Ravas Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Sjekk timingene på minnet, evt. sett dem til "by SPD" hvis du er usikker. Lenke til kommentar
Rash Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 til trådstarter: få deg en ny PSU. når cpu går i full hastighet, tar den mer strøm enn psu kan klare. Til deg som hadde prob men at pc ikke booter og svart skjerm: cpu er trolig defekt. prøv med en cpu som du vet funker. dette er et anerkjent problem for de med DOA cpu. Rash Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Altså, når trådstarteren brenner fingeren på CPUkjøleren så sier det(det?) meste ! Logisk tankegang starter derifra etter mine to gråe som jeg har igjen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Så lenge kjøleribba er så varm at du brenner deg, tyder det på at den er riktig montert. Det tyder også på at det er alt for varmt.. Når alt er som det skal være, og tempen ligger litt over 40-45 grader, så skal ribben være lunken.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Så lenge kjøleribba er så varm at du brenner deg, tyder det på at den er riktig montert. Det tyder også på at det er alt for varmt.. Når alt er som det skal være, og tempen ligger litt over 40-45 grader, så skal ribben være lunken.... Enig her, du kan holde selve kjøleren med fingeren uten å brenne deg... Endret 10. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Alt for svak vifte da ? Viften (Volcano 11) får topkarakter på overklokking.no - neppe det som er gale! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Alt for svak vifte da ? Viften (Volcano 11) får topkarakter på overklokking.no - neppe det som er gale! Mvh Kimmer Man skal ikke brenne fingrane på kjøleribba, da er en alvorlig feil i selve kjølesystemet(vifte) til CPU, ingen tvil om det ! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Like min cpu og hovedkort men lurer på ka ram du bruker. Og viftå og er like btw... ALt er kobla til her, setter i strøm kabelen pcen starter av seg sjølv, eit grønt hovedkort lys diode lyse. Viftå går, men nothing more, hardisken jobbe ikkje og svarte skjerm noen tips? Jeg hadde et lignenede problem med A-64, akkurat samme symptoner Hos meg var det defekt hovedkort.... EDIT: For å finne ut m det er noe feil med psu'en mål med voltmeter... Kobl fra alt unødvendig, som èn minnebrikke, slik at du bare har èn hd, fjerne cdrom, floppy, og alt unødvendig. Kjører det stabilt da er det nok psuen.... Endret 10. september 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Viften har som sagt fått toppkarakterer i tester,nappa ut alle unødvendige komponenter for å sjekke om psun leverte nok strøm , startet opp i windows, skjedde akkurat det samme. Ettersom ramen funket med min gamle xp 2600 prosessor tror ikke jeg det er ramen som er klikk. To muligheter her bytte psu eller sende inn igjen cpun. Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Lest en link her, har også dette problemet, om det kan være noen sammenheng. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=295035 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Lest en link her, har også dette problemet, om det kan være noen sammenheng.http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=295035 Se i taskmanageren om CPU-bruken ligger tilnærmet 100% ? Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 cpun bruker 5% av totalt 100% Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Les denne linken om psu hvis noen gidder. En dårlig eller underdimensjonert strømforsyning kan forårsake mange problemer. Denne listen med PC problemer er ofte forårsaket av en dårlig strømforsyning. 1.Alt er dødt (strømforsyning er kaputt) 2.Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker). 3.Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V) 4.Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal) 5.Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal) 6.Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning) 7.RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på). 8.Overoppheting (vifteproblemer). 9.Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis). Har hatt symtomer fra 5-6-8 muligens 7 ettersom jeg får har dette problemet å': Hver gang jeg har startet et program f.eks oDC, også lukker det igjen spretter det en advarsel boks der det står et eller annet "00434334d f.eks" også "minnet kunne ikke være read"... Takker for alle forslag som har kommet. håper på flere!!! Lenke til kommentar
andykid Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 anngående PSU, jeg hadde samme problemer som du har Rambo, og mitt problem var Q-tec strømforsyningen. for a si det sånn, jeg har aldri opplevd verre, prøvde 1 550 watt, 1 650 watt, men bare crash, gikk over til enermax 480 watt, full rulle, hare ikke crashed på 2 md hittil. de PSUene sier 550/650, men ikke i livet at the gir the ut. du har mye utsyr i den PCen, og hvis du har et nyere graffikkkort har du problemer, i hvertfall men en q-tec PSU på 300. jeg har FX 53/6800 ultra/2 HDDs. Lykke til videre, og jeg håper du får fixa problemene dine, men for guds skyld stol ikke på q-tec PSUen din. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Til dere som mener at kjøleren er for liten så har han en Thermaltake Volcano11. Den skal kjøle minst like godt som Volcano 12 som jeg sitter på med en AMD XP2500+@3200+. Personlig tror jeg problemet ligger i TwinMos brikene. Det er ikke første gangen jeg leser om folk med problemer med Nforce chipsett og TwinMos. Det at nedklokking hjelper kan være at den lavere FSB hastigheten gjør at minnet henger med. For å teste ut det kan du sette minnet til 333Mhz 6/5 asynkront med FSB. Vil denne konfigurasjonen bestå Memtest86 og Prime95, begge gode programmer til å teste minne, så er det TwinMos brikkene som ikke greier hastigheten. Å kjøre minnet usynkront vil gjøre systemet litt tregere, men det er vel bedre en å måtte underklokke CPUen. Endret 11. september 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Ny dag nye problemer, nå tar jeg med pcen ut på jordet henter hagla og gir den en omgang med bly . For etter at jeg testet maskina med en ny psu har jeg ikke kommet inn i biosen. Starter opp leser minnet så låser den seg, skal teste med en annen type ram og cpu, se hva som skjer da. alternative er hagla. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Til dere som mener at kjøleren er for liten så har han en Thermaltake Volcano11.Den skal kjøle minst like godt som Volcano 12 som jeg sitter på med en AMD XP2500+@3200+. Personlig tror jeg problemet ligger i TwinMos brikene. Det er ikke første gangen jeg leser om folk med problemer med Nforce chipsett og TwinMos. Det at nedklokking hjelper kan være at den lavere FSB hastigheten gjør at minnet henger med. For å teste ut det kan du sette minnet til 333Mhz 6/5 asynkront med FSB. Vil denne konfigurasjonen bestå Memtest86 og Prime95, begge gode programmer til å teste minne, så er det TwinMos brikkene som ikke greier hastigheten. Å kjøre minnet usynkront vil gjøre systemet litt tregere, men det er vel bedre en å måtte underklokke CPUen. Når vedkommende brenner fingeren i kjøleribba så da stemmer ikke alt, Helt logisk tankegang...... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Når vedkommende brenner fingeren i kjøleribba så da stemmer ikke alt,Helt logisk tankegang...... Vanlige mennesker 'brenner' fingrene ved ca. 50 grader. Hvis CPU-tempen er 70-80 grader, da vil kjøleripperne bli ganske varme uansett hvor bra en kjøler der er montert. Det er logisk tankegang. Ditt innlegg var vist av filosofisk karakter Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Nå ser det ut til at jeg har fått orden på problemene, skiftet ram type til kingston, funket bra men fortsatt fikk jeg reboot. Så plutselig så jeg at skjermkort vifta hadde tatt kvæld. Skiftet skjermkort og har nå brukt maskina 2timer uten blåskjerm. Har spilt doom3, kjørt 3dmark03, uten problemer så dette ser bra ut. Takker for alle svar jeg har fått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå