Joachim_F Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 I det som kanskje er tidenes mest antiklimatiske spillkunngjøring har Bethesda Softworks fortalt at de jobber med The Elder Scrolls IV: Oblivion. Les artikkelen her Lenke til kommentar
GhOZZZZt Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Endelig !!! Sjekk ut den offisielle siden. Det er en link til hjemmesiden til et amerikansk spillblad som viser et DRIT fett bilde. Sjekk det ut så skjønner dere hva jeg mener .... Dette har jeg ventet lenge på. Det skal være sagt. Få bare håpe at dette spillet ikke blir så livløst som morrowind er/var(uten mods da så klart!). Kombiner noe av det vi finner i gothic, varierte quests, et bra kamp-system og du har et knusende bra RPG. Bare synd at vi må vente 2 uker til før Bethesda gir ut noe offisiell info... Endret 10. september 2004 av GhOZZZZt Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Driiiiiitkult kan nesten ikke vente til mer detaljer om spillet. Om dette er et realtime bilde på forsiden av det bladet så wow gleder jeg meg virkelig mon tro hvordan fysikken blir i spillet? vil den vere på linje med nåtidens store fps spill? man kan bare gruble eller håpe det blir implementert..... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Blir vel lenge til det kommer siden det har tenkt å komme ut på PS3 og Xbox 2 med det samme. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Om dette er et realtime bilde på forsiden av det bladet så wow gleder jeg meg virkelig And yes, that's in-game art on the cover. it's your lucky day.. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 "In development since 2002" Se på det. De er jo godt igang! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hvis det kommer samtidig ¨på både ps3, x2 og pc så er det vel 2 års tid til dette er ute da.. og da er nok ikke gfx så sykt bra lenger.. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Dette har jeg ventet på! Deilig. Håper det blir muligheter for multiplayer når det en gang kommer. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hvis det kommer samtidig ¨på både ps3, x2 og pc så er det vel 2 års tid til dette er ute da.. og da er nok ikke gfx så sykt bra lenger.. Tror det er rimelig realistisk å forvente at vi ser PC-versjonen først, og muligens X-Box 2 versjonen med noe lenger ventetid for PS3 versjonen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) ja tenkte på det og =) håper det.. men alikevel går det sikkert et år kanksje el mer før vis er det på pc.. EDIT: grafikken er SJUK!!! myyye bedre enn D3!!! Endret 11. september 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Dette har jeg ventet på! Deilig. Håper det blir muligheter for multiplayer når det en gang kommer. eller co-op hadde vert hquiet bra hvordan skives drit bra på svensk? quit, qhuit....... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Det skrives skitbra på svensk også, de bare uttaler det annerledes. Driter i co-op og multiplayer, bare det ikke begrenser seg til et så lite område som Vvardenfell. Jeg vil ut i HELE sword coast, som i Daggerfall! Tusenvis av byer og (nesten) randomgenererte dungeons, og ufattelig mange oppdrag. Klart, det hadde sine bakdeler å få uendelig randomgenererte missions i guildene, men man gikk hvertfall aldri tom for ting å gjøre mellom storyoppdragene, som man kunne gjøre når man ville. Ser man kan ri på hest, og det var en av tingene de rike i Daggerfall kunne ha råd til også. Du trengte ikke å gå mellom alle byene såklart, bare dro opp hovedkartet, skrev inn navnet på byen man fikk oppdrag i, og fikk vite hvor mange dager reisen ville ta. Så sto man plutselig utenfor byen/dungeon (alt har unike navn), men bare i nærheten, så man måtte fortsatt finne frem til inngangen. Endret 11. september 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hmm, Xbox 2 og PS3 skal da kjøre dx10, det vil si at TES:IV er dx10, og at du må skjermkort 2 generasjoner fram fra nå. trur vi har mye venting igjenn! Lenke til kommentar
Heales Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 PS2 kjøre DX10? Hvor har du det fra? X-Box 2 vil klart ha mye til felles med PC-plattformen på grunn av XNA, men PS3 har jo ikke noe med DX10 å gjøre. Jeg tipper derfor at PS3-versjonen kommer en stund etter PC og X-Box 2 versjonen. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Heey! Ro ned, jeg satt bare å tenkte! nevnte ikke meg selv til den store PS3 buddah'en! Lenke til kommentar
Heales Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 He he, er da meeeeget rolig jeg her jeg sitter i godstolen :-) Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Er Oblivion det nye "in-ordet" nå? Etter flere år med Counter, Ops, Strike og Shadow som det store. Uansett, ser bra ut. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Driter i co-op og multiplayer, bare det ikke begrenser seg til et så lite område som Vvardenfell. Jeg vil ut i HELE sword coast, som i Daggerfall! Tusenvis av byer og (nesten) randomgenererte dungeons, og ufattelig mange oppdrag. Det kommer faktisk til å bli mindre en Morrowind var, og det har jeg fått fra folk som faktisk har lest artikkelen. Main quest kommer også til å bli mindre. Likte ikke det der i det der i det hele tatt, men det er nok ting som oppveier for det... Endret 12. september 2004 av KompleX Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg tror det du har lest er bare bullshit. Han fyren som du snakket om har visst blitt avslørt som en skitten liten lyver. Nektet å poste scans, fordi han manglet drivere til scanneren sin, så gir noen han en link til driverne han trenger, deretter begynner han å påstå at han ikke kan legge inn driverne på grunn av noe bror hans hadde gjort og blablablabla. Slik fortsetter det. Nei vi får bare vente til den ekte artikkelen kommer ut. Er vel en 11 dager igjen nå Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) "Problemet" med daggerfall var at det var FOR åpent. Hovedkartet bestod av tusenvis av prikker, der hver eneste prikk enten var en randomgenerert dungeon eller en by. Og for å finne spesifikke byer og dungeons skrev man bare inn navnet i søkestrengen, så fikk man fram hvor lang tid det tok å reise dit med hest, fot, eller båt. Evt å bare ri ut i ødemarka til man fant en by selv. Oppdragene ble bare randomgenerert tull, man kunne få ørten kliss like oppdrag fra Fighter's Guild, der det eneste ordet som var bytta ut var husadresse, by/dungeonnavn og navn på monsteret som måtte drepes. The inhabitants of <sett inn adresse> of the town of <sett inn bynavn> is being plagued by <sett inn tilfeldig monster>. You have X days to complete the mission. Syns egentlig det var ganske kult å spørre seg frem etter adressen man skulle til på kartet, finne hvor diverse guilds og shops var i hver by. Noen byer er bittesmå, andre er gigantiske. Noen folk er hjelpsomme og merker lokasjonen du spør om på bykartet ditt, mens andre bare driter i å hjelpe eller gir en general direction som "a far way north from here". Er selvsagt masse guilds å joine, forskjellige templer med forskjellige typer oppdrag, men det blir en "grind" tilslutt uansett. Alle dungeons ser tilnærmet like ut (litt variasjon mellom stein, jord og mur-textures), så det var fort gjort å gå seg helt vill og aldri finne veien ut igjen, hvis man glemte å markere på dungeon-kartet hvor inngangen var. Det var bare en påmalt "exit" brikke midt på en hvilken som helst vegg, ikke noe synlig åpning egentlig. og historien var litt for enkel å sno seg bort fra og glemme helt av. Kunne reise til en by på helt motsatt side av kartet og queste for kongen og dronninga der f.eks. Et annet problem er at det ikke vil kjøre under Windows XP Fant det fram her om dagen, fikk installert (via en ekstern installer, den på CD'n funker ikke i XP) og etter masse styr med konfigurering fra diverse websites og forum, kom jeg inn, men uten musikk og lyd som lagger. Nå bare henger det etter introen. Jaja. DOSBox funker bedre med hensyn til lyden (ingen lagg og midi-musikk), men da bare henger den etter introen også. Endret 12. september 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg