Ozzi Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Hei! Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne posten så jeg legger den her så lenge. Jeg har nå endelig fått dataen min . Står nå på rommet. Har pakket den ut. Dette er forresten det jeg snakker om: Kabinett: AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Hovedkort: Asus P4C800-E DELUXE hovedkort socket478 ATX, 800Mhz, S-ATA, GbLAN Prossesor: Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 1MB Socket PGA478 Boxed "Prescott, 90nm" Minne: OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz Harddisk 1: Western Digital Raptor 36GB S-ATA 8MB cache 10000 RPM Harddisk 2: Seagate 160GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo ATI X800PRO, Floppy: Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon CD/DVD: NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X dual layer sort, bulk Mus/Tastatur: Logitech Cordless Desktop MX Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2 Operativsystem: Microsoft windows XP Professional OEM Norsk versjon Skjerm: Samsung 19" CRT SyncMaster 957P hvit 1600x1200@76Hz, TCO99 Den er ferdig satt sammen og alt, men det følger med utrolig mange CDer og sånn. Bla annet til windows XP og en til hovedkort og en til skjerm bla. Må jeg installere alt dette før jeg kan bruke dataen. Hva med drivere til skjermkortet? Det eneste som jeg ble negativt overrasket over var størrelsen på skjermen. Direkte irriterendes Skulle nok tatt en LCD-skjerm ja. Endret 10. september 2004 av Ozzi Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du må nok installere drivere for at alt skal fungere tar litt tid Men det er nok verdt det! Lenke til kommentar
animatrix Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 crt skjermer er nok utdatert syntes jeg, og ja det er nok en del du bør leggi inn ja. til en så bra pc burde du ha spandert på deg en bra lcd også. Lenke til kommentar
animatrix Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 og nyeste driver til skjermkortet ditt ligger vel på sapphire sine sider. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 syns oppsettet var genialt jeg Du skal vel klokke litt der. Den CPU'n klokker som juling Så skal du vel flashe kortet ditt også? Smart kjøp dette:D Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Hei Ozzi, Gratulerer med data'en - da lykkes det alligevel Har du prøvt å starte den opp å se hva som sker? Kanske alt er innstallert fra butikken- burde være det. Hvis ikke - vil jeg foreslå du får en kompis til å innstallere Operativsystemet og drivere. Mvh Kimmer Endret 10. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Er klar over at jeg burde ha en LCD-skjerm. Skal spare tild et og om et par måneder skal jeg bytte den ut. Men først så må jeg få startet maskinen. Hva skal jeg gjøre først, trinn for trinn. Først må jeg vel koble til alle ledninger og slikt? Men hva så? Skal jeg fikse skjermen først eller drivere til skjermkortet. kunne noen guide meg igjennom. Gleder meg ekstremt til å starte opp. Kabinettet er forresten rålekkert Lenke til kommentar
highlander Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Ser utrolig fint ut Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Men hva skal jeg gjøre først? Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Blir så jævla frustrert. Har så imarig lyst til å begynne å bruke den men jeg vet ikke åssen jeg kobler det opp. Akkurat nå har jegmest lyst til kaste hele driten i veggen. Dessuten mangler de "føttene" til kabinettet. Er visst bare på bildet det. Endret 11. september 2004 av Ozzi Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 på kabinettet skal det vel være fire plstikknotter som faller lett av. Hva mener du med kobler det opp? hva er problemet? Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Dette er som sagt første gangen jeg i hele tatt er i nærheten av å koble opp en datamaskin og jeg er helt i villrede. Bla sliter jeg med åssen jeg skal koble kabelen mellom skjermen og kabinettet. Må jeg presse hardt eller ødelegger jeg noe da. Det ligger en slags rar ting med i pakken der det står USB 2,0 på. Hvor skal denne settes. Ser ut som den hører hjemme inni dataen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Det å putte i kabler skal være som å bygge lego, ser det ikke ut som om det passer så passer det ikke. Så ett tips er å være forsiktig, øverst har du to like kontakter, dette er for tastatur og mus. Husk lilla tast og grønn mus Med skjermkortet fikk du sikkert med en svart boks med en masse tilkoblinger, denne skal kobles inn i skjermkortet og gir analog video inn og ut Har du analog skjerm så kobler du inn i den kontakten som er farget blå på skjermkortet, den hvite er for dvi som lcd skjermer som koster litt har. (Koster ikke så mye mer å få med dvi) Endret 11. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Du mener ikke at jeg skal åpne dataen å koble inn på skjermkortet vel? Skal bare plugge inn på baksiden av dataen, ikke sant? Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) fjernet. Ikke noe spesielt, jeg bare tok bort det jeg opprinnelig sa :-) Endret 11. september 2004 av hellfury Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) ja, du skal bare plugge inn på baksiden kan godt liste opp litt til hvis du vil lilla port=skriverport porter med bare pinner=com port (ligner på vga uten det blå fyllet) grønt og svart hull er til høytalere grønt til front Rektangulære porter er usb Det er rett og slett bare å se på pluggen og se på kontakten i pcn så ser du hva som skal hvor. De fleste kabler har også samsvarende farger med kontaktene på pcn f.eks. skjermkabelen er blå, skal inn i blått hull Endret 11. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei, Du kan f.eks starte med å se bak på den maskine du skriver på akkurat nu - da får du et par hints - tror jeg. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det første jeg ville ha gjort er å flashe biosen, så innstalert windows, så alle drivere... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du skal vel klokke litt der. Den CPU'n klokker som juling Gjør den det? Er vel litt mye å be om å flashe BIOS, hvis han ikke klarer å koble alle ledningene engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå