Penneknekt Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Har nå lagt ved link til Outpost Firewall Free og Bazooka Adware og Spyware Remover. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hmm.. Hva med å samle disse to stickyene. To guider som omhandler mye av det samme er liten vitsi. Eller hva mener dere?? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Vel, denne omhandler hva du skal gjøre med en gang du har lagt inn OS, for å beskytte deg. Den andre er for å fjerne spyware/adware Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hmm. Ja, men kanskje det hadde vært lurt å lage en oppslagsverk-tråd som i webesign delen. Der kunne man linke til disse to guidene og andre relaterte ting som f.eks: - Hvilket antivirus program er best? Dette har vært att opp uttalige ganger. - Hvordan man fjerner dsoexploit. - Hvordan man fjerner diverse virus. osv osv... Bare et forslag. Hvis det er ønske om dette så kan jeg godt snekre opp en slik tråd. Endret 5. februar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Oppslagsverk høres bra ut. Snekre i vei Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Ingen dum idé. Det er for tiden stor pågang med folk som har problemer med enten virus eller spyware, så et slags oppslagsverk kan være nyttig. Hvordan organiserer vi det? Ser for meg noe som dette: -------------------------------------- Emne: TRENGER DU HJELP - LES HER FØRST! Denne tråden er ment for å hjelpe de av dere som sliter med ulike problemer knyttet til datamaskinen; virus, trojanere, spyware, i det hele tatt. Vi er en gjeng forumbrukere som har samlet sammen nyttig informasjon om sikkerhet på nett. Vi har delt inn informasjonen i følgende emner. GUIDE: Hvordan beskytte seg mot virus og hackere? (Av: NN) Linker til gratis antivirusprogrammer og brannmurer. (Har linker til disse i guiden min allerede, lette å flytte over.) Informasjon om hvordan fjerne de vanligste virusene (som Blaster osv...) GUIDE: Hvordan beskytte seg mot spyware/adware? (Av: Antikapitalist) Denne guiden forteller deg hvordan du skal beskytte deg mot reklame på datamaskinen. Link til nedlastingssider for relevant programvare. GUIDE: Hvordan fjerne spyware/adware? (Av: janfredrik) Denne guiden forteller deg hvordan du skal fjerne reklame fra datamaskinen. Detaljerte skjermbilder viser hvordan du bruker relevant programvare. I tillegg informasjon om hvordan fikse de vanligste problemene (Search2Web, MySearch) Andre forslag? Endret 5. februar 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ingen dum idé. Det er for tiden stor pågang med folk som har problemer med enten virus eller spyware, så et slags oppslagsverk kan være nyttig. Hvordan organiserer vi det? Ser for meg noe som dette: -------------------------------------- Emne: TRENGER DU HJELP - LES HER FØRST! Denne tråden er ment for å hjelpe de av dere som sliter med ulike problemer knyttet til datamaskinen; virus, trojanere, spyware, i det hele tatt. Vi er en gjeng forumbrukere som har samlet sammen nyttig informasjon om sikkerhet på nett. Vi har delt inn informasjonen i følgende emner. GUIDE: Hvordan beskytte seg mot virus og hackere? (Av: NN) Linker til gratis antivirusprogrammer og brannmurer. (Har linker til disse i guiden min allerede, lette å flytte over.) Informasjon om hvordan fjerne de vanligste virusene (som Blaster osv...) GUIDE: Hvordan beskytte seg mot spyware/adware? (Av: Antikapitalist) Denne guiden forteller deg hvordan du skal beskytte deg mot reklame på datamaskinen. Link til nedlastingssider for relevant programvare. GUIDE: Hvordan fjerne spyware/adware? (Av: janfredrik) Denne guiden forteller deg hvordan du skal fjerne reklame fra datamaskinen. Detaljerte skjermbilder viser hvordan du bruker relevant programvare. I tillegg informasjon om hvordan fikse de vanligste problemene (Search2Web, MySearch) Andre forslag? Ja., skal lage opp noe greier i kveld så får vi se om det faller i smak. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kanskje et veldig n00b spørsmål , men jeg lurer på om Lavasoft Ad-Aware kan brukes sammen med Norton Internett Security uten at det blir noe tull mellom disse to, mener nemlig å ha hørt dette, og at grunnen er at de tar forskjellige virus. TSP Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kanskje et veldig n00b spørsmål ,men jeg lurer på om Lavasoft Ad-Aware kan brukes sammen med Norton Internett Security uten at det blir noe tull mellom disse to, mener nemlig å ha hørt dette, og at grunnen er at de tar forskjellige virus. TSP Ad-Aware kan fint brukes sammen med Norton. Men hovedforskjellen er at Ad-aware tar i hovedsak spyware/malware, mens Norton tar i hovedsak virus. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Lagt til nytt avsnitt, titulert "Bruk nettvett". I tiden fremover skal jeg trolig "spisse" guiden litt, det vil si, jeg skal flytte fokus over til beskyttelse, ikke fjerning, av spyware. Innspill er velkomne! Lenke til kommentar
zarz Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Er spywareguard med? Legg den til hvis ikke. (http://www.javacoolsoftware.com/downloads.html) PS: Det kan bli konflikter hvis den brukes sammen med windows nyeste spyware program (husker ikke hva det heter). Endret 2. mars 2005 av zarz Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 PS:Det kan bli konflikter hvis den brukes sammen med windows nyeste spyware program (husker ikke hva det heter). Microsoft AntiSpyware. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Er spyware guide med? Legg den til hvis ikke. (http://www.javacoolsoftware.com/downloads.html) PS: Det kan bli konflikter hvis den brukes sammen med windows nyeste spyware program (husker ikke hva det heter). Er det SpywareGuard du mener? Finner ikke Spyware Guide på den siden du linker til. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 SpywareGuard jeg mente, sorry ! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 SpyBot Search & Destroy jukser av og til, hvis man avbryter ca. midtveis så viser prog. en del dritt som man ikke får frem ellers, bare test, gutter og jenter..... Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger.... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Har dessverre ikke hatt anledning til å oppdatere denne tråden noe særlig i det siste. Har nå lagt ved SpywareGuard, som ble nevnt litt lenger opp. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Fjernet et par avsnitt. Gjort om på utseendet. (Skal muligens forandre på noen farger etter hvert.) Firefox og Opera har byttet plass. Lagt til relevante snarveier i toppen av posten. Mer kommer! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Da har jeg oppdatert guiden litt igjen. Ordnet link til FireTune, et program som optimaliserer Firefox for hver enkelt bruker. Har også lagt ved link til Sygates sikkerhetssjekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå