mack_ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Satte opp PC i dag, innstallerte Windows XP pro, og den funka fint. Etter at jeg prøvde å komme på nett (noe jeg mislyktes med av uviss gunn) gjennom den andre pc'en vi har, har PC'en nå fått det for seg at den skal restarte HELE tiden. Det er forskjellig hvor lang tid det tar, alt fra 5 minutter til 30 sekunder. Tviler på at det er for høy varmeutvikling i CPU som er årsaken, for den ligger på 49 grader, noe som vel er normalt for en xp2800+. Har dessuten prøvd å skrudd CPU-vifta på full speed, da gikk tempen ned til 45 grader, men allikevel skrudde maskina seg av.. Når jeg kommer inn i Windows får jeg bare beskjeden: "Systemet er gjenopprettet etter alvorlig feil" på et sånt feilmeldingsskjema. Liker virkelig ikke dette! Noen som kan hjelpe? Er forøvrig en XC Cube EZ18 med 512mb Geil pc2700 RAM og 120GB hdd hvis det er til noe hjelp.. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hadde det samme problemet, jeg trodde også først at det var pga. varmen. Men hva det var fant jeg aldri noe ut av, antagelig var det en software feil. For når jeg reinstallerete xp forsvant problemet. m.v.h Knut Fredrik Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Jess..får vel gjøre det i morgen da.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Høres jo ellers ut som et minneproblem Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Høres jo ellers ut som et minneproblem Hmm..tror du? hadde det ikke blitt sånn stygg ulyd og greia hadde skrudd seg av med en gang hvis minnemodulen var herpa? Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Har formatert og lagt inn windows på nytt nå, men booter fortsatt konstant. Har til og med fått seg en funky damestemme-lyd som sier "ettelleranna, you have a problem" hver gang den booter av seg selv. Og jeg har da også så definitivt et problem ser det ut til.. Noen som skjønner noe av dette? Får låne RAM i morgen, men skjønner ikke at det kan være feilen. Kan BIOS-innstillinger ha noe påvirkning? Tusen takk for all hjelp, jeg trenger den! Magnus Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Kjenner noen som har hatt lignende problemer, og de ble fikset ved oppgradering av BIOS. Det viste seg nemlig at BIOSen ikke hadde støtte for minne-brikkene, men det hadde den siste versjonen. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Må ha vært noe galt med det integrerte skjermkortet. Jeg vet, det suger, men skulle bare ha det i en måned til jeg fikk nytt. Men uansett: det skal jo fungere! Nå Bruker jeg et skjermkort jeg låner fra en venn inntil videre..Så hva synes dere? Bør jeg sende den tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå