Penneknekt Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Men tråden var ikke død! Lagt ved link til Programmer.no's test av sikkerhetspakker. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 OK ved gjenoppliving, her er et par linker du kanskje kan vurdere: CounterSpy - solid antispyware, kvalitet tilsvarende de beste: http://www.sunbelt-software.com/CounterSpy-Download.cfm SafeXP - brillefin liten utility med avkrysningsbokser for å sikre det du måtte ønske i XP (funker på -98 og -2000 også): http://www.theorica.net/safexp.htm For de spesielt interesserte er Steve Gibsons nettsider et essensielt sted å lese og hente smarte miniverktøy for sjekk og tetting av hull i OS-et: http://www.grc.com/default.htm Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Da har jeg lagt ved linker til CounterSpy og SafeXP. Sistnevnte så veldig bra ut. Jeg har sansen for små programmer som utretter store ting. Gibsons-linken har jeg fra før. Sikkerhetssjekk helt øverst. Takk! Lenke til kommentar
W Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Synes at Microsoft Antispyware burde være blant de viktigste antispywareprogrammene da dette programmet er akkurat det samme som Giant, som i sin tid ble kåret til det beste antispywareprogrammet. Ellers flott guide! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Jeg planlegger en relativt stor revisjon av guiden, og i den forbindelse skal jeg gjøre som du ønsker. Målet er å ta vekk all informasjon som har med fjerning av spyware å gjøre, og kun satse på programmer som forhindrer reklame. Slik tråden fremstår nå er den liksom litt av begge deler. Janfredrik har en helt utmerket guide for fjerning. Vi trenger ikke to. Takk for tipset! Mulig jeg sparker i gang en egen Hijack This-tråd. Jeg tror det kunne vært greit å få samlet alle henvendelsene knyttet til dette programmet på ett sted. Synspunkter på dette? Endret 22. november 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Da har jeg fjernet alt som har med fjerning av spyware å gjøre fra denne guiden. Fra nå av finner man bare informasjon om hvordan man skal beskytte seg mot reklame. For fjerning, sjekk janfredrik sin guide. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Mulig jeg sparker i gang en egen Hijack This-tråd. Jeg tror det kunne vært greit å få samlet alle henvendelsene knyttet til dette programmet på ett sted. Synspunkter på dette? Ikke dumt. Mange fordeler med dette: - Mer oppmerksomhet omkring HijackThis - Forhåpentligvis kan flere greie å komme seg ut av sitt eget uføre - Ryddigere forum Ulempen er vel at det blir litt mer å gjøre på de som kan stille en diagnose Oppretter du en slik avdeling - ta med et par av autodiagnosesidene - der du kan legge inn loggen og få en oversikt med en gang over hva som er sunt og ikke. F eks http://www.hijackthis.de/ Jeg er for dette. Folkens: Jeg tør å påstå at 95% (minst) av de postede spyware/virusproblemene her inne kan løses på en halvtimes tid av brukeren selv ved hjelp av HijackThis. Prøv det, enten du vet du har fått styggedom eller om du bare vil rydde litt i det som går på maskinen! Link til HijackThis i sig. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Ok, da skal jeg nok få ordnet det. Har brukt Hijack This en del selv, så begynner å få god erfaring med programmet. Du har også god peiling, har jeg inntrykk av. I kombinasjon med autodiagnose-sidene, tror jeg det kan bli bra. Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvilken av brannmuren mener dere er mest sikker da? Prøver ZoneAlarm her, men hva mener dere? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Bruker selv gratisversjonen av Sygate Personal Firewall, og har ingenting å utsette på den. Edit: Ser ut til at det ikke er lenger er mulig å få tak i denne brannmuren uten å betale for det. Hva med å prøve ZoneAlarm? Endret 25. oktober 2006 av Penneknekt Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hvilken av brannmuren mener dere er mest sikker da? Prøver ZoneAlarm her, men hva mener dere? 7135533[/snapback] har zone alarm selv, og det er meget bra. Eneste minuset er at det er litt masete i starten, men dette går seg til etterhvert. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Finner ikke denne i linklista di: http://www.kaspersky.com/virusscanner Online virusscan. God guide du har laget her. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Takk. Har lagt den til som Virussjekk #2. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Bør jeg ha både AVG, Zonealarm og Spybot Search and Destroy samtidig, eller er det dumt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det er en grei sikkerthetspakke du har. AVG tar Virus ZoneAlarm stopper hacking o.l SpyBot tar spyware De kjører fint sammen, så det er ikke noe problem! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg kan anbefale å kjøre AVG og AntiVir eller Avast sammen. AVG reagerer ikke på andre antivirusprogrammer, men AntiVir og Avast passer ikke sammen. Jo mer man har, jo sikrere blir man. Spybot S&D og Adaware går også fint sammen, i tillegg til antivirus programmer. Jeg fant ikke Lavasoft's Adaware i guiden din... Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Kan anbefale Agnitum.Outpost.Firewall.Pro...Er veldig fornøyd med den.... Når jeg skal scanne min pc for virus og trojanere og annen ulumskheter så bruker jeg : Nod32, SUPERAntiSpyware Professional, RegSupreme Pro, CounterSpy, CCleaner, Advanced Spyware Remover, Advanced Spyware Remover og Hjackthis..Kjører de kun ved behov da...Men blir kvitt det meste med disse programmene... Men det er veldig fint at det blir laget guider for og kvitte seg med styggedommer for jeg vet det er mange som sliter med og fjerne dritten.... Endret 11. mai 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg kan anbefale å kjøre AVG og AntiVir eller Avast sammen. AVG reagerer ikke på andre antivirusprogrammer, men AntiVir og Avast passer ikke sammen. Jo mer man har, jo sikrere blir man. Spybot S&D og Adaware går også fint sammen, i tillegg til antivirus programmer. Jeg fant ikke Lavasoft's Adaware i guiden din... 8589412[/snapback] Det er ikke lurt å kjøre flere antivirus sammen. De lager bare krøll for hverandre. Selv om ikke du merker noe, så er det ikke sikkert de kjører helt feilfritt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Det er ikke lurt å kjøre flere antivirus sammen. De lager bare krøll for hverandre. Selv om ikke du merker noe, så er det ikke sikkert de kjører helt feilfritt. 8589519[/snapback] Jøss, dette har jeg ikke lagt merke til. Det jeg tenkte på når jeg skrev hvilke virusprogrammer som passet sammen var at noen virusprogrammer som Avast og AntiVir har en funksjon som gjør at de legger merke til andre virusprogrammer med den samme funksjonen. AVG har ingen funksjon som leter etter andre virusprogrammer, hvertfall finner den ikke AntiVir og AntiVir finner ikke AVG. Jeg har kjørt begge programmer i flere måneder, uten at jeg har lagt merke til noe unaturlig. Det fungerer også bra å søke samtidig, ca en gang i uken kjører jeg fult søk med Lavasoft Adaware, Spybot S&D, AntiVir og AVG på likt uten at noen ødelegger for de andre. Det skal legges til at enkelte av disse programmene krever mye ressurser, som Adaware. Det passer ikke å spille samtidig med noen slike antivirus/spam programmer og krevende spill. Endret 11. mai 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ja, du bestemmer helt selv Men etter som det blir anbefalt av alle sikkerhetsfirma, så skal man ikke kjøre flere antivirus prgoram samtidig. Kan godt være det er untak med AVG eller noe slikt, og det går fint ann å kjøre sammen. Men jeg hører bare på de store firmaene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå