g0mpen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Hvordan kan jeg velge inkludere nyheter kun fra en bestemt kategori i CuteNews? Hvis jeg f.eks. skal ha et script for anmeldelser, et for nyheter, og et for blogg, må jeg da installere scriptet en gang for hver underside, eller kan jeg velge at forsiden bare inkluderer tekst av kategori nyheter? At jeg altså logger inn på samme scriptet uansett hva jeg skal legge til, men at det på grunn av kategori blir inkludert i forskjellige deler av siden. Beklager hvis dette er dårlig forklart, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Edit: Les siste post Endret 11. september 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 RTFM Showing 5 News from Category with ID 2 <?PHP $number = "5"; $category = "2"; include("path/to/show_news.php"); ?> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du lager kategoriene i kontrollpanelet for CN, og velger kategorier som skal vises slik: <?PHP $category = "3"; include("bane/til/show_news.php"); ?> flere kategorier: <?PHP $category = "3,4,5"; include("bane/til/show_news.php"); ?> Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Takk Jeg har nok ikke lest readme filen grundig nok, men så er det jo en stund siden jeg satte opp scriptet og da Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Hm... nå fikk jeg et problem likevel... Jeg har inkludert nyhetene inn på sida, til nå har jeg bare brukt short story for nyheter. Det virker fint, men nå må jeg bruke full story og, og da oppstår komplikasjoner... På "anmeldelser" skal det først komme en liste med overskrifter, evt. short story, og så skal man kunne trykke "les mer" og få opp full story. Problemet er at når jeg trykker "les mer" blir jeg redirectet til hovedsiden igjen, linken til full story inneholder jo ikke php include... Disse linkene blir jo generert automatisk, så det er jo ikke noe jeg kan gjøre med det, men hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå