CrackaBoi Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg har satt opp en Zerverr hjemme som er konfigurert for RDC, og med dynamisk dns-program. Personlig er jeg paa skole i USA. Det fungerer ikke aa logge paa maskinen hjemme, og jeg begriper ikke hvorfor, det har fungert tidligere. Jeg skriver adressen slik xxxxx.dyndns.org:xxxxx (jeg har endret porten for RDC). Er det noen som vet hvorfor dette ikke fungerer? Takk! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det kan være andre porter enn de vanligste (80, 21, 3389 etc) er blokkert. Prøv å bruke standardporten (3389). Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 - Har skolen/isp-en din endret brannmurregler i det siste? - Sikker på at maskinen din ikke henger eller er slått av grunnet strømbrudd el.? - Sikker på at dyndns-adressen din er oppdatert? (Har slitt litt med dette i det siste selv) Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Ja min bror er ved maskinen og sjekket at alt er i orden der. Spiller det noen rolle om det er firewall paa denne maskinen (clientmaskinen)? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du kan ikke spesifisere porten til RDP som et parameter til exe-filen uten samtidig å legge til parameter /V for spesifisering av server... Kjør C:\winDOWS\system32\mstsc.exe /? så skjønner du sikkert hva jeg mener... Wintel Lenke til kommentar
z00l Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei!!! Bruker selv Remotely Anywhere til samme formål. Det fungerte helt fint for meg fra jobben, helt til de endret oppsettet på brannmur etc. Nå må jeg ha clienten stående å lytte KUN på port 80 ettersom dette er den eneste porten jeg kan få tilgang fra jobben. Litt irriterende, da dette medfører til ca 100 forsøk daglig fra folk som prøver å komme seg inn på pc'en. Anyway: prøv å sett programmet ditt til å kjøre port 80 eller 21, ettersom disse portene etter all sannsynlighet er åpne -z00l- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå