Gå til innhold

Axim X5 vs X30 Stor forskjell?

Hypsilofodonten

Anbefalte innlegg

Er ganske grønn på PDA (burde kansje spurt her før eg bestilte og ikkje etterpå) :p

Skulle bestille pc fra dell på jobben i dag (leasing)

Såg at en kunne velge pda under "tilbehør" , tok en sjefsavgjørelse og velgte

Dell Axim X5 Performance PDA (400MHz, 64MB RAM, CompactFlash & SD) - inkl. USB dockingstasjon og 1 års utskiftningsgaranti (+2 149 kr)

Men i ettertid så burde eg kansje velgt denne? :

Dell Axim X30 PDA Wireless PAN/LAN (312MHz, 64MB SDRAM, 64MB ROM) - inkl. USB synkroniseringskabel og 1 års utskiftningsgaranti (+2 259 kr)

Lurer på om det er så stor forskjell at eg bør avbestille?

Prisforskjellen er jo minimal,

tenkte og bruke den mest sammen med en gps i bilen. Går det an og bruke x5 og en se t630 til internett?

Endret av Hypsilofodonten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ganske grønn på PDA (burde kansje spurt her før eg bestilte og ikkje etterpå) :p

Skulle bestille pc fra dell på jobben i dag (leasing)

Såg at en kunne velge pda under "tilbehør" , tok en sjefsavgjørelse og velgte

Dell Axim X5 Performance PDA (400MHz, 64MB RAM, CompactFlash & SD) - inkl. USB dockingstasjon og 1 års utskiftningsgaranti (+2 149 kr)

Men i ettertid så burde eg kansje velgt denne? :

Dell Axim X30 PDA Wireless PAN/LAN (312MHz, 64MB SDRAM, 64MB ROM) - inkl. USB synkroniseringskabel og 1 års utskiftningsgaranti (+2 259 kr)

Lurer på om det er så stor forskjell at eg bør avbestille?

Prisforskjellen er jo minimal,

tenkte og bruke den mest sammen med en gps i bilen. Går det an og bruke x5 og en se t630 til internett?

Du burde avbestille der ja... Du kan ikke bruke X5 sammen med t630, med mindre du bruker ir, og det er utrolig kronglete. X30 har mange flere trådløse muligheter som trådløst nettverk og bluetooth. X30 vil også være perfekt til å bruke sammen med GPS pga. innebygd bluetooth. Da kan du ha GPS'en fastmontert ved frontruta på bilen din, mens X30'en kan taes med uten å nappe ut en kabel.

Lenke til kommentar

Hmm da må eg nok prøve og bytte den ja.

Hadde 4 valg på PDA:

Dell Axim X30 PDA (312MHz, 32MB SDRAM, 32MB ROM, SDIO) - inkl. USB synkroniseringskabel og 1 års utskiftningsgaranti (+1 589 kr)

Dell Axim X30 PDA Wireless PAN/LAN (624MHz, 64MB SDRAM, 64MB ROM, 802.11b/g / Bluetooth, SDIO) - inkl. USB dockingstasjon og 1 års utskiftningsgaranti (+2 759 kr)

Hvor stor forskjell er det på x30 312mhz til 2259,- og x30 624mhz til 2759,- ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Personlig synes jeg prisdifferansen på 500,- er liten, og så får man vel med dockingstasjon i tillegg også?

Klart mer for pengene i mine øyne! ;)

Helt enig!

Dockingstasjonen hadde jeg nesten glemt. Da hadde ikke vært den minste tvil for meg iallefall. Den har tross alt dobbel ytelse. En PocketPC har alltid behov for mer ytelse. Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Den har tross alt dobbel ytelse.

Det har den absolutt ikke... Det er ytterst få ganger du har behov for mer ytelse. Kanskje 2% av det daglige bruket merker du noe til at du har dobbelt så kraftig prosessor.

Spør du meg er dockingstasjonen langt mer verd enn de ekstra mhz'ene.

Det du sier avhenger jo totalt av hva en bruker PDA'en til. Det er mange som bare bruker den til planlegger, men jeg personlig bruker den mest til media. Da trenger jeg nesten alltid mer ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...