Gå til innhold

Ny spillpc til høsten.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skaffe meg ny pc nå til høsten, den skal brukes mest til spill. Jeg har et budsjett på ca 10.000 kroner, kanskje 13.000. Og da lurte jeg på om noen kunne sette opp et fint system til meg? helst intel. ;)

Endret av cbcb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da spør vi igjen... Hvorfor intel?

Jeg setter opp noen AMD komponenter her, så kan du tenke på det.

Prisene er litt ca. utifra hodet.

MSI K8N NEO nforce 3 - 1000,-

AMD A64 3000+ - 1500,-

TwinMOS Dual 1024 MB PC3200 RAM (2x 512MB) - 1500,-

Sapphire Radeon 9800 Pro (flashes enkelt til XT) - 1800,-

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB - 1100,-

Vet forsåvidt ikke helt hva du trenger, men har nettopp satt opp det opplegget til to kamerater og det funker veldig bra. Drar Doom3 uten problemer på 1280x1024 på high quality.

Hvis du ikke trenger skjerm, kan du jo kjøre på med raskere CPU, og et X800 Pro skjermkort. Evt. dyrere og raskere RAM.

Lenke til kommentar
Da spør vi igjen... Hvorfor intel?

Jeg setter opp noen AMD komponenter her, så kan du tenke på det.

Prisene er litt ca. utifra hodet.

MSI K8N NEO nforce 3  -  1000,-

AMD A64 3000+  -  1500,-

TwinMOS Dual 1024 MB PC3200 RAM (2x 512MB)  -  1500,-

Sapphire Radeon 9800 Pro (flashes enkelt til XT)  -  1800,-

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB  -  1100,-

Vet forsåvidt ikke helt hva du trenger, men har nettopp satt opp det opplegget til to kamerater og det funker veldig bra. Drar Doom3 uten problemer på 1280x1024 på high quality.

Hvis du ikke trenger skjerm, kan du jo kjøre på med raskere CPU, og et X800 Pro skjermkort. Evt. dyrere og raskere RAM.

Det var da et system med intel og pci-e jeg ville ha da. Hvorfor Intel? tror ikke jeg skal svare på det jeg. :whistle:

Jeg setter opp et system senere så får dere se hva dere syns.

Endret av cbcb
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg valgt meg et oppsett fra komplett og det er som følger:

• Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache - 2590,-

• MSI 915G NEO2 Platinum Hovedkort S775 I915G,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 - 1395,-

• Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express,VGA/VIVO/DVI-I, Retail - 4350,-

• Corsair Value S. PC4200 DDR2 512MB KIT 2 x 32Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin - 1390,-

• Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM - 1020,-

• Hansol 19" CRT 930D TCO-99 FLAT Skjerm INVAR, DynaFlat - 1997,-

Totalt: 12792.44 Kroner

Lenke til kommentar
Kjønner ikke hvorfor gutten må ha AMD når han vil ha PCI-E

- Hvorfor AMD? Hva er så bra med det?

Eier 64-bits prosessorene Intel sine eller?

AMD 64 har hatt bedre resultater på tester enn intel, derfor sier vi at AMD 64 er bedre.

Lenke til kommentar

Da har jeg satt opp et nytt AMD 64 system:

• AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED - 1890,-

• MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid - 1145,-

• Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retail - 3495,-

• Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM - 1020,-

• Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs - 2549,-

• Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett 360W PSU - 894,-

• Hansol 19" CRT 930D TCO-99 FLAT Skjerm INVAR, DynaFlat - 1997,-

Totalt: 13041.45

Hva synes dere om dette oppsettet? :dontgetit:

Må evt. bytte ut det rammen med Corsair TWINX512-3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched CMX256-3200 DIMMs - 1095,-

Endret av cbcb
Lenke til kommentar

Som jeg sa... Hvorfor Intel. Er AMD som gjelder for tida, som det ble nevnt over her.

Du virker jo som om du har god peiling, så jeg foreslår at du finner et AMD system du synes ser bra ut, så kommenterer vi det.

Du bør gå for nForce3 chipset på hovedkortet.

Er allerede blitt gjort, men jeg ville også kommentere at den RAMen du har valgt blir litt for dårlig for det systemet du satt opp.

Lenke til kommentar
Som jeg sa... Hvorfor Intel. Er AMD som gjelder for tida, som det ble nevnt over her.

Du virker jo som om du har god peiling, så jeg foreslår at du finner et AMD system du synes ser bra ut, så kommenterer vi det.

Er allerede blitt gjort, men jeg ville også kommentere at den RAMen du har valgt blir litt for dårlig for det systemet du satt opp.

Takk :) , Hvilken ram syns du jeg skulle hatt da?

Lenke til kommentar

Blei litt teit den posten min... Trodde jeg hadde reloada sida før jeg svarte, men det hadde jeg ikke :p

Ser veldig bra ut det AMD oppsettet, har ikke noe særlig å utsette på det. Tror det blir rått :D

Eneste måtte være at den boxed kjøleren til AMD suger! Den bråker og rister så du skulle tro kabinettet bryter sammen. Og hva harddisk angår ville jeg valgt Seagate.

Men uansett et bra oppsett, hvis du ikke bryr deg om litt during fra maskinen. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd AMD kjøleren i et ordentlig kabinett som Chieftec da.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Blei litt teit den posten min... Trodde jeg hadde reloada sida før jeg svarte, men det hadde jeg ikke :p

Ser veldig bra ut det AMD oppsettet, har ikke noe særlig å utsette på det. Tror det blir rått :D

Eneste måtte være at den boxed kjøleren til AMD suger! Den bråker og rister så du skulle tro kabinettet bryter sammen. Og hva harddisk angår ville jeg valgt Seagate.

Men uansett et bra oppsett, hvis du ikke bryr deg om litt during fra maskinen. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd AMD kjøleren i et ordentlig kabinett som Chieftec da.

Selv liker jeg Western digital harddiskene veldig godt, de har aldri streiket eller hatt noe tegn til problemer så derfor velger jeg den :) . Boxed vifter er nesten alltid dårlige :thumbdown:, men jeg kan vel bare sette inn en slik. :w00t:

Lenke til kommentar
Det burde vel gå bra det der :)

HK har jo fått god kritikk :p

Det jeg ikke vet, er hva du skal du skal bruke den til. Det er kjekt å vite:)

Skal bruke den til spill som f.eks Half-life2 :)

Jeg syns du skal droppe gpu og heller spare. Du har jo 9800pro@xt, spar og kjøp 6800 ultra om et år... 9800pro/xt takler jo hl2 fint vel? Så får du mer sjermkort for penga. Hadde du ikke hatt skjermkort fra før, ville det vært en annen sak, men det du har, duger minst et år til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...