Gå til innhold

Dilemma! kjøpe x800 XT eller 6800 GT

-sLiCer-

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, da var jeg tilbake ved dataen da høsten nærmer seg og været blir dårligere :cry:

Jeg har en maskin som lyder:

amd athlon 64 3000+

2X 512 mb corsair XMS pro ram

og vannkjøling osv osv, føler at denne maskinen er bra nok til det meste...

MEN; jeg vil ha ett BRA skjermkort...det står nå mellom 6800 GT og x800 XT.

Kan jeg få noen meningsmålinger på dette? hva er best i forhold til pris, og hva er de store forskjellene på disse, jeg kjøper dette kortet fordi jeg skal spille doom3 og hl2 på det BESTE jeg kan oppnå!

Håper på mange seriøse svar og meninger!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Hvorfor disse to? Det blir jo som å sammenligne x800 pro med 6800 Ultra? Men av de to er det liten tvil om at jeg hadde valgt x800 xt pe om jeg hadde hatt råd til det. Det er ett kjempekort, men prisforskjellen er jo relativt stor.

I f.eks HL2 er nok xt kortet mye bedre, og mest sannsynlig i de aller fleste andre spill og. Det eneste unntaket er vel kanskje Doom3.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Nvidia kommer sikkert til å fix litt på sine driver sånn at 6800 korten vil funke mye bedre på hl2. Ser nå bare hva ati har fått til på doom3 :thumbup:

Så å gå for et ati kort bare på grunn av hl2 vil nå være litt rart. Men mellom 6800 GT og et X800 XT PE så vil jeg anbefale deg å gå for x800 korte. Men mellom 6800 GT og et X800 Pro så blir det vel GT. Pst: 6800 gt støtter Pixel shader 3 noe som ikke noen av dagens ati kort gjør :thumbup:

Lenke til kommentar

Men skulle jeg kjøpt kort i dag hadde jeg valgt ett av disse to.

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3

Sapphire Radeon x800Pro 256MB VIVO (VIVO kortene har ofte gode sjanser til å kunne moddes til XT PE)

Begge disse koster 3695,- og er meget bra kjøp. I tillegg er de på lager, og bare det er jo stort i disse dager.

Henholdsvis ukens tilbud på netshop og mpx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...