phax Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 alternativ til god gratis anti virus program: BitDefender brukt det selv i lang tid nå og er kjempe fornøyd! bruker lite resurser også, i forhold til norton f.eks. til de som klager på IE, så er dette litt overdrevet. bruker selv IE daglig og surfer på mye fy fy sider.. har ingen firewall utenom sp2 firewall'n. ellers har jeg s&d, adaware og bitdefender til og passe på at maskinen er ren og fin. ikke plaget med spyware, eneste jeg får er tracing cookies, og de er jo totalt harmløse.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Har oppdatert guiden nok en gang. Men vil gjerne ha flere forslag til forbedringer. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Her er en test av diverse spyware programer. Endret 24. november 2004 av svortevik Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Har nå oppdatert guiden og lagt ved linker til 2 nye gratis antivirusprogrammer. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Må bare gi deg en stor takk. Denne guiden ble redningen da jeg etter mange forsøk ikke ble kvitt richfind som startside og richfind toolbar. Hadde nesten prøvd alt før jeg leste denne guiden og prøvde toolbarcop som fikset problemet Edit: Så lett var det ikke, men toolbarcop viste meg iallefall hvilken .dll fil det var som messet opp, så da var det bare å fjerne den. Endret 5. desember 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Bare hyggelig! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Fin guide Bruker selv: Spybot Spywareblaster AVG antivirus Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Fint at du har funnet deg noen programmer. Dersom du vil være på den sikre siden kan du kanskje bytte nettleser? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) jeg har nå kjørt de fleste programmene som er nevnt her, har en bar oppe og en nede i explorer som kommer tilbake samme f*** hva jeg gjør. de heter ikke noe, men: den oppe er grå og på norsk"!""#" den nede er blå og DOBBEL i høyden! den oppe linker til siden "http://searchweb2.com/" Endret 12. desember 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Da har du nok ikke fulgt prosedyrene helt. Lag en ny tråd der du poster loggen fra Hijack This. Search2web er et veldig vanlig problem. Endret 13. desember 2004 av Antikapitalist Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Spysweeper bør være med. Bruker denne sammen med adaware, spybot og NOD32 og får knærta det meste med denne "bataljonen" av spyware-fjernere. Spysweeper er forøvrig shareware (30dagers trial), men funker greit til en "skikkelig rundvask" hvis det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Nå burde vel Microsoft Antispyware være med også? Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 hadde vært fott om du kunne rangert etter ytelse sålangt du kan. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 hadde vært fott om du kunne rangert etter ytelse sålangt du kan. Hva mener du? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Rangere etter ytelse? Jeg har ikke prøvd alle programmene selv, så det blir vanskelig. Men om noen kan snuse opp relevant statistikk på nettet, kan jeg godt publisere det. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Har lagt ved link til Microsoft Antispyware (beta). Har også lagt til screenshots av de viktigste programmene. Trenger flere tips til programmer og annet antispywaremateriale. Keep it coming! Lenke til kommentar
waz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det viktigste for å unngå adware er å ikke bruke Internet Explorer, siden den er den desidert største browseren blir alt slikt skrevet spesifikt for IE og i svært liten grad for firefox eller opera. Jeg installerte firefox og thunderbird på foreldrenes mine sin maskin for 7-8 måneder siden og det eneste ad-aware fant nå var cookies. Stor forskjell for å bare gjøre noe så enkelt som å bytte ut IE! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Helt enig i nødvendigheten av å bytte nettleser. Ikke bare pga virus, adware, spyware, og liknende, men også fordi markedet ikke er tjent med et tilnærmet monopol. Til de av dere som ennå ikke har gjort det - bytt nettleser! Mozilla Firefox | Download Opera | Download Endret 14. januar 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
zarz Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) (freeware)Bazooka Spyware Scanner Endret 22. januar 2005 av zarz Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Takker for tips. Skal legge ved link så snart jeg får tid. Har laget en ny kategori i guiden, kalt: Løsninger på de vanligste problemene. Foreløpig har jeg bare lagt ved løsninger for å fjerne spyware fra CoolWebSearch og Search2Web. Mer vil komme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå