Gå til innhold

Vanlig 15" vs Widescreen 15.4"

SXViper

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre deres erfaring om hva som som er best og mest behagelig å se på..

pc skal ikke brukes primært sett til dvd..vanlig normalt bruk.

Jeg snakker da om sxga og wsxga med litt høy oppløsning.

Jeg regner med at xga og wxga blir litt for lav oppløsning. eller tar jeg feil?

Uansett. så er jeg interessert i å høre deres erfaring med de skjermene. kom bare med så mye som mulig av informasjon...både negativt og positivt!

Mvh

SXViper

Endret av SXViper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WSXGA+ oppløsning synes jeg ble alt for "smått" for meg, selv om man kan forandre størrelse på ikoner og skrift... men likevel en helt rååå opplevelse med en slik skjerm! Men blir lett for "mye", synes jeg.

Sitter nå med en HP med XGA-oppløsning, og dette synes jeg blir for lavt. Det beste etter min smak må nok være enten SXGA for vanlig 4:3 forhold, eller WXGA/WSXGA for widescreen. Dama har WXGA (1280x800) på sin Toshiba M30, og den synes jeg er bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

WXGA funker, det gjør ikke XGA. SXGA+ er konge. WSXGA har jeg ikke sett på selv, men ut i fra oppløsning å dømme virker det litt smått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men hvordan er widescreen til vanlig surfing og sånt...blir det mye scrolling opp og ned siden skjermen er lavere?

Har jo ingenting med skjermen å gjøre, men oppløsningen. På en WSXGA skal det funke helt fint.

Lenke til kommentar
Kommer sikker med et dumt spørsmål nå, men går det ikke an å stille ned oppløsningen? Hvis man kjøper 1680x1050, kan man ikke stille den til 1280x800?

Det kan du, men det vil bli dårlig resultat. LCD-skjermer bør kjøres på sin native oppløsning.

Sitter med 1280x800 her, og er egentlig kjempefornøyd. I høyden har man jo faktisk litt mer å gå på enn vanlig xga, synes det funker bra jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt ikke gått for 1280x800. Sitter på en 15,4" med 1680x1050, og det er bortimot perfekt. Surfing er null problem. Skulle jeg hatt en annen oppløsning hadde jeg uten tvil gått oppover istedet for nedover. Men jeg er som sagt veldig godt fornøyd med 1680x1050.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...