Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Fikk akkurat min nye amd xp 3200+ fra mpx. Fikk den problemfritt inn i maskin, men etter å ha kommet inn i windows går det ca 3min, da for jeg den hygglige blåskjermen, og pcen restarter seg. Temperaturen lå i windows på 43 grader, men da jeg kjente på kjøleribba var den helv..ts varm. Brant meg på fingra. Dette kommer sikket av at den blir for varm, hadde det vært feil på cpun hadde jeg ikke kommet inn i windows, men........ Asus A7N8X-E DELUXE som støtter xp3200+ thermaltek volcano 11+ Xaser Edition som skal klare 3400+, men det tviler jeg på. Kjører viften på max hastighet, 4800 rpm Noen erfaringer her???? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Forsikre deg 3 (tre) ganger at vifta er riktig montert og kjølepaste er brukt i riktig mengde. Når jeg kjenner lukten av brente fingrar så er vel vifte feilmontert. Endret 10. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Det har jeg gjort, men tror ikke feil menge av pasta har så mye å si. cpu kjerna hadde perfekt kontakt med ribba. har også satt inn to ekstra vifter bak, fjernet alle side dører satt opp vinduet. Ingenting som funker Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Sjekk at du har satt vifta på riktig vei Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Er ikke så dum da Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 hva med å klokke den ned, så kjøpe en bedre kjøler??? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hva med å klokke den ned, så kjøpe en bedre kjøler??? Du får ikke så mye bedre luftekjøling til din CPU. Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 OK. fant en løsning men den misliker jeg sterkt. klokket ned prosessoren kjørte 3dmark03 det gikk uten problemer. Da kan altså ikke cpun være defekt? Lenke til kommentar
Anarkji Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Like min cpu og hovedkort men lurer på ka ram du bruker. Og viftå og er like btw... ALt er kobla til her, setter i strøm kabelen pcen starter av seg sjølv, eit grønt hovedkort lys diode lyse. Viftå går, men nothing more, hardisken jobbe ikkje og svarte skjerm noen tips? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Så lenge kjøleribba er så varm at du brenner deg, tyder det på at den er riktig montert. Det betyr, at temperaturen windows oppgir er feil. Hva rapporterer ASUS PC-probe? Hvis denne rapporterer samme temperaturen, så tyder det på at BIOS rapporterer feil. Da må denne flashes. 43 grader skal du ikke brenne deg på. Edit: Når temperaturen blir rapportert riktig, kan løsningen i verste fall bli å kjøpe ny kjøleløsning. Det er du som bestemmer hva temperaturen skal være, ikke produsenten av kjøleren du har nå. Greit.... 65 grader er kanskje ok for produsenten, men til syvende og sist er det ditt synspunkt som teller. 40-45 grader er hva jeg kaller normalt med CPU uten last. Sveinl. Endret 10. september 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Har ram av denne typen TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs. Fikk ned temperaturen når jeg klokka den kjøleribba er passe så å si kald Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Har du satt riktig spenning?? (std. spenning er 1,65V vCore) Har du satt riktig FSB?? (skal være 200MHz) Hvis kjøleribben blir så varm betyr det at den er riktig montert ( ) og at det er noe hakkende galt med enten CPU'en eller innstillingene. Endret 10. september 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 har to 200GB og en 120GB harddisk+cpu vifta og to papst vifter+1 cdrom+skjermkort. Dette tar sikkert mye strøm, kan en 340watt psu bli for tam og fuc..e opp spenningene???? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) har to 200GB og en 120GB harddisk+cpu vifta og to papst vifter+1 cdrom+skjermkort. Dette tar sikkert mye strøm, kan en 340watt psu bli for tam og fuc..e opp spenningene???? Ikke i et AMD XP socket A system nei. De eneste strømforsyningene jeg kjenner til som kan bli for svak er Q-tec PSUer. Sveinl. Endret 10. september 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har ram av denne typen TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs. Fikk ned temperaturen når jeg klokka den kjøleribba er passe så å si kald Har du kjøpt disse nylig på komplett? Jeg har hatt problemer med disse brikkene på mitt Abit NF7-S en stund nå. Sendte de første brikkene inn igjen, og fikk nye i dag. De er ikke villige til å kjøre på 200 MHz FSB, så jeg må klokke ned CPUen ganske kraftig for at den skal bli stabil (har en Athlon XP Mobile 2400+...). Problemene mine er at pcen plutselig kutter strømmen, noen ganger også med blåskjerm. Er litt usikker på om dette skyldes skade på CPU eller feil i rammen. Du kan prøve å kjøre Memtest86... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 har to 200GB og en 120GB harddisk+cpu vifta og to papst vifter+1 cdrom+skjermkort. Dette tar sikkert mye strøm, kan en 340watt psu bli for tam og fuc..e opp spenningene???? Ikke i et AMD XP socket A system nei. De eneste strømforsyningene jeg kjenner til som kan bli for svak er Q-tec PSUer. Sveinl. Jeg har en 300W Q-Tec, 1 HD, 1 CD, 256MB RAM, XP3200+, Abit NF7-M, har aldri opplevd problemer med spenningene. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) har to 200GB og en 120GB harddisk+cpu vifta og to papst vifter+1 cdrom+skjermkort. Dette tar sikkert mye strøm, kan en 340watt psu bli for tam og fuc..e opp spenningene???? Ikke i et AMD XP socket A system nei. De eneste strømforsyningene jeg kjenner til som kan bli for svak er Q-tec PSUer. Sveinl. Jeg har en 300W Q-Tec, 1 HD, 1 CD, 256MB RAM, XP3200+, Abit NF7-M, har aldri opplevd problemer med spenningene. Greit nok det. Det jeg ville få fram er at det er spesielt mye trøbbel med strømforsyningene fra denne produsenten. Hvis du søker litt i forumet så skjønner du hva jeg sikter til. Fint at din fungerer da. Jeg sier ikke at merket Q-tec er dårlig, men at svært mange av produktene dems er det Sveinl. Endret 10. september 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) du kan jo prøve å sette ned spenningen. (vcore) det er hovedsaklig den som gjør cpu varm, bare å klokke ned hjelper ikke så mye. Du får prøve deg frem og se hvor lav vcore du kan kjøre før det blir ustabilt og evt klokke litt ned for å få det stabilt hvis det ikke blir kjølig nok. bare for å ha spurt: har du sjekka at det ikke er et støvbelegg mellom vifta og ribba som hindrer luftgjennomstrømning? (hvis du hadde vifta fra før) Endret 10. september 2004 av snoopafella Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 OK. fant en løsning men den misliker jeg sterkt. klokket ned prosessorenkjørte 3dmark03 det gikk uten problemer. Da kan altså ikke cpun være defekt? Alt for svak vifte da ? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå