[Atomic_Bomberman] Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Er det mulig å ha begge to installert samtidig og dermed få til en myk overgang uten å formatere og ta kopi av hele HD'en osv.... Noen tips? Jeg vil altså over til XP pro, og slippe alt det der HP greiene som følger med ferdig PC'ene....men uten å slette noe annet en XP Home... Endret 10. september 2004 av [Atomic_Bomberman] Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Lag en partisjon D: hvis du ikke har det fra før av. Før over alt det du vil ta vare på, og så kan du formatere partisjon C:. Det er ingen vits å ha to WinXP på pc'en din. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hvis du forventer å kunne installere Pro og samtidig beholde programmer etc som allerede er installert så blir du nok skuffet. Det blir ingen "myk overgang", alt må installeres på nytt. Den enkleste måten å få til en mykere overgang er å skaffe en ny disk og bytte ut den gamle før du installerer. Da kan du lett gå tilbake til det gamle ved å bytte disken tilbake. En annen mulighet som kan nevnes er å bruke Ghost for å ta backup av det gamle. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) er litt intressert i å vite hva du mener med myk overgang jeg. selvføglelig går det jo an å ha både XP pro og XP Home på en gang, jeg gjorde det samme for over 1 år siden. gikk fra XP home til XP pro, og det gikk strålende. den gangen hadde jeg ikke så mye på pc`en min som jeg har nå, men jeg ser ikke helt vitsen i å ha alt av progs spill o.l på C: jeg er ikke helt sikker på om det jeg sier nå funker, men jeg tror du får beholde de installerte programmene du har på din pc, siden at du går fra XP home til XP pro, men jeg er litt mer usikker på snarveiene du har liggende. jeg tror kanskje XP pro vil overskrive snarveiene. men du må jo selvføglelig installere XP pro over XP home å ikke formatere for at dette skal funke. Endret 11. september 2004 av wil Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Da var det gjort. Jeg valgte det enkleste: Kopierte det jeg ville ta vare på over til ekstern HD. Formaterte, og la inn XP Pro.... nå er det velstand, og alle programmer og greier fra HP er borte vekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå