HMaster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Fyren snakket vist sant. Bethesda skal sikte inn Elder Scrolls IV mot "the average gamer", noe som fører til mindre map, færre sidequest og mye mer fokus på mainquesten. Her finner dere bilder fra bladet http://www.todesturnpike.com/images/TES4/ Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Høres bra ut. Jeg spilte Morrowind i kanskje 30-40 timer. Jeg fikk egentlig aldri med meg hva hovedquesten var (og den quest journalen var så dårlig at jeg ikke gadd å lete). Til slutt hadde jeg drept så mange folk at mange byer nesten var helt tomme. Ga opp da. Size dosen't matter! Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 quest journalen har blitt kraftig forbedret i Bloodmoon og Tribunal da, men men. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 For de som gidder å sette seg inn i spillet, har den enorme størrelsen mye å si. For folk som bare er ute etter å drepe masse folk, spill Quake istedet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 For folk som bare er ute etter å drepe masse folk, spill Quake istedet. Tror få folk spiller spillet for å slakte alle i utgangspunktet, men når man står fast og begynner å kjede seg er det lett å ty til masseslakt. Og når man faktisk lykkes med å utrydde byer, er det ikke så masse som stopper deg i å fortsette(bortsett fra at du slutter og spille det da). Jeg selv begynnte å utrydde byer etter å ha kommet så høyt jeg kunne i en 5-6 guilds, hadde byggd et stort hus som var fyllt opp med allt mulig jeg ikke trengte, ingen av butikkene hadde noe penger igjenn, jeg kunne drepe stort sett alt jeg møtte med enten: a)longsword b)bue c)magi Inne i spillverden var jeg stort sett en gud, utenfor rekkevidden til alle dødlige... men jeg hadde fortsatt såvidt starta på hovedquestet. Man kan si at det var min skyld at jeg ikke fulgte questa så bra i fra begynnelsen av, men jeg skyller på bethesda fordi de ikke gjore hovedlinjene tydlige nok. Synes f.eks. Gothic klarte mye bedre og drive spilleren videre i historien, og dette håper jeg bethesda klarer bedre neste gang(og det betyr ikke at de må skrenke inn på friheten i spillet). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jeg kjedet meg også endel, det tar ei viss stund så er du så og si Gud ja. Banker alt med 2-3 slag. Men det er ikke dermed noen vits å drepe alle sivile man ser bare fordi man kan det liksom. Bare å plukke opp tråden fra hovedquesten igjen, da får du PLENTY å drive med, ettersom den sprer seg over hele Vvardenfell. Evt. installere noen av addonene og gjøre questene der. Jeg var høyeste level i alle guildene jeg var med i, leeenge før jeg hadde gjort 1/3 av hovedquesten, mye fordi jeg hoppa over til Tribunal-addon og fullførte den når jeg var ca. lvl 20. (Spiller en custom battlemage-type). Nå driver jeg med Bloodmoon, og eier ALT med den største hammeren fra Morrowind (den man dreper Dagoth Ur med, sistebossen)..Monstre blir bare irriterende ting som er i veien, omtrent som cliffracers i Morrowind. Men jeg labber nå rundt i hovedquesten i Bloodmoon nå, etter å ha latt spille ligge siden Mai. Er rundt lvl 35 tror jeg det var. Litt vanskelig å plukke opp tråden igjen etter flere måneders stopp Artig var det også. Endret 13. september 2004 av Bitex Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hmm, Xbox 2 og PS3 skal da kjøre dx10, det vil si at TES:IV er dx10, og at du må skjermkort 2 generasjoner fram fra nå. trur vi har mye venting igjenn! Siden spillet skal komme vinteren 2005 så vil det nok ikke bruke noe DX10 funksjonalitet. Xbox2 skal visnok ha en DX9/DX10 hybrid GPU. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 -- Current release date is Winter 2005 -- According to Todd Howard they are trying to make the game as appealing to mainstream gamers as possible without alienating the hardcore players that prefer more complex RPG's (maybe good or bad) -- They say the game is very very large, but (sadly) it will be smaller than Morrowind for two reasons (Stated by Todd Howard): --- (A) "Budgets and schedules for games will not change much while the enhanced graphics will require more development time, --- (B) "It’s a fact that, statistically, gamers prefer shorter games, and often do not finish more involved titles" -- Will be unlike the conventional RPG in which the combat outcome does not depend on the luck of “dice rolls” -- The damage that you dole out will be determined by your strength, your opponent’s armor, and the attack you unleash -- Your opponents will block and dodge, so taking down an enemy is entirely on the player’s shoulders -- To make this more mainstream appealing(?) they have made most of the tedious aspects of Morrowind fun (Lock picking, mixing potions, and forging armor for example are going to be done through a mini game of sorts) -- Still made for the 1st person player there are options for both 3rd person and 1st person (like Morrowind), while also saying that the "combat is visceral and bloody”, and that it is designed to recall intense swordplay seen in movies like LoTR and Brave heart. Not to mention the fact that they said, “The combat will be every bit exiting as a FPS" -- There are expansive forest regions that are the most breath taking of them all, if only you could see the screen, but they are packed with almost photorealistic trees and at least a thousand slivers of grass -- All NPC's have a basic day to day schedule so they go to sleep, shop, and even if a poor guy that can’t afford food wants food enough, he will steal from some one, maybe even you -- Here’s another quote "The elder scrolls games are about freedom, and oblivion takes that freedom to a whole new level ~~~ The combat is a much bigger focus than in the earlier games". Lenke til kommentar
Standish Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 blir bra, blir bra håper på en eller annen slags multiplayer, det hadde rula gata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg