ketle Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det er mye snakk om ghosting når det gjelder LCD - skjermer. Jeg har kun spilt på CRT skjerm, men skal kjøpe meg LCD. Jeg er veldig usikker på hva man mener med "mye ghosting" og "så lite ghosting at jeg nesten ikke merker det". Tydligvis så er dette en sak hvor smak, behag og egne preferanser er viktig. Skulle derfor sett eksempel på mye og lite ghosting. Er det en plass der det finnes en video hvor man kan se ghosting? Noen evt. som klarer å legge ut ett eksempel nå noe som ghoster mye og noe som ghoster lite? Mulig at jeg er noob som spør, men spør man ikke så får man aldri vite. Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Tror det er at forskjellige objekter blir igjen på neste bilde om du forstår. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det betyr at du ser forgje skjermbilde over det nye, fordi den klarer ikke å gjenngii bildene raskt nok til at bildene blir delt! Du kan tenke deg at du har ett ark, å tegner en tegning, men så rekker du ikke å viske ut den gamle før du tegner en ny tegning over, så du ser det gamle bildet fortsatt! Hvis det var ett godt eksempel da? Lenke til kommentar
ketle Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Skjønner hva dere mener. Men det er bedre å selv kunne se hva dere snakker om. Det blir litt som å prøve å beskrive en bil med ord istedet for å vise ett bilde eller film med bilen. Ett bilde sier mer enn tusen ord Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Tenk deg at du sitter i en bil å kjører forbi masse trær langs veien, ser du rett inn i trærne så ser du alt som en masse, å klarer ikke å skille alle detaljene. Slik blir skjermer med mye ghosting. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du kan f. eks prøve å sette musehale via kontrollpanel i windows for å få et eksempel på noe som kan liggne ghosting. Altså en form for etterslep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå