saerdna Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Jeg har hatt et merkelig problem i det siste. Når jeg skrur på PC'en min ødelegger denne for internettoppkoblingen i resten av lokalnettverket. Med en gang jeg drar ut kabelen eller skrur av PC'en løser problemet seg. Jeg får heller ikke symptomene når jeg starter PC'en i sikkermodus. Jeg har kommet frem til at dette kan være en trojansk hest som uploader store mengder data, noe som kan skape problemer for internettoppkoblingen. Det at det ikke slår ut i sikkermodus kan være at tjenester som spywaren trenger ikke starter opp (?). Jeg har forsøkt en rekke verktøy for å finne problemet, både vanlige virusprogrammer og spywareprogramvare. Ingen av disse kan detektere noe som ikke kan fjernes eller som skal gi slike problemer. Jeg formaterte harddisken og reinnstallerte Windows (XP). Jeg innstallerte så både alle sikkerhetsoppdateringer, AntiVirus, Firewall og programvare for å detektere spyware. Dette fungerte i et par dager, før problemet dukket opp igjen. Jeg betviler sterkt på at dette problemet kunne trenge igjennom en forholdsvis streng sikkerhetsbarriere, men at det kan ha kommet fra min datapartisjon som ikke ble formatert. Problemet kan kanskje også skyldes defekt nettverkskort e.l., noe jeg riktignok betviler sterkt. Er det noen som har opplevd noe lignende eller vet hva dette kan skyldes. Problemet er veldig mystisk og jeg fatter ikke hva det kan være. Håper noen kan hjelpe meg! Endret 10. september 2004 av saerdna Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Opplevd noe slikt før. Viste seg at nettverkskortet var ødelagt. Lenke til kommentar
saerdna Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Takke for kjapt innlegg! Det som er rart er at det fungerer i sikkerhetsmodus, samt at problemet først etter noen dager dukker opp igjen etter en reformatering... Uansett; jeg skal låne nettverkskortet til naboen og se om det gjør noen forskjell. Evt om mitt nettverkskort skaper tilsvarende problemer i en annen maskin. Andreas Endret 10. september 2004 av saerdna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå