Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Takk, takk.

Føler meg litt råtten/dårlig fordi jeg ikke har gjort meg helt ferdig enda.

Er bare en liten forholdsvis enkel sak igjen, Harddisk feste.

Er også på jakt etter tynn Lexan/ Plexi til å lage en trakt for 120mm viften i front. :hmm:

Jeg vil at luften skal ledes inn på skjermkortet. (som er et vifteløst X700)

Lenke til kommentar

Har tegnet litt i SketcUp. Tenkte å lage 2 slike å feste harddisken imellom.

Denn blir igjenn festet med/oppå gummi over eller under CD-rom. Klarer ikke helt bestemme meg.

Har det noe å si om harddisken står på høykant?

hdopphengl.jpg

Ribbene er 3mm tykke å 10mm høye og det er 3mm imellom. Bunnen er 5mm tykk. Det er selvfølgelig 45 graders fas på langsidene. ;)

Lenke til kommentar
Nei det har ikke noe og si om hardisken står på høykant ;)

Hvordan har du tenkt og feste kjøleribbene? Skjønte ikke helt hva du mente ^^

Btw, kjempeprosjekt!!

5492619[/snapback]

Ribbene blir festet i harddisken/e med standard skruer, så er det HD og ribber i gummioppheng. Du klarer å se festehullene på bildet.

Kan og være at jeg lager ribbene motsatt vei, men det kommer an på hvordan jeg skal feste HD å ribber.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skjønner det rett: Ribbene i hardisken først, så bruker du gummistrikk/bånd til og feste det? Du burde forresten ha ribbene på topp/bunn av hardiskene da det er her de er varmest (hvis meningen var og kjøle de ned)

5493278[/snapback]

Da skjønner ikke jeg helt hvorfor produsentene som lager lignende sånne setter de på siden hvis det er mye mer effektivt å ha de over og under:S Men det er sant det da, de blir varmest oppå og under

Lenke til kommentar

Produsentene har nok gjort det siden det er mest praktisk mtp. hvordan det skal festes og støydemping. Hvis du ser på en HDD-cooler så er det faktisk en lukket boks ^^

Det beste er nok selvfølgelig og ha konstant luftstrøm på hardiskene, eller og mekke en slags kjøleribbe til vannkjøling. Tenker da på en kobberplate som man har sveisa fast et rørsystem på.

Lenke til kommentar

Klikka_bZerk_LGD_lexan.JPG

Se hva som kommer i posten til deg i morra ;)

Edit:

Foresten det er ikke mulig å kutte plata i to eller flere biter sånn at det ikke blir så mye volum og dyr porto, har tilgang til båndsag, klemmer og en water (For helt bene kutt)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Oj, den så lekker ut. *glede seg* :yes:

Du klarer ikke å rulle den? Stappe den inn i et papprør.

Planen min er å ha den i 1 stykke, alså rulle den til et rør på ca 120mm i diameter.

5510147[/snapback]

Okey, kan sikkert bøye den litt med varmepistol :tease:

Neida, kan spandere portoen på deg, siden du lagde skikselige nice føtter og spacere til meg :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...