Gå til innhold

Vurderer nytt kabbinett! Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelsen sier så vurderer jeg å kjøpe meg nytt kabinett.

Jeg har ikke lyst på noe ferdig modda kabinett.

Det jeg ønsker er et enkelt men allikevel stilrent kabinett.

Det bør - være plass til minst 2x120mm vifter

- ha Smarte løsninger

- plass til mange harddisker

- I alluminium (lett)

Det var mange krav. men ikke tenk for mye på de, bare kom med anbefalinger!

Endret av [ergo]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk sett på alle disse kabinnettene. Jeg tror ikke lian li er aktuellt da jeg har hatt et før og syns ikke de er verdt prisen.

Tsunami er et pent kabinett, med mange fine løsninger, men liker ikke helt fronten på det og syns det egner seg dårlig til evt. modding. men jeg har den i bakhodet.

ergo

Lenke til kommentar

Enig med reeeeg :yes:

Themaltake Tsunami :love:

Black

Silver

Finnes også med ferdigmontert vindu:

Black

Silver

Som om ikke det er nok med at de er sinnsykt deilige :love: så oppfyller de også alle kravene :p

-Det er lagd i Aluminium og veier ca. 6kg

-Det er en 120mm i front og en 120mm bak

-Det er plass til 5 hd festet med gummifester og evt. 2 til der det sakl sitte 3.5" drev

-Fullt av "smarte løsninger"

Test

En test til...

Lenke til kommentar

Enig i at Tsunami er et veldig godt kabinett. Men liker ikke fronten helt, vil helst ha

flat front. Men det er omtrent det beste alternativet.

Har også sett på Silverstone kabinetter som de selger på komplett, de er jo kjent for å være på linje med lianli og diverse high end merker.

Lenke til kommentar
Da synes jeg Lian Li 6277B er et bedre filserverkabinett med bedre kjølemuligheter til kun 1795,-

Så du mener at jeg skal kjøpe et kabinett modda for vannkjøling til filserver.

For det første har jeg et LianLi fulltower som har plass til flere hardisker enn det,

og for det andre så er det ikke snakk om et filserverkabinett, og for det tredje skal jeg ikke ha vannkjling.

Lenke til kommentar

Lian Li 6277B er i utgangspunktet en spesialbestilling fra Microplex i hovedsak beregnet for vannkjøling ja.

Men hvis du leser litt mer så er det også et perfekt system for å få til den perfekte filserver med skikkelig luftkjøling i alle ledd.

1. Man snur PSU med 120mm vifta opp i hull1 på toppen av kabinettet og lar den suge frisk kald luft til enhver tid slik at den aldri blir varm. Perfekt!

2. Man monterer en 120mm innsugsvifte på innsiden av kabinettet i hull2 på toppen og lar den suge kald luft inn i kabinettet. Normalt der radiatoren ville sittet.

Alle inntakene på toppen skjules av et stort støvfilter og et pent lokk. Perfekt for en optimal løsning for vifteinnsug.

3. 6277B er et miditower kabinett som pga. sin oppbygning har plass til 12-13 disker. Skal gjerne se et miditower som slår den ;).

Trekk fra 3 disker hvis du vil ha CD og floppy på den.

Årsaken til at den har så god plass til disker er at den har en genial løsning med diskcage moduler som hver tar 3 disker.

1 diskcage kan monteres i alle 5,25" brønnene og opptar kun 2 stk slike. Den har i realiteten 9 5,25" brønner fra bunn til topp i kabinettet.

Hvor mange disker blir dette? 4*3+1 hvis man vil.

4. I tillegg er aktiv diskkjøling viktig for en filserver, få kabinetter har muligheten til skikkelig kjøling av diskantall over 6-7 disker.

Men 6277 har den perfekte løsningen. Hver diskcage modul har innebyg 80mm vifte som kjøler de 3 diskene som får plass i hver modul.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EX23B

Her oppnår man perfekt diskkjøling ved at man hele tiden får sval god luft over diskene sine, noe som er viktig for dagens pata/sata disker. Man kan også da kjøre viftene på lavere spenning for å minste støy.

5. hver diskmontering har lydisolerende gummitilkoblinger som minimerer støyforplantning til kassa.

6. Det er godt med plass mellom hovedkort og disker slik at man får god plass til å ordne all kablingen man får med både pata og sata på et høyt antall disker.

I tillegg er kabinettet ekstra dypt så det er lett å drive vedlikehold i.

7. Det har en 120mm exhaust vifte i bakkant slik at man effektivt får all varmen ut av kabinettet.

8. Det er i aluminium, er lett og har tykke plater som gir god lydisolering!. Det har geniale smarte løsninger.

9. Prisen er helt utrolig bra til å være det jeg mener er det beste kabinettet til Lian Li. Et kupp!!!

Eneste manglene jeg finner på denne kassa er:

- mangler utagbart hovedkort brett, men den ekstra dybden kompenserer for dette.

- burde hatt innebygd viiftestyring for det meget gode vifteløsningene.

Så hvis dette ikke er det perfekte miniserver/filserver kabinettet for hjemmemarkedet så vet ikke jeg :).

Ikke "missforstå" dette som et vannkjølingskabinett selv om det er laget i den hensikt, det er perfekt til absolutt alle formål!!! Dette er en ulv i "fåreklær"...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kabinettet er fint det :) Sikkert bedre enn Tsunami og, men det er ikke 1000kr bedre en Tsunami. Dette koster 1800kr og så må jeg kjøpe en ekstra drevramme da jeg har 5 disker og ikke tre. dvs: 2100kr vs 1185kr.

Det er faktisk plass til 13 disker i Tsunami kabinette også 7+2 drevrammer.

Syns du virkelig dette kabinette er verdt 925 kr mer? :hmm:

Endret av [ergo]
Lenke til kommentar
Du oppgir ingen pris, så jeg foreslårDette.

Hva du enn gjør. Ikke kjøp det der. Hw testa det. De slakta det!

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9898

Dette er for det meste totalt avvikende fra alt annet som er skrevet om det da. Sjekk litt rundt andre steder så finner du ut at kabbet har fått strålende reviews. Eneste negative jeg har lest om det var her på hw.no. :shrug:

Har selv kabinettet og har ikke opplevd noen av de problemene som det skrives om i artikkelen. (Dvs. enkelte småting kan man jo sette fingeren på, men det kan man jo med ethvert kabinett)

Men uansett, trådstarter skriver at du ikke ønsker Lian Li fordi det gir dårlig value for pengene. Det kan jeg forsåvidt være enig i. Er selv ikke spesielt imponert over Lian Li kabber i forhold til prisen. Mitt neste blir sikkert et annet merke.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...