Mato Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) dette er jo et sikklig monster av en motor som levere 300Hp uten turbo eller kompresor det jeg lurer på er om det er mulig og skaffe en slik motor med passend girkasse OG Hvilke biler kan jeg putte dette mostret ned i og få godkjent dette er fåreløpig bare noe som sysler i hodet midt , men jeg vil ha en bil med denne motoren i . og jeg vil ikke ha en stor tung pickup , men en mindre bil . er jo klarover at mulighetene er mange men er det none som vet om noe spesifik biler som denne motoren lett passer i , det er den nye hemi motoren det er snakk om selfølgelig (mulighet for 800HK med kompresor) EDIT: info finnes her http://www.hemi.com/ Endret 10. september 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Jeg ville nå heller kjøpt en 426 hemi eller en av storebrødrene ( f.eks. 526 ( 610 hp )) fra Mopar performance Men det er vel en smaksak. EDIT: Typo Endret 11. september 2004 av Harkonnen Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Tror den passer nedi det meste av mopar fra 60-tallet og oppover. Om det blir godkjent må du nesten spørre bilvrangsynet om. Kanskje chrysler har en oversikt over biler som de mener man enkelt kan hive denne motoren ned i, som en slags replacement aftermarket engine? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) hadde egentlig ikke tenkt meg en amcar , men en amcar motor. og chassi av en nyer mod 80+ og da kan jeg ikke komme på noen fine amcar biler i dette tids rommet , har jo heller ikke let så mye men oplel har noen fete biler , kunne jeg fåt dette ned i en kadett b hehe men det er nokk umulig Endret 12. september 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) hadde egentlig ikke tenkt meg en amcar , men en amcar motor. og chassi av en nyer mod 80+ og da kan jeg ikke komme på noen fine amcar biler i dette tids rommet , har jo heller ikke let så mye men oplel har noen fete biler , kunne jeg fåt dette ned i en kadett b hehe men det er nokk umulig I den der kan du få en rover v8 er ikke sikker på hestene i dem men det går bra. Edit fjernet bildet + skriveleif Endret 12. september 2004 av Fixer'n Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 retter du på srivefeilene mine i quoten ?? var jo ikke akkurat den bilen jeg tenget på men takk for tipset , skal se på saken Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Nei ikke skrivefeilene dine men mine. Det var du som hadde et bilde av en skropel eller opel da. Å da tenkte jeg at du ville modefisere den. Det går et par kadetter her i Trondheim med rover V8 i Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 5,7l skulle jo være 350cid og den skulle gå rett ned i volvo 240 eller 740 med ombygningssettet som man får kjøpt til motorfester? Men det gjelder vel kanskje chevy motorer? Litt usikker. Dette er vel Mopar motor 240 med 350 motor: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=499655 Hjelp for insetting i 740: http://www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 5,7l skulle jo være 350cid og den skulle gå rett ned i volvo 240 eller 740 med ombygningssettet som man får kjøpt til motorfester? Men det gjelder vel kanskje chevy motorer? Litt usikker. Dette er vel Mopar motor 240 med 350 motor: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=499655 Hjelp for insetting i 740: http://www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html sånne volvoer er harrye Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 5,7l skulle jo være 350cid og den skulle gå rett ned i volvo 240 eller 740 med ombygningssettet som man får kjøpt til motorfester? Men det gjelder vel kanskje chevy motorer? Litt usikker. Dette er vel Mopar motor Det at motoren er på 5,7 liter betyr ikke at blokka er klin lik chevys 305 (5.0L) og 350 (5,7L) motorer Men det er sikkert mulig å få registrert, dog mye enklere med en chevroletmotor der man får kjøpt motorfester og div papirer som trengs for godkjenning Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 får man 800hp på chevroletmotor med kompressor da ?? er jo liksom di 800HP jeg er ute etter da .. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 800 kjørbare HK ut fra en smallblock chevy kan bli hardt, men er ikke umulig. Det kommer nok til å koste sitt, for å si det pent Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 håpe på og vinne i lotto Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 håpe på og vinne i lotto du har altså ikke penger? du ville vel gjerne bare imponere med at du kunne navnet på en motor og kunne litt specs??? du forresten, jeg vil sette inn en lambo diablo motor inn i mammas v40 tror du det går eller? Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ebso86, ja det er fullt mulig å sette en diablomotor i mammas v40. Du må riktignok bygge om det meste og det blir ikke no særlig mye v40 igjen ;P Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ebso86, ja det er fullt mulig å sette en diablomotor i mammas v40. Du må riktignok bygge om det meste og det blir ikke no særlig mye v40 igjen ;P ok kult... men eg har vist ikje penger, eg bare latet som eg hadde tenkt til å gjøre det... egentli kjører jeg 1.1 polo med stålfelg og K&N luftfilter Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 håpe på og vinne i lotto du har altså ikke penger? du ville vel gjerne bare imponere med at du kunne navnet på en motor og kunne litt specs??? du forresten, jeg vil sette inn en lambo diablo motor inn i mammas v40 tror du det går eller? vell banken låner jo alle penger så det er jo ikke akkurat verdens største problem akkurat . tviler på at det er så mange her som kan bruke 200.000 på en bil ute og låne noen penger av banken eneste jeg var intresert i var om noen viste on chachis denne motoeren passet i . brife om motor skils eg ikke akkurat min stil sidne jeg ikke akkurat er no proff på dette , jeg kjøre defentlig ikke no 1,1 fiesta som du hintet om , men en golf stv med 1,8 ( som o det var noe bedre) , men den tar meg til og fra min underbetalte lærlingejobb Btw bilen har stålfelger og k`n filter hvist dette ikke er plassen og snakke om mulighetne for evntuelle bil prosjekter så venligst vis meg plassen , ellers så kan du stappe piss preike ditt langt opp i rava og holde kjeft for det er totalt unødvendig og komme og lage kvalme ... .. du måtte komme og gjøre meg sint ... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 ebso86, ja det er fullt mulig å sette en diablomotor i mammas v40. Du må riktignok bygge om det meste og det blir ikke no særlig mye v40 igjen ;P ok kult... men eg har vist ikje penger, eg bare latet som eg hadde tenkt til å gjøre det... egentli kjører jeg 1.1 polo med stålfelg og K&N luftfilter har faktisk fortsat planer om og bygge meg en heftilg bil og dette er fortsatt en motor som frister ... Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 FtZ- For all del, bygg en bil med denne motoren! Det hadde vært tøft og spesielt. En amerikansk bil vil være det desidert letteste å sette en slik motor i, da fortrinnsvis en mopar. Ellers kan volvo være et alternativ. Vet ikke hva kadettgutta med v8 her i trondheim har gjort, men kanskje du får den godkjent i en kadett også? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 FtZ- For all del, bygg en bil med denne motoren! Det hadde vært tøft og spesielt. En amerikansk bil vil være det desidert letteste å sette en slik motor i, da fortrinnsvis en mopar. Ellers kan volvo være et alternativ. Vet ikke hva kadettgutta med v8 her i trondheim har gjort, men kanskje du får den godkjent i en kadett også? blir bare iritert når folk kommer og lager "kvalme" på denne måten ... sitter for tiden og vurdere flere framtidige projekter og når (hvist) noe skjer blir det nokk en worklog utav det sikler litt på dene akkurat nå , men det blir jo ikke no projekt av det , siden det er en ferdig bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå