Nicklas Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Hei! Jeg har 2 pc'er i ett nettverk, den andre pc'en får tilgang til mine delte filer men jeg får ikke tilgang til den pc'en igjen. Vi får delt internetten da. Vet dere hva som er galt? Takker for alle svar! Endret 10. september 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Ingen som vet BTW: Jeg kan se den andre pc'en i Mine nettverkssteder eller hva det heter. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Ingen som vet BTW: Jeg kan se den andre pc'en i Mine nettverkssteder eller hva det heter. Samme problem her, jeg ser shareen og får gå inn på den ene pc. men den andre får jeg ikke tilgang til... Lenke til kommentar
Jail Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Firewall ? Arbiedsgruppe ? Er det delt noe på den maskinen du ikke får tilgang til ? Prøvd å pinge Ip adressen ? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Firewall ? Arbiedsgruppe ?Er det delt noe på den maskinen du ikke får tilgang til ? Prøvd å pinge Ip adressen ? Har ikke peil på dette ... hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Jail Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvilke systemer er det snakk om ? Windows Xp ? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Hvilke systemer er det snakk om ?Windows Xp ? Jepp Lenke til kommentar
Jail Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Høyre klikk mine nettverksteder - Egenskaper Høyre klikk den koblingen som brukes (lokalt nettverk som regel) - Egenskaper Avansert Er brannmur slått på ? Prøv uten Arbeidsgruppe Høyre klikk min datamaskin - Egenskaper Datamaskin navn Se om begge er i workgroup eller Arbeidsgruppe. Del en disk på den maskinen du har trøbbel med å se om du kan få den opp Endret 10. september 2004 av Jail Lenke til kommentar
Jail Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har du noen andre brannmurer ? Eksempel Zonealarm Norton internett scurity ? Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 for å pinge en ip: gå inn på startmenyenb og kjør i kjør skriver du CMD i cmd skriver du pin "ip-adressen til den maskinen du ikke finner" exempel "C:\>ping 192.168.1.11" da kommer dette: ping timed out. ping timed out. ping timed out. ping timed out. ping statestics for 192.168.11: packetts: sent 4, receved = 0, lost = 4 <100% loss>. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvis du fremdeles skulle sitte fast, kan du kanskje vurdere å bruke FTP istedenfor. Etter min mening er dette langt bedre enn det interigerte fildelings-protokollen som følger med Windows, og ikke stort vanskeligere å sette opp (i mangen tilfeller enklere). For å laste ned en FTP-server kan du bruke google. Jeg skulle tro de fleste FTP-programmene med respekt for seg selv har medfølget en instruksjon i hvordan sette den opp. Og ja, jeg vet dette egentlig er en løsning på problemet. Men hovedpoenget er vel å dele filene? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Fikk det til, lagte en ny bruker på den maskinen som fant den andre. Klarte å komme inn fra den andre etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå