Gå til innhold

hjelp anbefalig raptor raid 0 paging hakking?


magnusr

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har følgende system i dag (se min profil for utfyllende). A64 3200+, x800 pro, 1024MB ram, 2x 36gb rapor i raid 0 (delt opp i c, d og e). Raptor diskene er plugget inn i via southbridge kontrollern (altså ikke på pci bussen) Ellers flere disker.

 

Jeg har winxp sp2 på c: (ntfs)

Jeg har paging fil på d: (fat32)

Jeg har spill på e: (ntfs)

 

Ellers har jeg flere segate 200gb vanlige ide disker.

 

Når jeg kjører timedemo demo1 i doom3. Får jeg masse hakking på første runde.

Når jeg kjører den for andre gang går den flytende. Noe som tyder på at diskene sliter. Menne skulle ikke tro det var så mye paging her.....

 

Jeg lurer på om jeg har gjort noe dumt her angående oppsett?

 

Flytta paging fil til en av segate diskene?

 

Flytta spilla til en av segate diskene?

 

Kanskje jeg skulle brutt raid 0. Satt opp 1 raptor til os, den andre raptoren til spill, og lagt paging fila på en av segate diskene?

 

Ellers brutt raid 0, satt opp raptor 1 til os, raptor 2 til paging fil og spill på en av segatene?

 

Eller raptor 1 til os, og rapor 2 til paging og spill?

 

Hva mener dere? Kanskje litt ille at lese hodene må fly fra c: som har os til d: for paging fil så til e: for spill?

 

Takker for innspill fra dere.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så mye swapping da når en har 1GB ram?

 

En ting til i så fall hvis du vil at jeg skal ha windows og spill på en raptor © disk og paging fila på den andre raptor disken.

 

Skal jeg da lage en partisjon på ca 3,6GB på begynnelsen av disk 2 for å legge paging fila på? Og formatere den i fat32 (pga mindre overhead). Er ikke dette det beste siden den da ikke blir noe særlig fragmentert? Så bruker jeg resten av denne disken til dokumenter og ting som ikke er noe særlig aktive?

 

 

Dette vil bli bedre enn å ha alt med raid 0 som jeg har i dag går jeg utifra.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar

Det problemet at du sitter med hakking i første runde er faktisk normalt for det gjør det for andre også.

Derfor skal man helst kjøre igjennom doom3 testen 3 ganger for å få det riktige svaret har jeg hørt.

Jeg selv sitter med 2stk raptor 36GB i raid 0 og det samme skjer meg.

En anne kompis har en vanlig disk som Cdisk og det samme skjer for han.

Hvorfor dette skjer er fordi at den har ikke kjørt all mapsen inn i minnet og av det han trenger,men etter andre runde så har den gjort det og da funker testen perfekt.

Ikke at jeg veit så mye om dette,men jeg har hørt flere som sitter med det samme problemet og alle sier som jeg har snakket med at man skal helst kjøre testen tre ganger for da er man sikker på å få et reelt svar.

Lykke til.

Lenke til kommentar

ok. Menne uansett så er det ikke sikkert jeg har det mest optimale diskoppsettet?

 

Altså 2 36GB raptorer i raid 0 fordelt på 3 partisjoner.

c: winxp, d paging fil, og e spill

 

Lurer på om lese hodene da må flytte seg ekstremt under spill?

 

Kanskje jeg burde ha gjort en av følgende?

 

1. Fjerna raid oppsettet. På raptor disk 1 ha system os og spill. Dele raptor disk 2 opp i 2 partisjoner, en med paging fil og den andre med dokumenter (ting som ikke krever).

 

2. Beholde raid oppsettet og flytte paging fila over på en av de trege 200gb segate diskene?

 

3. Beholde raid oppsettet og flytte spilla over på en av de tregere segate diskene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...