Gå til innhold

IRQ-kræsj! Haster!

Gekki

Anbefalte innlegg

Har fått en IRQ-kræsj, dette haster virkelig, kan dere hjelpe meg?

Skulle helst hatt maskien oppe til torsdagskvelden.

Trenger forslag til hvordan løse problemet.

Haster.

mvh,

Gekki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... jeg ville sjekka ISA/PNP instillingene der hvor man kan reservere IRQ'er å sjekka at alt var instillt på auto. Så ville jeg prøvd å ta ut så mange kort som mulig ut av PC'en, fyre den opp og ved POST trykke F8 og boote i safemode. For å så fjerne alle kortene i fra "System Devices". Så bare prøve å boote i "normal" mode og installere kortene igjen.

Mener jeg har hørt en gang at IRQ'ene styres av (noe som jeg ikke klarer å huske akkurat nuh) som lixom holder kontroll over IRQ'ene. Hvis den er enabla og man legger merke til at det finnes flere enheter med samme IRQ er vel egentlig det beste bare å se bort fra det Windows sier.

P.S. skulle bare si at jeg fortsatt ikke husker hva den funksjonen heter...står helt stille i øverste del av liket.

Lenke til kommentar

Tok ut alt av tilleggskort, starta opp, skjekka om IRQ'en i BIOS var stilt på auto, det var den.

Kom inn i windows (normal), men IRQ-konfliktene var der fortsatt. Dette medfører at jeg ikke kan bruke skjermkortet, lydkortet, nettverkskortet, ATA-133 kontroller etc.

Jeg får ikke rette opp i IRQ-konfliktene, + det er mange av dem, må jeg konfigurere dem manuelt??

Flere forslag?

Haster.

mvh,

Gekki

**** Gua = [krefter til å seire] ****

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...