Gå til innhold

2 ganger XP, fjerne 1?

AndersT2

Anbefalte innlegg

En kompis var lite smart en gang, og fjernet XP manuelt, altså slettet mappene i utforskeren. Og siden har han måtte velge mellom 2 XP versjoner når han startet maskinen, kun den ene fungerer selvsagt.

Selv om den har blitt formatert flere ganger, og lagt inn på nytt så dukker dette opp igjen. Hvordan fikser man dette.

Kan de ha noe å gjøre med at den harddisken er delt opp i 2 disker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enda enklere:

Fjern den som er borte i c:\boot.ini

BTW: Hvor mange poster om dette har det blitt i løpet av den siste mnd.?

Hvis du leser trådstarten litt nøyere så ser du at de har prøvd å formatere den skadede partisjonen uten å lykkes med å fikse problemet.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
Enda enklere:

Fjern den som er borte i c:\boot.ini

BTW: Hvor mange poster om dette har det blitt i løpet av den siste mnd.?

Har prøvd dette, men det går ikkje og fjerne bare endre navn...

Den dukker opp igjen når du starter maskina...

(Må innrømme jeg har 4 forskjellige OS på maskina)

Lenke til kommentar

faktisk skjønner jeg ikke helt problemstillinga her jeg. du sier at du får opp 2 valg når du starter maskina ikke sant? 2 XP valg. men er den partisjonen som den andre XP versjonen var på skadet? isåfall er det litt merkelig. har du noen viktige ting på den partisjonen eller?

selv kjører jeg dualboot, Windows 2000 PRO og Windows XP PRO, jeg får også opp valg når jeg starter maskina mi naturlig nok. hvis jeg noen gang (dette kommer ikke til å skje på dette århundre) skal slette den ene Windowsen min, f. eks XP så formaterer jeg/sletter Den partisjonen som XP ligger på å fjerner XP linja i boot.ini. så enkelt er det faktisk.

det er iallefall sånn jeg tolker posten din iallefall.

Lenke til kommentar

Partisjonen er ikke skadet, men han får opp 2 valg, men kun en funker, fordi han slettet XP en gang manuelt, ved å trykke delete inne i windows, ikke spør meg hvorfor.

Så kun den ene funker, og det hadde vært greit at han slipper å måtte trykke enter under hver oppstart, eller vente i 30 sekunder.

Skal teste med Boot.ini neste gang jeg er hos ham.

Ellers takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Bare lurer, prøvd dere å formatere fra XP Cd'en? Bare får sånn veldig følelse av dere ikke har gjort, bare lurer :)

Jeg formaterte harddisken som ett ledd av innstallasjonen. Er ikke dette riktig?, funker jo hver gang på min egen maskin

Jepp. Det er en fordel å formatere før man installerer os på nytt. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...