karamba Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Virkelig nydelig! Jeg er spent på hvordan du løser resten. Det har vel ikke kommet frem av tegningene enda. Med en slik start blir det jo en glede å følge med videre! Dette er jo noe jeg aldri ville vært i stand til å få til (jeg pusler jo bare litt i hjørnet på stuegulvet), derfor er det ekstra spennende. Vis oss mere! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kunne tenkt meg til den ramma slik den står nu og så fått puslet vidre selv Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Vel... Hvis du skaffer materiale, så kan vi nok bli enig om noe. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hadde vært sikkelig morro det , du bygd en version i metall og jeg kompletert den andre ramma med treverk/plexi Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Meget imponert. Denne kan bli fet. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Blir bare en liten update i dag. Har boret av pop-naglene som holdt bakplata på hovedkort brettet mitt i dag. Før start. 3.2mm bor i drillen. Etter litt boring ble dette resultatet. Går nok igang med å frese den nye bakplata snart. Må passe på at maskinen er ledig på kvelden. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Konge projekt, trodde den tegningen var en fantasi jeg.. Men dette er riktig bra! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Snekker'n! Håper du starter en ny worklog! Ellers, gratulerer det er superdupert! Lenke til kommentar
DeFalk Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 sykt bra arbeid... rå ramme... Blir sikkert rått.. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Sier ikke mer enn SINNSYKT NYDELIG!! Kan godt bli enige om en pris hvis du vil selge det (når det er helt ferdig da selvsagt) Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Takker for alle positive kommentarer. Dere må bare komme med negative ting også. Hvis det er noen da. Har tenkt litt videre på sideplatene nå, klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal kjøre med vanlig fres eller kulefres for å lage spor (kjøleribber?) i den. Hadde vært kjekt med en logo av noe slag også. Logo og eller navn. Kan jo ikke hete "Aluminiums ramme case-mod". (det var det beste jeg kom på i starten) Forslag noen? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Alu-Mate! ;D misunner utstyret du har på jobben din.. *forsvinne langt, langt inn i drømmeland* Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sinnsykt lekkert. Hvis resten av kabinettet blir like bra som rammen er dette svært lovende. Nesten synd å gjemme den bort *Følge med her* Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 dette her ser skikkelig fett ut.. Stå på.. Det er bare en ting jeg vil kommentere.. Det har ikke no med selve prosjektet å gjøre og er egentlig en liten filleting: Du la ut en URL til bedriften din sin hjemmeside. Og dette er et lite forslag: Finn ei ordbok! En del skrivefeil der Men ellers.. KONGE.. Hvor lang tid har du brukt nå? og hvor lang tid tror du at du kommer til å bruke? Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 LeGranDuc-Tec El Alu-mine. Et gjennomsiktig overtrekk av pvc ? (Hvis noe slikt eksisterer ?) Det blir for galt å dekke til med tradisjonelt metall deksel. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 På tide med enda en liten update. Støtte på et mindre problem i dag. Jeg har beregnet feil på noen mål, så psuen må stå over hovedkortes som normalt. Har heller ikke laget hullet som psu skal stå i ennå. Her er den gamle bakplata til hovedkortbrettet til måling. Måtte finne ut posisjonen på hulla. Var kansje litt overkill og bruke målemaskin for å finne posisjonene til hulla, men siden jeg kan med den... Så var det tid for litt programering. Her er den nye bakplata klar til maskinering. Etter litt fresing, boring, gjenging og pussing ble dette resultatet. Fikk prøvemontert den nye plata på hovedkort brettet, passet nesten perfekt. Ble en liten glipe på den korte enden av i/o port-tingen. Her er jeg et lite skritt nærmere et "ferdig" kabinett. Psu'en kommer til å stå "feil" vei, slik at den tar luft utenifra. Veide ramma og i går: 3.1 Kg Har til nå brukt ca 10 timer på konstruering, og ca 25 timer med jobbing. Blir nok en del timer til. Ikke godt å si. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Igjen; Sinnsykt lekkert. Liker designet ditt svært godt. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Har du skrevet hva du skal bruke som sidevegger? Alu, plexi? (jeg hadde jo sikkert brukt hvit plexi, men jeg har jo et lite oppheng på hvitt/sølv-kobinasjonen..) Dette er jo en unik logg i dette forumet med tanke på fremgangsmåte. Spennende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå