Gå til innhold

Maksing av CPU åp HK, men hva er max?

OnetroM

Anbefalte innlegg

Jeg har idag en "Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus" på HK men ønsker å oppgradere til det HK max støtter. Har lest litt rundt men blir ikke klok på virvaret av CPU'er. Hovedkortet jeg har idag er:

Produktbeskrivelse: MSI K7N2-L - hovedkort - ATX - nForce2 SPP

Maks. databushastighet: 333 MHz

Prosessor: - Socket A

Kompatible prosessorer Athlon, Duron, Athlon XP

Har så langt funnet ut (tror jeg) at AMD Athlon XP 3000+ 333fsb er max, men jeg er pokker ikke sikker.

Kan noen med litt over middels peilig bidra med oppklaring i denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle tro Lavalys Everest tar seg av den biffen.

Morsomt diagnoseprogram, men jeg må innrømme at det desverre ikke helt gav meg svaret jeg var ute etter..

Supports up to Athlon? XP 3000+ processor or higher, hentet fra produktsiden hos msi. Det betyr at du trygt kan kjøpe en Athlon XP 3000+ prosessor som denne

Det er den samme som jeg har kommet frem til, men som jeg er usikker på om er den kvasseste HK tåler. Utfra hva jeg har sett er neste nivå "XP3200+ 400fbs" og det blir i meste laget..

kjøp 2600+ og klokk... overgår 3000+ med box-kjøler så vidt jeg vet...

Kan jeg ikke klokke opp XP3000? Grunnen til at jeg vurderer oppgradering nå er at XP CPUene nærmest er på vei ut og prisnivået akseptabelt. Må tyne de siste restene ut av det jeg har. Bruker forresten Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+, den bør holde i alle fall hvis jeg ikke overklokker.

Takker for innspill så langt. Hvis noen har et helt konkret svar på om XP3000 333FSB er max på HK eller om det er andre muligheter så bare skyt :)

Lenke til kommentar
Men hovedkortet støtter 400MHz FSB uoffisielt, så det funker med XP3200+ også.

Må bare stille opp FSB manuelt.

Hmm, det var interessant. Det åpner tross alt for en rekke muligheter. Jeg får nilese manualen og forske litt på fbs. Jeg er ikke noe overklokker så jeg er på ganske tynn is når det gjelder sånt ;)

*EDIT*

Tror 400MHz FSB blir litt i overkant eksperimentelt. Fant link til en oversikt hos MSI hvor diverse CPU var testet: ->HER<- Tror jeg nøyer meg med XP3000 m/333MHz.

Takk for hjelpen.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...