gterje Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hei. Har en quicksort algoritme som er skrevet i c, som skal oversettes til assembly (IA-32 assembly). Jeg har forsøkt, men mister tråden etter få linjer. Er det noen som kan/har lyst å hjelpe meg litt med dette? Jeg legger ved c filen, slik at du kan se på quicksort filen. Mvh Terje quicksort.c Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg vet om to måter: EN: Lær deg hvordan din compiler oversetter til assembly. Så skriver du funksjonen på nytt i assembly. TO: Lag en funksjon til dette, og compile den flat binary med gcc. Så disassembler du resultatet (NASM/NDISASM), og du skal få noe som funker. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 TRE: Google etter quicksort i assembly (kanskje med tilsvarende C-kode)? Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 TRE: Google etter quicksort i assembly (kanskje med tilsvarende C-kode)? Google er vel obligatorisk :!: Lenke til kommentar
kurant Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 TO:Lag en funksjon til dette, og compile den flat binary med gcc. Så disassembler du resultatet (NASM/NDISASM), og du skal få noe som funker. 2796717[/snapback] Enklere å kompilere med gcc -S, så får du assemblykode rett ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå