GRendal Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) hei vurderer ny linje med catch, men klarer ikke bestemme meg for ADSL eller SDSL. Pingen betyr endel! hva mener dere. MAX 1000 kroner i måneden lixm.. Endret 10. september 2004 av GRendal Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hei vurderer ny linje med catch, men klarer ikke bestemme meg for ADSL eller SDSL.Pingen betyr endel! hva mener dere. MAX 1000 kroner i måneden lixm.. Skal du bare bruke pc'en til gameing ville jeg nok gått for adsl, du får ikke noe spessielt lavere ping når du spiller med sdsl. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Valget er enkelt: Trenger du ikke upload bestiller du ADSL. ADSL har bedre download enn SHDSL (med samme hastighet) og er MYE billigere. SHDSL er for dem (sånne som meg) som ønsker å ha litt upload-hastighet i tillegg, men det koster skjorta i forhold til ADSL Endret 10. september 2004 av sdhild99 Lenke til kommentar
Fury Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Tenker vi nå bare på spilling(samme hva det koster), både deg selv som spiller på en server her i skandinavia og du selv setter opp en server med noen spillere; Så er det klart SDSL som er best for spilling. Hastigheten fra deg er like viktig som til deg, og med server er det ubestridt at uthastigheten en viktig. ADSL er ordnet på det prinsippet at du sender fra deg en brøkdel av hva du laster ned med tanke på surfing, mp3, video og radio. Det gjelder ikke Spill. Jeg har selv også siklet litt på SDSL, men prisnivået er kanskje fremdeles litt for høgt i forhold til den generelle båndbredde prisen... Men det ser lyst ut om ikke så lenge, med andre teknologier som kan gi mye bedre uthastigheter en hva vi kan få i dag på normal ADSL. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 NGT SDSL da ? 2.3mbit 848kr. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 som spiller, får jeg bedre ping med SDSL? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 som spiller, får jeg bedre ping med SDSL? Ikke så mye. 5-10 mindre eller noe. Ikke merkbart.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 skjønner...hva ville dere anbefale av catch linjene til meg? vil gjerne spille litt UT2004, samt litt cs.. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 adsl er vel rppoe basert mens sdsl er ethernet - dette skal vel i teorien hindre kvalitetstap og da også packetloss ++ har selv 1mbit sdsl fra catch, får cirka 17-20 i pin på servere i usa Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 hvor mye koster det deg i måneden? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Nå har jo catch bra uthastighet på sine adsl linjer i forhold til telenor baserte adsl linjer. Ergo: klarer du deg fint med en adsl linje. Hvis du laster ned og opp mye, og f.eks bruker bittorrent o.l anbefaler jeg SDSL. Hva med Nextgentel? vurdert dem? 1700/512 til 499 kroner hos catch er ikke gærnt eller 1700/512 til 498 kroner hos Nextgentel -z00l- Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 har hørt catch har bedre ping enn NGT Lenke til kommentar
z00l Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det stemmer nok bra det!!! Har selv hørt at catch har bra ping. Nextgentel er likevell ikke kjent for å ha dårlig ping. -z00l- Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det stemmer nok bra det!!! Har selv hørt at catch har bra ping. Nextgentel er likevell ikke kjent for å ha dårlig ping. -z00l- ikke? omtrent det eneste jeg har hørt om NGT og ping er negativt og er forsåvidt mine egne erfaringer med NGT i det halve året jeg hadde dem før jeg byttet til Catch.... ang adsl/sdsl så er sdsl bedre ping messig total sett (men som sagt, det koster flesk), og skal du holde deg mest til CS så regner je gigrunn med at det kun er snakk om norske/svenske servere som det spilles på så da holder ADSL ifra Catch lenge. Personlig ville jeg gått for SDSL om jeg hadde hatt råd til det, men må holde meg til 1700/512 linja til Catch, men ikke for det, den har finfin ping den og for all del (= /daC! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Shdsl er uansett å foretrekke for gaming. Ellers kan du jo sjekke kabel... har hørt mye bra der Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 har alfanett for øyeblikket Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hei. Om du ikke er en veldig kravstor gamer så tviler jeg på at du vil merke veldig stor forskjell. Om jeg hadde vært deg hadde jeg bare tatt en av ADSL-linjene dems. ahpadt Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 2.3 mbit sdsl fra catch koster 1500 fra ngt koster det 850................................. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå