Gå til innhold

Er 6800 et "dårlig "kort?

Boralis

Anbefalte innlegg

hei,jeg begynner faktisk å lure på om dette er et dårlig kort , ikke med tanke på ytelse men mere på stablitet . Årsaken til at jeg tar opp dette er at jeg registrerer på flere forum at personer har problemer med disse , da spesielt ultra utgaven. hovedproblemet ser ut til å være stablitet ,tempratur og støy .

Noen formeninger om dette??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På ett forum som dette vil man ofte høre langt oftere fra folk med problemer enn de som er fornøyd.

Jeg tror ikke at nvidia har så store problemer med kortene sine, men endel problemer har jo kommet frem.

Mange av dem kunne vært løst dersom folk hadde fulgt PSU kravene som har vært ganske klare. En annen ting er at enkelte av produsentene har vært dårlig/uheldig med BIOS'ene sine, og det kan man jo ikke skylde på nvidia for. Varmeutviklingen er relativt høy, noe som er naturlig med tanke på effektbruken til disse kortene og da spesielt Ultra.

Støyen vet jeg ikke noe om, da jeg ærlig talt aldri har hørt ett 6800 kort "in action" men folk har jo forskjellig oppfatning av hva som er forstyrrende.

Lenke til kommentar

Har personlig et Gainward GeForce 6800GT 256 MB Ultra/2400.

Jeg har klokka osv uten at kortet har vist noe tegn til ustabilitet. Vil tro det er enkelte uheldige som har problemer\klager, men jeg har også merket meg at det er en del som klager på ultrautgaven. :hmm:

Lenke til kommentar

jeg har CoolFX utgaven til gainward, og det er som folk sier, vær extra nøye med strømforsyningen din, billig dritt der, og du får problemer.

brukte q-tec først (ja, jeg veit at det var teit :!: ) på 550 først, 650 etterpå, funka veldig dårlig.

kjøpte 480 enermax, funka glimrende.

så, 6800 serien krever mye, og ultraen ser ut til å være extra kravstor på god og jevn spenning.

får du det til å funke bra, re de suverene :)

Lenke til kommentar

Vil legge til her at med den BIOS som fulgte med kortet mitt; POV 6800Ultra, var den klokket 400/1100 i 2d og 425/1100 i 3d - hvilket gav meg problemer. Jeg har nå en nyere, voltmoddet bios og kjører 445/1200 glætt, med ca. 55 grader idle og max 81 grader load. Ingen ustabilitet å melde..

Vil jo tro at det er individuelt for kort og. Dessuten antar jeg at siden Doom3 var det første av de "store" fps spillene som kom ut har flesteparten kjøpt seg nVidia nå, og derfor kommer det flest 'feilmeldinger' om de. Hadde HalfLife2 vært først ute hadde nok mesteparten kjøpt x800xt, bortsett fra at nesten ingen hadde fått de da (leveringsprobs osv.)... Ikke nødvendigvis at feilprosenten der hadde vært høyere av den grunn, men det som selger mest bruker og å ha mest tilbakemeldinger - enten i positiv eller negativ grad.

BTW. sidelinjen er et flott sted å være, så lenge løpet ikke er kjørt! (litt kvasi-filosofi av escariot på tampen)

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

Mener å ha sett litt problemer med 6800, men det kan jo som folk sier være relatert til strømforsyningen. Øivind Dahle hadde opplevde jo at supermaskinen sin frøs, men dette lot seg jo utbedre med en patch. Selv valgte jeg X800 XT PE pga at det er mindre (ville ikke hatt plass til NB-blokka med 6800, dessuten er det trangt nok mellom diskene og skjermkortet i Chieftec-toweret mitt som snart skal byttes ut), det blir vel ikke fullt så varmt(?), og jeg hadde en Maze4-blokk som passet kortet. Forresten, har det ikke vært litt problemer med X800 og feil i oppstart pga at den ekstra strømtilkoblingen ikke blir registrert?

Lenke til kommentar

jeg har bare et 6800 GT kort,men ser ut som jeg har vært heldig med produsent fordi jeg har hverken støy eller varmeproblemer.msi har hvis lånt kjøling/vifta fra xt/x800 kortene,og tillføyet kobberkjøling på halve kortet.noe som viste seg være et klokt valg.jeg kan regulere vifta fra 2800-4000rpm 30-39 d og ca 48-50 grader og 55-60 load.men en ting som er undervudert på disse kortene er uten tvil psu.vil annbefale 420w eller mere.selv skal jag kjøpe 480w,da er jeg sikker en stundt framover.

men bra kort,litt drivereproblemer i starten får 6800 kortene.men nå virker de siste drivere bra(65.76)

men syk ytelse på disse kortene,hadde jeg hatt din cpu Snekker`n hadde jeg vært ennå mere fornøyd :D

ps:men noen 6800 ultra har hvis pro:The 2d and 3d clock speed,ser ut som det er viktig at disse har samme speed(400mhz)på gpu.er cloch speed 400/425mhz på 2d/3d blir det hvis lett krasj i 3d mark/spill..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Jeg har også et POV 6800Ultra som ikke var bra før jeg fikk ny bios fra POV.

Kjører 450\1200 uten problem temp 55 idle \ 80 load. (Volt moddet bios).

Synes Nvidia driverene virker bedre en Ati i Xp, kjappere i menyer osv.

Har hatt 9700 Pro 9800Pro 9800XT og gikk for nvidia denne gangen. Angrere ikke på det ;)

Lenke til kommentar

PoV 6800 Ultra. Stabilt som fjell med 61.45 61.71 61.77 65.73 og 65.76

Bruker 65.73 og for det 61.77, holder meg til WHQL.

Stabilt og ikke noe "unormalt" varmt, meste som jeg har sett er 68c med stock kjøler, vannkjøler nå.

Jeg er super fornøyed med dette kort altså, kommer fra ett 9800XT i juli. 100% yttelse og sylskarp 2d og utrolige farger i 3d. Bare glede.

Simon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...