netbrain Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 lurte på hvordan sendingen av signaler på en vanlig antenne som vanligvis følges med på aksesspunkt og wlan pci kort fungerer. altså la oss si en antenne står 90 grader ( slik | ) hvordan vil signal vinkelen være? -45 grader ned og 45 grader opp? ( slik < ) takk. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du må lese spesifikasjonene på den enkelte antenne/AP/router. Det finnes rundstråleantenner med spredning fra ca. 5°-75°. Generelt kan man også si, at dess mindre spredning, dess høyere effekt i dekningsområdet. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 hm. okay.. jeg trodde at det var en slags standard på slike antenner. Lenke til kommentar
4711 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Regn med at det er mest stråling rett ut fra antenna. Rett opp er det svakere stråling. For routere med 2 antenner (gjelder vel de fleste) så bør du sørge for at vinkelen mellom antennene er ca. 90 grader (slik : \ /). For WLAN kort tror jeg du kan regne med at det stråler likt i alle retninger. Når du sikter til "standard" for antenner så er det antenneteori vi snakker om. Finnes TYKKE bøker om dette. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Regn med at det er mest stråling rett ut fra antenna. Rett opp er det svakere stråling. For routere med 2 antenner (gjelder vel de fleste) så bør du sørge for at vinkelen mellom antennene er ca. 90 grader (slik : \ /). V-innstilling på to antenner funger greit hvis man skal ha dekning i en etasje. Ellers bruker jeg å si at man tenker seg en sirkel rundt antennestangen, og justerer antennene slik at man får best mulig dekning på de stedene man vil ha kontakt. Mellom etasjer vil f.eks. en horisontal justering av antennestangen ofte være gunstig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå