Gå til innhold

Ny Pc, er dette bra nok


Anbefalte innlegg

nei nei nei!!!

De to, er elendige!!! INGEN KLOKKE MULIGHET!!!! null vcore justering, null multiplier justering!!! Kjøp Abit NFII -S V2.0

 

Skal du klokke er det kanskje lurt med noe bedre ram, XMS3500 for eks.

Kan du klokke høyt på fsb.

Leste nettop flere brukererfaringer av Abit NF7-S v2.0 og alle sier at kortet er stabilt og klokker bra. Forstår liksom ikke helt at det er en elendig overklokker da?

Jeg mente de 2 som du hadde i quoten din, NFII-S2 og NFII-S2G, disse er elendige, jeg skreiv at NFII-S V2.0 er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der skal klokke som bare det, og tror nok ikke du blir skuffa!

 

3000+ når du lett. Kan klokke sykt med den prosessoren når du har god kjøling, og det har du.

 

Forresten, ser du har valgt NF7-S2. Kjøp den andre NF7-S som er litt dyrere (795?). Den versjonen du har valgt er visst litt umulig når det kommer til klokking.

 

Foreslår dog at du kjøper dette i tillegg, siden du skal klokke:

 

To til fire av denne og en slik. Da kan du få god kjøling hvis du trenger det, og stillhet hvis du trenger det.

hvis han må bruke så mye penger på ekstrautstyr, for å kunne overklokke mest mulig, er det ikke bedre å bare kjøpe en athlon 3000 xp med medfølgende vifte?

Lenke til kommentar
Det der skal klokke som bare det, og tror nok ikke du blir skuffa!

 

3000+ når du lett. Kan klokke sykt med den prosessoren når du har god kjøling, og det har du.

 

Forresten, ser du har valgt NF7-S2. Kjøp den andre NF7-S som er litt dyrere (795?). Den versjonen du har valgt er visst litt umulig når det kommer til klokking.

 

Foreslår dog at du kjøper dette i tillegg, siden du skal klokke:

 

To til fire av denne og en slik. Da kan du få god kjøling hvis du trenger det, og stillhet hvis du trenger det.

hvis han må bruke så mye penger på ekstrautstyr, for å kunne overklokke mest mulig, er det ikke bedre å bare kjøpe en athlon 3000 xp med medfølgende vifte?

ø, nei. Xp3000 er vel omtrent siste sortering nå, altså de dårligste cpu`ene blir xp3000, mens de råeste og beste cpu`ene blir XP2400mobile. Dette er deffinitivt den beste til å klokke med, folk har klart 3,2 ghz med de! Min går bare på 2,8ghz da, og min "nye" som står i serveren min går bare på 2,6ghz. Så det varierer litt, men de gir masse ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Det der skal klokke som bare det, og tror nok ikke du blir skuffa!

 

3000+ når du lett. Kan klokke sykt med den prosessoren når du har god kjøling, og det har du.

 

Forresten, ser du har valgt NF7-S2. Kjøp den andre NF7-S som er litt dyrere (795?). Den versjonen du har valgt er visst litt umulig når det kommer til klokking.

 

Foreslår dog at du kjøper dette i tillegg, siden du skal klokke:

 

To til fire av denne og en slik. Da kan du få god kjøling hvis du trenger det, og stillhet hvis du trenger det.

hvis han må bruke så mye penger på ekstrautstyr, for å kunne overklokke mest mulig, er det ikke bedre å bare kjøpe en athlon 3000 xp med medfølgende vifte?

ø, nei. Xp3000 er vel omtrent siste sortering nå, altså de dårligste cpu`ene blir xp3000, mens de råeste og beste cpu`ene blir XP2400mobile. Dette er deffinitivt den beste til å klokke med, folk har klart 3,2 ghz med de! Min går bare på 2,8ghz da, og min "nye" som står i serveren min går bare på 2,6ghz. Så det varierer litt, men de gir masse ytelse for pengene.

Hva er det som er så sykt bra med den cpu`n da? Hvilke forskjeller er det i forhold til xp?

Lenke til kommentar

når cpuene blir produsert, blir noen bedre enn andre, de beste blir tatt ut til bærbare pc`er, fordi bæbare skal ha lav spenning (mindre varme, mindre strøm forbruk), derfor blir en standard xp2400mobile kjørt på 1,35volt, dvs. at ved klokking trenger denne vesentlig mindre spenning for å oppnå høy hastighet.

Lenke til kommentar

Jo takk for hjelpen

Det var noen dyre alt. du hadde der skyline, men sikkert veldig gode, så jeg kom fram til flg. :

Minne enten :Corsair xms3200 512MB(1045kr) eller Twinmos Twister(990kr)

De må jo være litt bedre, og jeg har som sagt ikke planer om å presse CPU til det ytterste.

 

Får se om jeg får råd til skjermen, har sett bra omtale av den tidligere og ja, så vi får se, men jeg greier meg nok med den andre og.

 

Men når det gjelder hovedkortet, så antar jeg at netshop blir stedet jeg handler fra da, sure kroner ekstra det der...

 

Jeg får sove på det, ikke noe enkelt valg :hmm:

Lenke til kommentar

Har kommet fram til at jeg ikke vil betale så mye for en skjerm.

Men kikker heller i andre enden av prisskalaen:

 

Fant Philips 109E50 - skjerm - CRT - 19" hos itbutikken på tilbud til 1377.

 

Den så veldig hvit ut, men det er vel ikke så nøye.

 

Den var iallefall billig der i forhold til databutikken og advance, hvor den kostet over 1800kr.

Ser at den er TCO03, og la spesiellt merke til at den har lavt effektforbruk, nesten 100W mindre enn den du anbefalte skyline, og hva tyder det på, går det vesentlig ut over billedkvaliteten ?

 

I forhold til den 15" Forefront DM-1564 jeg sitter på nå, kan den vel neppe være dårligere?

 

Noen som har erfaring med skjermen?

Lenke til kommentar

Hehe, den er nok bedre enn den du har ja, men det att den har lavere forbruk kan påvirke lys styrken i skjermen, altså at skjermen ikke har så spentstigt bilde og sterke farger, syns ikke du bør se på noen hundrelapper her altså, samsung skjermen er knall! Tror du kommer til å angre med den philips skjermen.

Ser også att:

1280 x 1024 at up to 86 Hz, dette lover veldig dårlig! Dvs. at du må nøye deg med ganske lav oppløsning, hviss ikke kommer det til å flimre noe sinnsykt.

Min 959NF, takkler 1600x1200 ved 86 Hz, dette er noe du vil merke! Garantert!

1280x1024 blir for lav oppløsning på en 1600x1200, det blir helt grusomt å se på. 1600x1200 er native oppløsning på en 19", og passer derfor best. Og da må du ha minst 80 hz, ellers blir du kvalm og dårlig etter kort tid.

 

Mitt råd, ikke spar penger på skjerm, det er kanskje den komponenten som har høyst innvirkning på deg som bruker, fysisk. Det beste er jo lcd, lcd er vedlig behaglig å bruke, men suger så inni helvete på spill og filmer. Er ditt bruksområde litt blandet, kjøp crt. Sitter du bare på internet, eller skriver word dokumenter, velg LCD.

 

En ting til, vekta er vesentlig lavere ,18kg vs. 26 kg. Høy vekt pleier å bety høy kvalitet, og i dette tilfelle er nok det tilfelle.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Du har nok rett i at skjermen er viktig, så får satse på samsungen og heller kutte litt på de andre delene.

Har ikke lyst til å bruke så veldig mye på data, så 10-11000 blir nok grensa fremdeles, med mulighet for å strekke meg litt.

 

Jeg kan iallefall bestille hovedkortet idag, så er jeg igang ..

 

Godt å høre, Highlander :w00t:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sette opp siste oppsett for å se om noen har innvendinger før jeg bestiller:

 

FRA NETSHOP

Abit NF7-S V2.0

Chieftec Matrix serie m/dør Sølv

 

FRA ITBUTIKKEN

Samsung syncmaster 959 NF

Amd A. Xp-m 2400+ mobile

Logitech I. Navi. SE

Arctic Silver 5

 

FRA KOMPLETT

Corsair XMS3200 512MB

Sapphire radeon 9800 pro

Seagate barracuda 200gb

Logi. Mx510

fUNC 1030

Nec ND- 3500A sølv

PAPST 80*80

Cooler Master Aerogate I svitsj for viftehastighet

Billion BIPAC PCI

Thermaltake Extreme Volcano 12

 

 

Dette blir på max 12300kr inkl. frakt .

Jeg har skiftet skjerm(har sett så mye bra om den i tillegg til det som ble nevnt her), kabinett og mus. Håper viftestyringen passer bedre med ett sølvfarget kabinett, og det var og veldig lang ventetid på chieftec dragon kabinettet.

 

Har noen spørsmål om noen vet svaret.

 

1. Kanskje dumt, men får viftestyringspanelet plass bak døra i kabinettet? De dreiebryterne går jo ett stykke ut.

 

2.Jeg får med alt jeg trenger av kabler, eller må jeg ha noe ekstra. Jeg tenker f.eks på s-ata ledning til HD?

 

3.Må jeg ha tv-kort får å se TV fra parabol tuneren, jeg antar det?

 

4.Er det tungvint å ikke å ha lydinngang i front av kabinettet, noe jeg ikke kunne se matrix`en har?

 

 

Nå ble jeg masete her, men håper du tar deg tid, så satser jeg på at dette blir en knakende grei maskin :yes:

 

Tok heller Aopen H600B kabinettet da viftestyringen vil passe greit med denne, fargemessig tenker jeg. Så får jeg lydutgang i front og.

Endret av tors81
Lenke til kommentar
nei nei nei!!!

De to, er elendige!!! INGEN KLOKKE MULIGHET!!!! null vcore justering, null multiplier justering!!! Kjøp Abit NFII -S V2.0

 

Skal du klokke er det kanskje lurt med noe bedre ram, XMS3500 for eks.

Kan du klokke høyt på fsb.

Leste nettop flere brukererfaringer av Abit NF7-S v2.0 og alle sier at kortet er stabilt og klokker bra. Forstår liksom ikke helt at det er en elendig overklokker da?

Jeg mente de 2 som du hadde i quoten din, NFII-S2 og NFII-S2G, disse er elendige, jeg skreiv at NFII-S V2.0 er best.

Ingen kort som heter NFII-S2 :nei:

 

NF7-S v.2 derimot.

 

Kanskje ikke være så skråsikker heretter? ;)

Lenke til kommentar

ja,

får satse på at alt følger med, så får jeg heller bekymre meg for det siden.

Bor litt utenfor Mandal, så utvalget av databutikker er heller dårlig, men jeg skal nok finne en om det skal være nødvendig.

Har et par gamle kabinett stående, så kan vel grave frem ett par kabler der og.

 

Så at den maxtor harddisken kom i 200GB til rett over 1200kr så da ble den straks ett alternativ igjen.Trenger ikke 250GB jeg.

 

Tar jo sin tid til jeg får alle delene, skjermen er ikke inne før 6 okt, hvis jeg bestiller nå. Men jeg må avgjøre om jeg tar seagaten eller maxtoren før jeg bestiller. Drar på hyttetur nå så kan jeg tenke på det da og bestille på mandag

 

Vil bare takke for all hjelpen jeg har fått, kjempeforum :thumbup:

Lenke til kommentar
ja,

får satse på at alt følger med, så får jeg heller bekymre meg for det siden.

Bor litt utenfor Mandal, så utvalget av databutikker er heller dårlig, men jeg skal nok finne en om det skal være nødvendig.

Har et par gamle kabinett stående, så kan vel grave frem ett par kabler der og.

 

Så at den maxtor harddisken kom i 200GB til rett over 1200kr så da ble den straks ett alternativ igjen.Trenger ikke 250GB jeg.

 

Tar jo sin tid til jeg får alle delene, skjermen er ikke inne før 6 okt, hvis jeg bestiller nå. Men jeg må avgjøre om jeg tar seagaten eller maxtoren før jeg bestiller. Drar på hyttetur nå så kan jeg tenke på det da og bestille på mandag

 

Vil bare takke for all hjelpen jeg har fått, kjempeforum :thumbup:

Jeg ville valgt Seagate, men det er bare fordi jeg er kresen på støy.

 

Håper du blir fornøyd med det du bestiller! Tror detta blir et bra system! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja jeg håper så, har fått bestillt fra itbutikken og netshop så da er det bare komplett igjen.

 

Men så ser jeg at skjermkortet jeg har valgt ikke er inne før 1 november, og det var litt lenge å vente. Syns også det var litt lenge å vente på skjermen i 20 dager, men den får jeg greie.

Kom fram til at jeg da kanskje heller kan kjøpe dette kortet på itbutikken, da disse har det på lager.

Stusset over at de hadde to kort som ser helt like ut, noen som vet forskjellen?

Kort 1

Kort 2

(la merke til noe med komposittadapter, som var den eneste forskjellen i spesefikasjonene)Jeg går vel for det billigste.

 

Eller skal jeg bare gå for samme typen fra Powercolor?

 

Noen hurtige råd, vil snart bestille?

Lenke til kommentar

Det er jo greit nok men nå har jeg bestillt CPU fra itbutikken og HK fra netshop, så da blir det veldig tungvint å kjøpe dette.

Spesiellt når pakken allerede er sendt fra netshop,de er sannelig raske, la inn bestillingen i går kveld

 

:thumbup: for netshop

 

Har kommet fram til at powercolor sitt er ett greit valg, lest i en annen post her at det fulgte med ett counterstrike spill, og det er jo ikke verst.

Endret av tors81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...