Gå til innhold

strømforsyning *off topic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er det lurest å kjøpe 350 W elelr 400 W

 

hvet topicen ikke passa her men visste ikke hvor eller s! :hmm:

Litt enklere å hjelpe om du forklarer hva du har av utstyr, hva du har tenkt og kjøpe osv.

 

Strømforsyninger kan være så mye. Men generelt sett så får man det man betaler for, så de PSU'ene som er veldig billige er ofte ikke helt til og stole på.

 

Ved normalt bruk så holder en 350W strømforsyning lenge (forutsatt at det er sånn tålig bra kvalitet). Skal du ha en god og rimelig PSU anbefaler jeg 350W PSU fra Fortron/Source. Dette er svært gode og stillegående PSU'er som koster lite i forhold til ytelsen.

 

*Edit*

Ser at du vil ha lys, så da kan du jo f.eks kjøpe denne :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Den råeste spill-PC'n med kraftig AMD Athlon 64, 4 harddisker, GeForce 6800 Ultra, etc. så bør du nok opp på 400W.. Helst over..

 

 

En Intel Pentium 2,8 GHz / AMD Athlon XP 2800+, Radeon 9600, 1 harddisk, etc. så vil du nok klare deg med en strømforsyning på 200-250W.

 

Edit:

 

Anbefaler, som han over her, en Fortron Source strømforsyning.. Disse yter en del mer enn på papiret. Mye for pengene.. Kjøp 400Wattern så har du en som vil holde en stund..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
hva er det lurest å kjøpe 350 W elelr 400 W

 

hvet topicen ikke passa her men visste ikke hvor eller s! :hmm:

Litt enklere å hjelpe om du forklarer hva du har av utstyr, hva du har tenkt og kjøpe osv.

 

Strømforsyninger kan være så mye. Men generelt sett så får man det man betaler for, så de PSU'ene som er veldig billige er ofte ikke helt til og stole på.

 

Ved normalt bruk så holder en 350W strømforsyning lenge (forutsatt at det er sånn tålig bra kvalitet). Skal du ha en god og rimelig PSU anbefaler jeg 350W PSU fra Fortron/Source. Dette er svært gode og stillegående PSU'er som koster lite i forhold til ytelsen.

 

*Edit*

Ser at du vil ha lys, så da kan du jo f.eks kjøpe denne :)

har tenkt å kjøpe meg nytt hovedkort og ny CPu

hovedkortet: MSI K8N Neo-FSR - hovedkort - ATX - nForce3 250Gb socket 754

cpun:AMD Athlon 64 2800+ / 1.8 GHz prosessor

Lenke til kommentar
jeg hadde en q-tec 450W, men denne tok kvelden da 5. og 6. harddisk skulle plugges inn... 6 harddisker kombinert med masse katoder og annet stash ble for mye for q-tec dritten... Nå har jeg en Levicom Visablepower 500W, og denne fungerer helt konge, den har tilogmed plexiglass, og blåe vifter og Rheobus på viftene...

kunne du gi meg en link

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet721.htm.

 

Den virker utvilsomt imponerende med hele 34A på 12V railen. Har ikke sett noen tester på hvor stabil spenning den leverer, men den ser jo bra ut, og til en fin pris også. Bare synd de ser helt jævelige ut :)

 

*Edit*

Skal du ha en virkelig kvalitets PSU og du er villig til å legge noen kroner i det så ville jeg valgt en OCZ PowerStream. Det er bortimot de beste PSU'ene som er å få tak i, og så ser de jo veldig bra ut også :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
jeg hadde en q-tec 450W, men denne tok kvelden da 5. og 6. harddisk skulle plugges inn... 6 harddisker kombinert med masse katoder og annet stash ble for mye for q-tec dritten... Nå har jeg en Levicom Visablepower 500W, og denne fungerer helt konge, den har tilogmed plexiglass, og blåe vifter og Rheobus på viftene...

kunne du gi meg en link

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet721.htm.

 

Den virker utvilsomt imponerende med hele 34A på 12V railen. Har ikke sett noen tester på hvor stabil spenning den leverer, men den ser jo bra ut, og til en fin pris også. Bare synd de ser helt jævelige ut :)

jeg må si jeg syntes den ser helt konge ut! Jeg har i allefall ikke hatt problemer med den, og når jeg er hjemme kjører jeg alltid viftene på lavest hastighet, og da hører jeg ikke psu'en. resten av systemet er vannkjølt, så psu'en bråker minimalt:D

 

edit: skriveleif

Endret av LordOfDeath
Lenke til kommentar
jeg hadde en q-tec 450W, men denne tok kvelden da 5. og 6. harddisk skulle plugges inn... 6 harddisker kombinert med masse katoder og annet stash ble for mye for q-tec dritten... Nå har jeg en Levicom Visablepower 500W, og denne fungerer helt konge, den har tilogmed plexiglass, og blåe vifter og Rheobus på viftene...

kunne du gi meg en link

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet721.htm.

 

Den virker utvilsomt imponerende med hele 34A på 12V railen. Har ikke sett noen tester på hvor stabil spenning den leverer, men den ser jo bra ut, og til en fin pris også. Bare synd de ser helt jævelige ut :)

jeg må si jeg syntes den ser helt konge ut! Jeg har i allefall ikke hatt problemer med den, og når jeg er hjemme kjører jeg alltid viftene på lavest hastighet, og da hører jeg ikke psu'en. resten av systemet er vannkjølt, så psu'en bråker minimalt:D

 

edit: skriveleif

Smaken er som baken :) Synes de Levicom PSU'ene ser litt for glorete ut. Liker bedre PowerStream designen, enkel og stilfull ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...