AndersT2 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 En kompis var lite smart en gang, og fjernet XP manuelt, altså slettet mappene i utforskeren. Og siden har han måtte velge mellom 2 XP versjoner når han startet maskinen, kun den ene fungerer selvsagt. Selv om den har blitt formatert flere ganger, og lagt inn på nytt så dukker dette opp igjen. Hvordan fikser man dette. Kan de ha noe å gjøre med at den harddisken er delt opp i 2 disker? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Lag en partisjon til i den WinXP som fungerer. Før over alt det som han vil ta vare på, så kan han formatere begge partisjonene som WinXP'ene ligger på. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Enda enklere: Fjern den som er borte i c:\boot.ini BTW: Hvor mange poster om dette har det blitt i løpet av den siste mnd.? Endret 11. september 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Enda enklere:Fjern den som er borte i c:\boot.ini BTW: Hvor mange poster om dette har det blitt i løpet av den siste mnd.? Hvis du leser trådstarten litt nøyere så ser du at de har prøvd å formatere den skadede partisjonen uten å lykkes med å fikse problemet. Endret 11. september 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Enda enklere:Fjern den som er borte i c:\boot.ini BTW: Hvor mange poster om dette har det blitt i løpet av den siste mnd.? Har prøvd dette, men det går ikkje og fjerne bare endre navn... Den dukker opp igjen når du starter maskina... (Må innrømme jeg har 4 forskjellige OS på maskina) Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 faktisk skjønner jeg ikke helt problemstillinga her jeg. du sier at du får opp 2 valg når du starter maskina ikke sant? 2 XP valg. men er den partisjonen som den andre XP versjonen var på skadet? isåfall er det litt merkelig. har du noen viktige ting på den partisjonen eller? selv kjører jeg dualboot, Windows 2000 PRO og Windows XP PRO, jeg får også opp valg når jeg starter maskina mi naturlig nok. hvis jeg noen gang (dette kommer ikke til å skje på dette århundre) skal slette den ene Windowsen min, f. eks XP så formaterer jeg/sletter Den partisjonen som XP ligger på å fjerner XP linja i boot.ini. så enkelt er det faktisk. det er iallefall sånn jeg tolker posten din iallefall. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Start-Kjør: msconfig. Boot.ini: Kontroller alle oppstartsbaner. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Partisjonen er ikke skadet, men han får opp 2 valg, men kun en funker, fordi han slettet XP en gang manuelt, ved å trykke delete inne i windows, ikke spør meg hvorfor. Så kun den ene funker, og det hadde vært greit at han slipper å måtte trykke enter under hver oppstart, eller vente i 30 sekunder. Skal teste med Boot.ini neste gang jeg er hos ham. Ellers takk for hjelpen Lenke til kommentar
Timur Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Bare lurer, prøvd dere å formatere fra XP Cd'en? Bare får sånn veldig følelse av dere ikke har gjort, bare lurer Lenke til kommentar
Timur Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Men ja hvis dere har formatert den er det bare å gjøre som spøkelset sier. (Hørtes veldig truende ut ) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Så kun den ene funker, og det hadde vært greit at han slipper å måtte trykke enter under hver oppstart, eller vente i 30 sekunder. Forandre "timeout" i boot.ini til 0 (null), så vil den installasjonen som virker starte direkte Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Bare lurer, prøvd dere å formatere fra XP Cd'en? Bare får sånn veldig følelse av dere ikke har gjort, bare lurer Jeg formaterte harddisken som ett ledd av innstallasjonen. Er ikke dette riktig?, funker jo hver gang på min egen maskin Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Bare lurer, prøvd dere å formatere fra XP Cd'en? Bare får sånn veldig følelse av dere ikke har gjort, bare lurer Jeg formaterte harddisken som ett ledd av innstallasjonen. Er ikke dette riktig?, funker jo hver gang på min egen maskin Jepp. Det er en fordel å formatere før man installerer os på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå