Gå til innhold

Den siste Dommen på supersystem!

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter mye tester og valg og meninger om det å det, har jeg klart å få til to oppsett:

Etter som jeg har 2 Eizo skjermer (LCD)

og Lian Li pc75usb og 2x120bg disker og mye annet så!

her er noen valg om jeg ska skifte til noen andre komponenter:

Men lurer på om jeg skal gå for FX-53** da

Og om jeg skal ha POV 6800Ultra på oppsett 2!

eller et annet GT eller X800XT på oppsett 1!

Også anngående rammen så er den fiksa..og det er ikke kjøpt på itbutikken!

Har jeg funnet ut at jeg kjøper 1 av disse:

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=5639

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=7233

Jeg går på vidregående på Lillehammer og bor i ei leilighet der (med NGT 8MBIT) der!

Etter som bruker mest tog å buss opp at til Dovre så trenger jeg en handy pc..og!

Også er jeg ganske mye på lan og!

Jeg HÅPER alle dere som har en peiling på dette vil si no om valget/kompnentene og har vil si noe om det er vert å bruke så mye penger på den å den tingen!

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo selv avgjøre her.

En liten shuttle har jo den positive egenskapen at den er "handy" og du kan enkelt frakte den rundt. Den appelerer sikkert til det motsatte kjønn

men på en anne side trenger alle datanerder den trening de kan få, og siden flytting av kabinett er den største fysiske utfoldelsen de har er ikke alternativ 2 heller så dumt.

Opp til deg. Elton John hadde valgt oppsett 1, Arnold Swartzenegger hadde valgt alternativ 2.

He he he .)

bare tuller, gå for alt. 1 hvis det er det du øsnker ;)

Lenke til kommentar

Shuttle er helt genialt, liten plass og er VELDIG handy, MEN det er jo ikke så veldig bra om du vil sette i flere disker og slikt etterhvert. Greit nok om du har en stor hardisk og ikke trenger flere TB, og det kommer jo alltids større disker som du kan kjøpe og oppgradere til, men da sitter du med en bra disk som bare har litt mindre plass.

Med et vanlig kabinett kan du slenge inn mye mye mer, er egentlig ikke noe stress å flytte rundt på uansett. Når man flytter på seg pleier det uansett å ta litt plass med alt utstyret, så det kommer jo ann på hva du gidder å bære på. En kasse med oppgraderingsmuligheter, eller en mindre kasse med svært dårlige muligheter for å kunne oppgradere på samme måte.

Lenke til kommentar
Shuttle er helt genialt, liten plass og er VELDIG handy, MEN det er jo ikke så veldig bra om du vil sette i flere disker og slikt etterhvert. Greit nok om du har en stor hardisk og ikke trenger flere TB, og det kommer jo alltids større disker som du kan kjøpe og oppgradere til, men da sitter du med en bra disk som bare har litt mindre plass.

Med et vanlig kabinett kan du slenge inn mye mye mer, er egentlig ikke noe stress å flytte rundt på uansett. Når man flytter på seg pleier det uansett å ta litt plass med alt utstyret, så det kommer jo ann på hva du gidder å bære på. En kasse med oppgraderingsmuligheter, eller en mindre kasse med svært dårlige muligheter for å kunne oppgradere på samme måte.

glemte å si det men har 2x250gb Firewire disker fra Seagate

Lenke til kommentar

Viranth:

En Shuttle har vel igrunn plass til 2 stk. harddisker hvis man ditcher Floppy som er så og si helt unødvendig å ha i dag..

Dette bør holde.. 500-600 GB fordelt på 2 harddisker bør da være nok for de aller aller fleste..

Dessuten så får man jo handy eksterne harddisker også.. Så jeg vil faktisk ikke si at det er noe særlig problem med lagringsplass når det gjelder en shuttle...

Lenke til kommentar
Viranth:

En Shuttle har vel igrunn plass til 2 stk. harddisker hvis man ditcher Floppy som er så og si helt unødvendig å ha i dag..

Dette bør holde.. 500-600 GB fordelt på 2 harddisker bør da være nok for de aller aller fleste..

Dessuten så får man jo handy eksterne harddisker også.. Så jeg vil faktisk ikke si at det er noe særlig problem med lagringsplass når det gjelder en shuttle...

eller 2x hitachi 400gb dvs 800! fordi hitachi er akkuratt 400gb

Lenke til kommentar

Hardwaren ser jo bra ut ,men ville ikke plassert det i et Shuttle kab pga varme/støy , det er en kjent sak at både det grafikkortet og den cpuen produserer en del varme i tillegg har du 2 disker .

Har et par kompiser som har hatt tilsvarende, dog med 9800 xt kort som produserer mye mindre varme og disse systemene bråkte som FY for ¨å holde en akseptabel temp, kan nevne at begge har skiftet kab på sine system og heller montert mer moderate komponenter i shuttlen

Lenke til kommentar
Hardwaren ser jo bra ut ,men ville ikke plassert det i et Shuttle kab pga varme/støy , det er en kjent sak at både det grafikkortet og den cpuen produserer en del varme i tillegg har du 2 disker .

Har et par kompiser som har hatt tilsvarende, dog med 9800 xt kort som produserer mye mindre varme og disse systemene bråkte som FY for ¨å holde en akseptabel temp, kan nevne at begge har skiftet kab på sine system og heller montert mer moderate komponenter i shuttlen

Kommer litt ann på hvor mye man er villig til å modifisere boksen før man går lei og heller kjøper seg en "klump" igjen da.. :hmm:

Lenke til kommentar
men var det AMD eller Shuttle da? noe kan forandres vis du har på et Mesh på en shuttle da.. blir mere kaldt luft inn!

Da blir nok skjermkortet ganske bra kjølt ned, ja. Da er skjermkortet eleminert.

Så står CPU-kjøler for tur. Der røster du ut vifta som sitter i, og putter inn en 22 eller 28dB 19mm Papst vifte som du setter rett på en 12v-drevkontakt for å kunne ha en konstant hastighet hele tiden.

Etter dette kan du jo eventuellt prøve å kjøpe en veldig smal kjøler for harddiskene som du monterer under, og sist men ikke minst, bytte ut viftene i powersupplyen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...