Gå til innhold

Program som viser pci frekvens!?

tbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjekket nå nettopp disse verdiene bare for moro skyld, men fant til min forskrekkelse disse tallene (AGP/PCI altså, samme verdier med FSB på 166 og 200) :scared:

Er de tallene oppgitt i prosent eller i MHz?? Hvis det er MHz så begynner jeg å lure på hvordan HD'en har klart seg i et år nå (bruker ikke AGP siden jeg har onboard GPU).

Har sett rundt i BIOS leeenge og har ikke funnet en døyt om AGP/PCI lock (må jeg flashe BIOS kanskje?? har gjort det en gang før for å få den stabil).

Folk her på forumet har forsikret meg om at AGP/PCI lock på dette kortet slår inn automatisk, men nå begynner jeg virkelig å lure (og ikke har jeg mulighet for å stille den heller).

...så sitter jeg igjen med ett spørsmål, etter en clear CMOS så er PCI/AGP verdiene fremdeles 100/50. Er det kanskje slik de skal stå??

Lenke til kommentar

Kan du si meg med sikkerhet at det er _helt_ trygt å sette dem fra 100/50 til 66/33??

Har _ikke_ lyst å svi noe eller lage annet tullball.

Edit: Kan vel umulig være sunt for systemet å kjøre på slike hastigheter.

En eller annen fyr sa at jeg kom til å få mulighet til AGP/PCI lock i BIOS om jeg satt inn et AGP skjermkort, stemmer dette??

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

De skal være på 33/66 som default, har du bussen på DDR 266/133MHz så

er ratio på 4-2-1 og på DDR333/166MHz er den på 5-2-1.

nForce2( dog ikke alle chipsettene med PC3200 ram/integret VGA osv.) har AGP/PCI lock som låser disse verdier automatisk.

Men man kan jo aldri være sikker, sjekk ut...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
De skal være på 33/66 som default, har du bussen på DDR 266/133MHz så

er ratio på 4-2-1 og på DDR333/166MHz er den på 5-2-1.

nForce2 har AGP/PCI lock som låser disse verdier automatisk.

Men man kan jo aldri være sikker, sjekk ut...

Sjekk screenshot'en i en av postene mine over da.

Den viser 100/50 på både 200MHz FSB og 166MHz FSB (CPU/RAM ratio 1:1).

...eller er dette kanskje en bug pga av at jeg ikke har noen kort i maskinen?? :hmm:

Edit: En annen ting også, SiSoft Sandra rapporterer at jeg har en AGP hastighet på 4x, det samme gjør CPU-Z, men Sandra rapporterer også at jeg bør sette den til 8x for best ytelse det samme gjør Everest (kortet har mulighet for 8x). Men i BIOS har jeg ikke mulighet til å sette den til 8x, kun 2x - 4x - Auto. I manualen står det "2x - 4x - Auto" (sikkert AGP 1.0) og "4x - Auto - 8x" (sikkert AGP 2.0). Kan da alle disse problemene (AGP/PCI frekvens, AGP hastighet) ha sitt utspring i at jeg ikke har noen form for kort i slottene :hmm:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Edit : NF7-M Kort ? Da har du et lite problem kanskje ?

:dontgetit:

Kan det være en mangelfull BIOS?? (flashet med den nyeste som fantest da jeg fikk det (høst/vinter 2003) pga. ustabilitetsproblemer)

Sjekker saken i morgen, vanligvis vil nForce2 med integrert VGA kjøre bare

opp til DDR333/166MHz og/men kan kjøres DDR400/200 med en ekstern

VGA (i AGP-porten)

Mvh

:sleep:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...