Gå til innhold

Problem ved velging av installeringpartisjon

whom

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tengt meg å formatere min s-ata Raptor disk og legge inn XP på nytt, men når jeg booter fra XP cdèn og skal velge hvilken disk jeg skal installere Windows på, så ser Raptoren ut til å ha forsvunnet helt.

Det eneste som står oppgitt er mine to gamle ATA disker.

Ellers så finner jeg raptoren i biosen. (Jeg har Abit nf7-s2.0)

Noen som har vært borti noe lignende? :hmm:

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å installer s-ata driverene til raptor disken din. Det blir faktisk opplyst om dette under installasjonen, når du får opp en blå skjerm og den laster inn alle driverne, så står det etterhvert trykk F6 (ellerno) for å installere...( husker ikke helt ordlyden)

Edit: Dette ble kanskje litt uklart :roll:

Endret av NakedChef
Lenke til kommentar

Windows har ikke drivere for S-ATA så når du får beskjed om å trykke f6 for ekstra drivere (raid scsi, osv) så gjør du det og putter i disken som fulgte med hovedkortet, eller som du sikkert kan laste ned fra nettet. For at WXP skal kjenne igjen disken må den ha driverne for sata kontrolleren, og eneste måten er å legge dem inn via diskett, foreldet men sånn er det.

Lenke til kommentar
Prøv å installer s-ata driverene til raptor disken din. Det blir faktisk opplyst om dette under installasjonen, når du får opp en blå skjerm og den laster inn alle driverne, så står det etterhvert trykk F6 (ellerno) for å installere...( husker ikke helt ordlyden)

Edit: Dette ble kanskje litt uklart :roll:

Ok skal prøve det, men virker litt rart siden jeg har installert s.ata driverne til kortet før... Eller fungerer det slik at driverne blir lagt inn på disken? Trodde det fungerte som en flash jeg...

Det er faktisk bare en dag siden jeg installerte selve maskinen

(glemte å partisjonere. Gidder ikke å bruke partition magic eller noe.. Like enkelt å bare installere på nytt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...