Gå til innhold

Alternativ til å kjøpe office?

PåBærtur

Anbefalte innlegg

Hadde office på maskina før, men har ikke noe cd på det. I forbindelse med diverse oppgraderinger, bl.a. ny HD og oppgradering til XP, forsvant jo selvfølgelig office. Klarer meg jo uten på et vis, men savner muligheten for å åpne bl.a. Word- og Excel-filer mm. Da var det jo bare å kjøpe office på den legale måten tenkte jeg, men det koster jo bortimot en årslønn for en fattig lærling, og det har ikke jeg råd til. Så det jeg lurer på er om det finnes alternativer. (?) Er som sagt stort sett ute etter å åpne filer som er laget i/for Word og Excel, men vil gjerne ha mulighet for å opprette/endre slike filer på en grei måte også. Helst freeware eller billig billig. Gjerne ting som egentlig koster men som kan "nedlastes gratis fra internett" også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Openoffice er et godt alternativ. Sjøl bruker jeg Staroffice-en litt bedre versjon av openoffice-bare pga at det følgte med datan. Problemet mitt er at jeg ikke finner norsk språkpakke..

Men jeg kan nesten garantere deg at du blir litt "skuffa" når du åpner openoffice for første gang, pga at utseenet er en del annerledes. Men du blir vant til det.

Opprinnelig var det forhånndsinstallert Microsoft office på maskina mi, og derfor gidda jeg ikke engang åpne StarOffice cd'en, men når jeg tok en "clean install" av windows, tok jeg sjansen.

Har vært fornøyd siden. Hvorfor støtte monopolet mer enn nødvendig? Folk burde virkerlig få øya opp for alternativ-, open source programvare.. Bra du prøver ut et alternativ!

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Openoffice er et godt alternativ. Sjøl bruker jeg Staroffice-en litt bedre versjon av openoffice-bare pga at det følgte med datan. Problemet mitt er at jeg ikke finner norsk språkpakke..

Til StarOffice? Eller så har man jo http://no.openoffice.org/.

Har testa Betaen til OO 2.0. Tror den kommer til å bli veldig bra. Kommer vel ut over nyttår ;)

Endret av Pomfri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...