fredde Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei, lurte på om det var mulig å koble en ren switch etter en router? Jeg har i dag en 3Com router med 4 plasser, nå trenger jeg 2 til og lurte på om det var mulig da å koble en switch inn i en av plassene i routeren for så å koble tilleggs pcene inn i switchen. Er det slik det skal gjøres? Eller vil noen anbefale noe annet ? Lenke til kommentar
salif Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Fungerer sikkert helt fint det Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg gjør akkurat det nå, og som du ser så funker det utmerket. Har kabelmodem og en fireporters router på kjøkkenet, med kabler som går til hvert rom, og her på rommet mitt har jeg en åtteporters switch som betjener maskinene her. Lenke til kommentar
ferieguru Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det er ikke noe problem. De fleste billig(hjemme) routere har en IPadresse pool på ca 100 adresser. Dette er en begrensende faktor, men hvem har så mange PCer. Det er bare å koble en switch på den innbygde switchen i routeren osv. Kople kabelen fra routeren i UPlink inngangen på routeren, så vil det garantert funke. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det vil sikkert gå helt fint, men jeg lurer på en ting siden jeg også tenker på å sette inn en switch i et liknende nettverk; vil da filoverføringer mellom pc'ene som er koblet til denne switchen gå fra PC1 direkte gjennom switchen og til PC2, eller må alt gå gjennom switch, så til router, så til switch og til PC2? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Vil gå fra PC1 til Switch til PC2 Men hvis du kobler fra routern vil PCene miste IP-addresse, og filoverføringa vil bli brutt Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Vil gå fra PC1 til Switch til PC2Men hvis du kobler fra routern vil PCene miste IP-addresse, og filoverføringa vil bli brutt ok ja, den vil vel bri brutt siden det er routeren som deler ut ip addressene Lenke til kommentar
fredde Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Ok, da går jeg for en rimelig switch.... Takker for svarene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå