[email protected] Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei, Jeg er en rookie på bærbar pcer, så hvis jeg ikke uttrykker meg korrekt teknisk sett, så bear with me. Vi har en brukt lifebook b2130 fra fujitsu siemens, nylig har batteriet dødt ut og lades ikke mer. Selvom den er tilknyttet strøm adapteren vil den ikke virke. Prøvd å lete etter steder som selger nye batterier, men i og med at det er en gammel produkt har jeg litt vanskeligheter her. Har til og med lest dette forumet nøye for å lete etter svar. Det finnes på bruktmarkedet en person som selger lifebook e2010 til billig penge, men jeg så etter batteri til denne modellen og fant det heller ikke, derfor nøler jeg med å kjøpe den. Er det riktig å konkludere at når modellen av bærbaren er gått ut og batteriet dør, at det er bare å kaste den? Er en bærbars levetid avhengig av tilgjengeligheten av batteri? Må jeg samle opp nok batteri før modellen går ut? Jeg er som sagt ny på konseptet om bærbar pcer og har blitt veldig behagelig med stasjonær, men vil jo gjerne ha litt muligeter med å være tilkoblet i et annet rom eller sted for den saks skyld. men jeg blir jo nølende hvis batteri skal være et hinder. Jeg trenger kun en bærbar til internett surfing, og til å se film og høre musikk, men hvis det er så mye bryderi med nettopp det her med batteri så kan jeg ofre dette ønsket om å ha bærbar. All hjelp settes pris på Lenke til kommentar
Selle Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hva med å kontakte FUJITSU SIEMENS COMPUTERS? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har sendt en mail til dem og jeg har ikke fått svar enda. Jeg lurte på om noen vet om noen forhandlere som selger batterier i tillegg til eldre modeller. Jeg vil kanskje investere til en ny bærbar, men er redd for at når modellen går ut så blir det samme batteri problem. Er det alltid slikt med bærbar? Er ikke batterier i nye modeller i samme serie kompatibelt med batteri i nyere modeller? Jeg vil jo gjerne at det skal være lett å oppgradere og skaffe tillegsutstyr til pcen. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Altså å få tak i batteri gjør vel de fleste sjapper på nettet som selger nye bærbare maskiner... når det gjelder fujitsu siemens kan du f.eks høre med www.komplett.no , www.mamoz.no , www.mpx.no +++++ flere av de vil nok skaffe et batteri selv om det ikke er hyllevare.. Det som man heller bør se litt på er jo prisen.. et slikt batteri kommer fort opp i nesten 1500 kroner.., og da spørs det litt hvor mye man faktisk vil koste på en "gammel" maskin... Kan jo være at batteriet står i flere modeller? ta ut batteriet og søk på nettet etter produktnu,,eret til batteriet... f.eks BTP-XXAX eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Hva med å gi litt specs om selve batteriet ? Kanskje hvis det finnes noen som er bedre i elektronikk her på forumet, som kan lage en skisse over hvor mange 9V/1.5V batterier en trenger for å møte kravet til pc`en din ? Som elektro læreren min sa: "Alt går ann, det er bare fantasien som begrenser mulighetene" Endret 15. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå