Gå til innhold

Til alle med Alpha PAL8045

Dimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alpha PAL 8045 m/papst 8412ngh strupet av et 40 kroners potensiometer fra Clas Ohlson på følgende oppsett:

På 1,2Ghz athlon @ 1000mhz, 1,7v : 42/48

På 1,2Ghz athlon @ 1466mhz, 1.85v: 45/51

artic silver II på begge

På 800mhz duron @ 800mhz: 39/45

På 800mhz duron 2 950mhz: 40/47

artic silver III på denne

Temperaturene lyver litt siden jeg har hatt potensiometeret på forskjellige verdier. Får å si det sånn så bråker det mer jo høyere du overklokker... Det sier seg vel selv... Men jeg har aldri hatt vifta på full guffe! Det overlever jeg ikke. Temperaturene er med bare vifta i psu aktiv.

Temperaturene fallt mange grader ved å sette på de andre kabinettviftene (som bråker, og det gidder vi ikke!) (1x90mm, 2x80mm)

VIKTIG:

#1: riktig mengde artic silver

#2: riktig press på de fire skruene på ALPHA`en

#3: ryddig kabinett. Fjern de ledningene som hindrer luftstrøm ut/inn fra vifta på ALPHA`en.

#4: velg en vifte du kan bruke potensiometer eller rheostat på, ellers angrer du. (altså, velg en litt kraftigere vifte enn du egentlig vil ha...)

#5: Kjør et par 80mm kabinettvifter på 5 eller 7V, gjerne med en slik en: 7V_12V_5.jpg

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 14:02, Dimm skrev:

på min har jeg en 55m³ PAPST vifte, og jeg har en max load på 39, er den "akseptabel" med denne typen kjøleribbe eller er den god/dårlig med tanke på overklokkinen min?

Hæ? 39 grader? Greit nok at jeg har en varm athlon i mitt oppsett, men 10grader forskjell?

Ja, 39 grader på full load er selvfølgelig akseptabelt med den prosessoren... Jeg bare lurer på om temperaturen kan være *litt* feil?

Siden din XP 1800 er særdeles mye kaldere enn min Duron 800..... Mulig at jeg har strupet vifta så mye at den nesten ikke blåser *vent litt*...

--> full guffe og idle tempen faller med 2-3 grader.

Det er mulig våre to hovedkort viser veldig forskjellige verdier. Jeg har et asus a7v nå.

Lenke til kommentar

takker, cpu-viften går på full guffe ja, men den bråker bare 26dB noe er jeg ikke hører pga. en ibm disk og 4 andre vifter (som går på 7V, seff :smile: )

Chieftec Dragon Silver /m 4 kabinettvifter :smile:

Shuttle AK31 V.3.1

XP1800@2000/2100+ (141x12@1,85V)

Apacer Original 256mb DDR

PoV Geforce 3 Ti200@220/500 (maxet ut coolbits, og jeg liker ikke 3'rd party proggz)

8255 i 3dmark 2001se

[ Denne Melding var redigert av: Dimm på 2002-05-08 14:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 13:53, Dimm skrev:

jeg lurer på om dere kan poste

- hvor mange m³ /timen vifte dere har på den

hæ vifte? har ikke noe vifte på den :smile:

Quote:

- hvorda cpu dere har og eventuell vcore nivå

Duron 800 @ default volt

Quote:

- og selvfølgelig temp (maxload og idle)

45/55 mener jeg å huske det er

DrErling: Bildet du poster er på over 60KB, tror ikke modembrukere er så glad i det :wink: Det er også alt for mange pixels. Blir litt plagsomt å lese threaden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...