robB Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hva er det mest av? Etter min meining er det stein, fordi det er jo stein under sjøen og lavaen er jo smelta stein. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jordens indre (det som du kaller lava) består ikke bare av stein, men også mye metall. Så spørsmålet blir vel da om det er mest vann, stein eller metall på jorden. Ærlig talt så har jeg faktisk ikke peiling... Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nå er stein et litt videre begrep enn vann, så jeg vil tippe stein. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Nå er stein et litt videre begrep enn vann, så jeg vil tippe stein. Definitivt stein, hvis du regner med hele jorda Lenke til kommentar
toss Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 på jordskorpen tror jeg det er mest vann.. mener å ha hørt at det er 70% eller noe.. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) på jordskorpen tror jeg det er mest vann..mener å ha hørt at det er 70% eller noe.. Det er ikke det det er snakk om.. Endret 11. september 2004 av Janivars Lenke til kommentar
toss Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 er klar over det, men siden du ahdde svart på spørsmålet til trådstarter tenkte jeg at jeg kunne komme med en liten tilleggsopplysning.. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 er klar over det, men siden du ahdde svart på spørsmålet til trådstarter tenkte jeg at jeg kunne komme med en liten tilleggsopplysning.. du tenkte det ja.. Hvem var det som ikke viste at jordoverflaten består av 70 % vann ? Lenke til kommentar
toss Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 vet ikke jeg.. du trenger ikke å klikke for det.. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jordens indre (det som du kaller lava) består ikke bare av stein, men også mye metall. Så spørsmålet blir vel da om det er mest vann, stein eller metall på jorden. Ærlig talt så har jeg faktisk ikke peiling... pirke pirke lava eller magma Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 vet ikke jeg..du trenger ikke å klikke for det.. jo! Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Det er veldig, veldig mye mer jord / gørre / magma enn vann på jorden. 70% eller så av overflaten er riktignok dekket av vann, men sammenlignet med jordens diameter "skraper" bare verdenshavene i overflaten. Så vannet utgjør nok bare noen brøkdels promille av jordens masse. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Her må det ryddes i begrepene: En bergart, det som kalles for stein her i tråden, består av et eller flere mineraler. Et mineral består av et eller flere grunnstoffer. F eks er gull, sølv og diamant eksempler på mineraler som består av bare et grunnstoff. Bare jordskorpen alene vil ha mer masse enn alt vann tilsammen. Jordskorpen har en tjukkelse på opptil ca 70km under kontinetene og opptil ca 10km under verdenshavene. Gjennomsnitssdybden på verdenshavene er vel et sted mellom 4000-6000m. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Gjennomsnitssdybden på verdenshavene er vel et sted mellom 4000-6000m. 3795 meter faktisk Gjennomsnittlig høyde på landet over vann er til gjengjeld 840 meter. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tatt med i betrakningen ting som inneholder vann på landjorda, eller tenker dere kun på vann i ren form? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Tatt med i betrakningen ting som inneholder vann på landjorda, eller tenker dere kun på vann i ren form? Levende organismer som inneholder vann vil ikke utgjøre særlig stor forskjell. OT: Stilig avatar! Endret 16. september 2004 av Frijazz Lenke til kommentar
skinner Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Levende organismer som inneholder vann vil ikke utgjøre særlig stor forskjell. Mine biologikunnskaper er sterkt begrenset til forplantning :!: Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Stein for du har eit godt poeng der... du robB det er jo stein under allt vannet Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Gjennomsnittlig høyde på landet over vann er til gjengjeld 840 meter. Og det er bare Danmark og Nederland sin feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå