

Socket A

danielsn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Socket A prosessorene var i starten for 2 år siden nok litt ustabile ja, men i dag har de ikke det problemet lenger.

Det er vel tull.

Har hatt AMD socket A prosessorer i 3 år uten problemer.(AMD XP1800+ og AMD XP2500+ overklokket til XP3200+)

Det var vel før de rundet 1Ghz at de kanskje var ustabile.

Regner med du har hørt det av Intel fan boys.

Jeg vil sidestille AMD og Intel, begge merkene har fordeler og bakdeler uten at man kan si at en er dårlig og en er bra.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

HAr jeg også lurt på.. Netshop har Barton fortsatt. Jeg kjører socket A og klager ikke. Jeg bruker pcen til spill, 3d rending og videoredigering. Til enkelt bruk og som skal være billig er ikke socket A et dumt valg.

edit: jeg har hatt AMD 0.8Ghz , AMD 1.2 Ghz og nå: AMD 2800XP 0.8Ghz byttet jeg ut rett før jul :D

Endret av PoWit
Lenke til kommentar
Socket A prosessorene var i starten for 2 år siden nok litt ustabile ja, men i dag har de ikke det problemet lenger.

Det har ikke jeg merka.

Jeg har hatt socket A siden athlon thunderbird sine dager, og har hatt 0 problemer med ustabilitet. Første socket A-cpu'en var en thunderbird 1133MHz, og deretter fikk jeg en xp2600 (ca 2 år siden) og de har funka perfekt.

Lenke til kommentar

Har AMD 0,160-2,4 alle med W-XP og nok minne.

Ingen ustabilitet relatert til CPU eller platform.

Har Intel 0,233-2,4 alle med W-XP og nok minne.

Ingen ustabilitet relatert til CPU eller platform .

Alt er oppklokket i mer eller mindre grad .

Ustabiliet jeg har hatt , skyldes som regel temperatur og meg som amatør.

Litt trøbbel med defekte sektorer.

I betraktning av at nesten all maskinvare utenom CPU er handlet på lager/demosalg er det kanskje på tide med litt skryt av de største nettbutikkene og produsentene.

Lenke til kommentar
Har fått byggeoppdrag av tanta mi. Jeg fikk ett tips her om at jeg bør bruke socket A, men jeg har hørt så mye rart om den. Stemmer det at socket A-prosessorene er ustabile ol.

Bygde for 2 år siden maskinen min. Den har socket A cpu (xp 2000+)

Har ikke reinstallert Windows engang på to år!

Har også god erfaring med Socket A, da jeg har bygd mange maskiner med Socket A. Aldri hatt noe spesielle problemer, bortsett fra med Epox socket A hovedkort. Bygde 4 maskiner en gang, og 2 hadde DOA hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...