arielfaaland Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hallo Har et lite problem med hjemmenettverket... Har ISDN internett på 2 maskiner som jeg deler... (fatheren sin og en egen en) når jeg skal koble dette opp vil det aldri funke... Det står bare at det er et annet IP system på nettverket som lager trøbbel... Problemet blir ikke mindre når jeg kobler opp serveren med DHCP! Er det mulig og gjøre at en ISDN tilkobling ikke gir ut automatisk IP? Lenke til kommentar
gather Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nå skjønner jeg ikke helt du vil fram til som jeg kan skjønne er at du har 2 linjer en til hver maskin eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 okey... for ta det fra begynnelsen.. (kanskje vi skulle flytta dette til "nettverk og internett?" Uansett... Har Isdn på 2 maskiner.. 1 på fateren sin og en annen maskin... Meg og fateren deler linje fra han sin når han er inne... Og når ikke han sin maskin er slått på er jeg inne på en annen maskin som deler ISDN-en.. Så, når jeg kobler 2 maskiner opp til ISDN og deler begge oppkoblingene kommer det bare opp "ip feil" og at det er et annet system på nettverket... Når jeg har begge disse maskinene avslått får jeg jo ikke tilganng til nettverket fordi de sender jo ikke ut IP adresse da, da bruker jeg en DHCP server for å dele ut IP. Men dette går jo svært dårlig, fordi da er det flere ip systemer på nettverket som bare krasjer... Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå