Martin A. Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg har: 3 maskiner med XP 1 Jensen High speed wireless router Alle maskinene er koblet til routern med egen kabel. Alle har internett, men vi har ikke lokalt nettverk. Så vi får da ikke delt filer med noen. Hvordan fikse? Jeg har XP Pro, de to andre XP Home vis det har noe å si. Hadde vært kjekt med et svar, og ikke link til en eller annen side... Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg har:3 maskiner med XP 1 Jensen High speed wireless router Alle maskinene er koblet til routern med egen kabel. Alle har internett, men vi har ikke lokalt nettverk. Så vi får da ikke delt filer med noen. Hvordan fikse? Jeg har XP Pro, de to andre XP Home vis det har noe å si. Hadde vært kjekt med et svar, og ikke link til en eller annen side... hveit ikke as men tror ikke LAN er mullig med router trodde mån måtte ha Hub eller swiths Lenke til kommentar
Fury Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Rutere med flere LAN porter har en innebygd switch, så her ligger problemet et annet sted. Har dere prøvd å skrive inn IP'en til en av de andre PC'ene i explorer/utforskeren? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er dhcp satt på? bruker dere det? Lenke til kommentar
Plopp Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Heisann... hva er det som er feil egentelig? er det det at dere ikke får spillt sammen på spilla dere skal spille. eller er det det at dere ikke kan se hverandre på nettverket? Hvis det er: Spill: prøv og gå på "minenettvetkssteder" og klikk på egenskaper på lokal area nettwork.. jeg tror det var det det het, jeg kan ikke sjekke akkurat nå for jeg sitter på windows 2000. der må du trykke på legg til. og så velger du protokoll og så netbios eller noe sånt. dere kan også sjekke om dere har automatisk ip eller manuel. noen spill vil at dere skal bruke manuel så prøv også og bruke det eks:192.164.0.3 Ikke ser hverandre på nettverket: prøv og skriv \\ og så navnet på pc du leter etter. eller du kan trykke på sett opp lokalt nettverk og velger sett opp via andre datamaskiner. og så når den har gjort det velger du fullfør jeg trenger ikke og gjøre dette på andre pc er eller noe sånt. hvis ingen ting av dette fungerer så trenger du og instalere ruteren din. dette gjør du ganske enkelt og greit med og skrive \\ og så ip til ruteren og gjøre om instillingene til pppoe. men dette kommer an på åssen Internet kobling du har hvis ingen ting fungerer venligst skriv til bake og beskriv problemet nærmere. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Har DHCP ja, og det funka ikke å skrive IP'en til maskinene i browsern.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Tusen hjertlig. Nå har vi værtfall nettverk. Men det er bare han ene som ser oss, men vi to andre ser ikke han :| Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er dere i samme arbeidsgruppe? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Ja seff. er jo ikke helt n00ber Endret 10. september 2004 av M4rTiN Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) EDIT: Dobbeltpost er kult Endret 10. september 2004 av M4rTiN Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det at du ikke "ser" andre maskiner har jeg også hatt problemer med leenge, aldri finni no svar på det, bare innsett at det ikke funker Pleier alltid å skrive "\\maskinnavn" i run, det er dessuten mye raskere. Et annet tips er å skru av firewallen til XP hvis ikke dette er gjordt allerede. For at andre skal komme inn på maskinen bør du også enable guest kontoen hvis den er deaktivert (den er deaktivert som default) Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Har disabla alt av brannmurer. Funker ikke å bruke \\... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå