Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Ikke verre at maskinen faktisk er eldre enn 1 mnd. ? Men det er ikke fint gjort å lyve da..... Edit: noen var raskere.. Endret 10. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Les mine lepper, snakker ikke om garanti i det hele tatt, henviser kuntil behov for kvittering i tilfelle utgiftsføring for næringsdrivende/firma Lese dine lepper? Tror ikke der er noen næringsdrivende/bedrifter der køber brukt datautstyr (pga avskrivnings regler) i det hele tatt - og da slett ikke en brukt bærbar uten å spørge efter kvittering. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hehe - nei, men pynting av sannhet er vel ikke noe som skjelden skjer når varer bytter hender, men jeg måtte bare ta for meg denne, vidunderlig klosset framført, og en vakker annonse "CA en måned gammel"... Hm, kanskje finne meg en hobby... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Les mine lepper, snakker ikke om garanti i det hele tatt, henviser kuntil behov for kvittering i tilfelle utgiftsføring for næringsdrivende/firma Lese dine lepper? Tror ikke der er noen næringsdrivende/bedrifter der køber brukt datautstyr (pga avskrivnings regler) i det hele tatt - og da slett ikke en brukt bærbar uten å spørge efter kvittering. Mvh Kimmer Offtopic: Alt under 15,000.- kan direkte utgiftsføres uten avskrivinger. (kan hende grensen er høyere nå) Mvh jarmo Tilbake til topic Hvor ble det av trådstarteren ? Endret 10. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 At faren er utenlandet og ikke har gitt lyd far seg på 2 måneder kan tyde på delt omsorg og lignende.Men å ikke ha kontakt med barna på 2 måneder sier en del om han. Personlig hadde jeg aldri kjøpt varer uten at det var vedlagt kvittering,uansett hvor troskyldig vedkomende er. Og legge inn et innlegg her synes jeg er regelrett dumt,da det er mulig å spore hvor den er kjøpt.Forummedlemmer kan lite gjøre i dette tilfellet da jobben ligger hos selger og kjøper.En må forvente at kvittering er å oppdrive. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 En 1 mnd gammel P4 Mobile på 2.2. ghz?? Hvor får man kjøpt sånn? Lages disse P4 mobile cpu-en i det hele tatt lenger? Akkurat samme pc-en som den som var student-pc på ntnu i fjor jo. http://www.orakel.ntnu.no/studentpc/index.php?year=2003 Tor Fredriksen fra Kolvereid? Hvem er så det? Lille Kolvereid huser omlag 12-1400 personer. Hvor bor så du? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Kolvereid e Norges minst by..man sjer deinn såvidt..men tilbake til saken. Vel Fikk pcen fra han i sluttn av juni.... å det vil si ca 2mnd. Dessuten så ringer han når han har mulighet. PS. Ikke værra fækk me Kålvreh. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Oi, Tøbbi - Høylandet her...............:-) Var på fest mange ganger på Kolvereid i mine yngre dager......:-) Djævelsk dårlig med damer der den gang - bedre nå..........? Endret 10. september 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hmm... er rimelig sikker på at jeg så den pc'en avertert på Kolvereid.no sitt klikk-kjøp for mye mer enn 2 mnd'er siden - kjenner igjen epostadressen (som er litt sær) ærlig talt tøbbs - hvor gammelt er det raklet du har solgt? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du svarer ham at du ikke lenger har originalkvitering, men at du godt kansende ham en kvitering på at han har kjøpt pcen av deg. Er han ikke fornøyd med det er det hans problem. Du har ikke plikt til å levere noe som ikke var avtalt i kjøpsavtalen. Han har plikt til og informere om det. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Fikk den i juli engang. Itj nå bra damer på i sjølve byyn næi.. men litt uti kommun så e det f*** å få Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Nok dameprat... tilbake til dataprat :-) Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Så nå frykter jeg at han vil ha pengene tilbake.Hva burde jeg gjøre? Det er bare å gjøre som alle de dårlige webshopene: 1) Gjør deg utilgjengelig. Ikke svar på telefon eller epost. Lat som om du ikke er inne dersom han dukker opp på døra. 2) Dersom han likevel får tak i deg så bare si at du skal overføre pengene - noe du selvsagt ikke har tenkt å gjøre. Mest sannsynlig går han lei og gir seg. Men du kan også risikere at han dukker opp med balltre og et par store kompiser. :!: Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Tror en del personer her bør holde seg til topic i stede for å snakke om hvor/hvorfor/hvordan/omsorgsvikt + div. Helt off topic imo. Så lenge du ikke skrev i annonsen at det ikke fulgte med kvittering på pc så er det ikke noe farlig. Men du kan skrive en kvittering til han...eller en garanti, en slags slagskontrakt i tilfeledet skulle bli noe med pc'n. Så kan du spøre faen din når han kommer hjem om han har kvittering just in case Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jamen.. siden han reiser rundt omkring i utlande er det ikke lett å finne ut hvor han er.... har ikke hørt fra han på 2mnd nå Ringer du til mobilen hans, vil den automatisk finne hvor i verden faren din er... Feks: er man i utlandet med noen venner, også oisann, så var vennene borte, så ringer man enkelt å greit +47<nr>... Da får man tak i dem... Med mindre det er kontantkort man har, for det har jo sine begrensninger... Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ja her var det mange gode forslag og mye morro og lese.... La oss gjøre det meget enkelt. Ring support nr for din maskin. Der oppgir du serienr på din maskin. De kan derfra se hvilken forhandler den er solgt til. Derfra kan du kontakte de og få en kopi av faktura/ordre bekreftelse (noe du har krav på). Lenke til kommentar
Gozzard Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei Dette er ikke noe stort problem. Compaq har verdens garanti på sine produkter. Du kan sjekke garnati på maskinen på HP sine sider Vi importerer brukte maskiner og selger disse. Har aldri har problemer med Compaq. Men denne garantien gjelder jo bare i 1år og 3 måneder. Bare norge som har særavtale på 3 år. Da trenger man kvitering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå