Gå til innhold

Trenger webhotell [Pris: ca 200-350 kr pr år]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lager en liten oversikt, jeg.. Priser for ett års webhotell og ett års .org-domene:

www.hostean.net - 378 kr

www.get-one.net - 293 kr

www.b-one.net - 320 kr

Hostean har overlegen trafikk-begrensning på hele 20 GB. Ellers er de ganske like..

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
foresten, fint om noen kunne slengt inn erfaringer til de webshoppene Loomy anbefalte

Jeg har hatt to stk. konti hos Get-One i ca. et halvt år nå. Jeg var meget fornøyd i starten, bortsett fra noe høy/stor responstid fra serveren(e) - siden disse befinner seg i USA.

Nå i det siste, derimot, har pipen fått en annen låt. Serveren(e) er nede omtrendt annenhver dag, gjerne flere timer i strekk. Dette fororsakes hovedsaklig av DDoS-angrep, og omfatter web, databaser og mail (med andre ord, alle fasaliteter). Dette er temmelig frustrerende, særlig da Get-Ones kundebehandling har tapt seg enormt de siste månedene. Det er så godt som umulig å få kontakt, da de ikke har telefonsupport. E-post eller forumhenvendelser er alternativene.

Forummet brukes stort sett til å snakke dritt om Get-Ones servere, administratorene og deres tekniske kunnskaper, mangel på kundeservice og ikke minst all DDoS-ingen.

E-posten brukes stort sett ikke, punktum.

Så, ordtaket om at "man får hva man betaler for" viser seg desverre å være sant i dette tilfellet, som i så mange andre.

Relaterte lenker:

- http://www.get-one.net

- http://www.get-one.net/forum/

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ServeTheWorld. Slå til på deres QXL-tilbud, som innbebærer å betale 39,-/mnd. Det blir vel ca. 470kr/år for den billigste pakken. Denne har da 1GB plass og 5GB transfer. Overlegen support og omtrent ingen nedetid. Har hatt webhosting derfra sidne mars, og jeg har kun opplevd ca. 2 timer nedetid, som da var godt over oppetidsgarantien på 99,3%. Overalt er jeg meget fornøyd med STW, og det eneste jeg har å utsette er at de enda ikke har fått installert PHP5. :p

Husk: Du får stort sett det du betaler for. Ikke gå for enkle løsninger til 10,-/mnd. eller tilsvarende. Du får da mangelfull support og relativt strenge regler mtp. hva du får ha på serverplassen din. Ekstra båndbredde vil også sannsynligvis koste unødvendig mye hvis du går tom.

Lenke til kommentar

De har støtte for phpBB og endel annet snacks i kontrollpanelet, de bruker ikke cPanel, men H-Sphere, som er mye det samme, bare litt tregere. Domenet er ikke inkludert i prisen, men da jeg spurte dem om de hadde et billigere tilbud for meg (har ikke så mye penger), sa de ganske enkelt at jeg slapp å betale for domenet. (149,-/år). .org-domenet er ikke inkludert i prisen, men selve avgiften betales ikke før 2. år.

Hmm. Fant ikke det aktuelle QXL-tilbudet inne akkurat nå. Er uansett bare å ta kontakt med kundeservice før du bestiller, slik at du ikke betaler hele 79,-/mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...