fxwz Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Vel. Har solgt denne Compaq n800c pcen til en kjøper. Har motatt pengene for den og han har motatt pcen. Og nå vil han plutselig ha kvitteringen på pcen. Noe som jeg ikke har. Det sto jo heller ikke i annonsen at kvittering fulgte med. Så nå frykter jeg at han vil ha pengene tilbake. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Sier seg selv at han vil ha kvitering... ... få ny fra der hvor du kjøpte den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvis pc'n er kun 1mnd gammel må du jo ha kvittering eller klare å skaffe det . Hvis det skjer noe som gjør at han vil benytte garantien/reklamasjons retten er det jo ikke rart . Selv ville jeg forutsatt at en 1mnd gammel maskin ble overlevert med kvittering/garantibevis . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Skriv kvittering til han på det beløpet han betalte for PCèn, vil kanskje bare utgiftsføre maskinen i regneskapet og da trenger man kvitto Helt vanlig sak i næringslivet. Endret 10. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Fortell han at du ikke har den orginale kvitteringen. Tilby han en håndskrevet env. maskinskrevet kvitt. at han har kjøpt PC`en fra deg (få med all info om maskin, regnr. , navn på begge osv.). Funker greit med en sånn kvittering hvis objektet er brukt i en evnt. forsikringssak. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du svarer ham at du ikke lenger har originalkvitering, men at du godt kan sende ham en kvitering på at han har kjøpt pcen av deg. Er han ikke fornøyd med det er det hans problem. Du har ikke plikt til å levere noe som ikke var avtalt i kjøpsavtalen. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Han vet allerede at jeg ikke har den. Jeg har seelvfølgelig mistet den eller rota den bort. Pcen har faren min kjøpt.... å han er bortreist stort dett hele tiden. Vet ikke hvor han kjøpte den. Endret 10. september 2004 av tøbbi Lenke til kommentar
Skee Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du har hørt om telefon? Ring faren din, finn ut hvor den er kjøpt og få en kopi av kvittering. Enkelt, ikke sant? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Jamen.. siden han reiser rundt omkring i utlande er det ikke lett å finne ut hvor han er.... har ikke hørt fra han på 2mnd nå Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Det er som regel ikke problem å få utstedt en kopi av originalkvitteringen der hvor maskina ble kjøpt. Bare å henvende seg og spørre det :-) Zepto fikset ihvertfall den biffen for min del for et års tid siden. EDIT: Jepp...må nok lære meg å lese gjennom tråden, ja.... Endret 10. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jamen.. siden han reiser rundt omkring i utlande er det ikke lett å finne ut hvor han er.... har ikke hørt fra han på 2mnd nå han har vært borte i 2 mnd... men kjøpte en PC for 1 mnd siden ? Og du vet ikke hvor den kom fra? Lenke til kommentar
airguard Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Trodde folk som reiste, gjorde som de jeg kjenner skaffer seg en mobil som funker. er det noe viktig kan man altids få fatt i dem. du må sjerpe opp faren din Dessuten somle bort en kvittering på en bærbar som er 1 mnd gammel er tvilsomt. Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Altså - la oss få detaljene i orden på dette... fra annonsen din: "Pcen er ca 1 måned gammel " også: "Pcen har faren min kjøpt.... å han er bortreist stort dett hele tiden. Vet ikke hvor han kjøpte den. " Før du runder av med "Jamen.. siden han reiser rundt omkring i utlande er det ikke lett å finne ut hvor han er.... har ikke hørt fra han på 2mnd nå" Jepp... trenger hjelp du ja, men tror ikke du får det i forumet her Noko luktar gammal beiken på Kolvre ja, hehe Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hehehehe - lmao..... Lenke til kommentar
Lexx Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jamen.. siden han reiser rundt omkring i utlande er det ikke lett å finne ut hvor han er.... har ikke hørt fra han på 2mnd nå Ikke på den rette sida av loven han faren din eller? Reise utenlands i to måneder og ikke ha kontakt med barna sine engang... Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 damn, 7500 :O "rip-off" Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Skriv kvittering til han på det beløpet han betalte for PCèn, vil kanskje bare utgiftsføre maskinen i regneskapet og da trenger man kvitto Helt vanlig sak i næringslivet. Hei, Tror ikke der er noen plasser i Norge man (som tredje person) kan få noget repareret på garantien uten original kvittering. Da ville al tyvegods kunne repareres i hyt og pine. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 dere er jo så suspekte her på forumet..hvorfor skulle han lyge om det? Samme som å lure folk med hva man skal ha til middag. "jeg skal ha fisk til middag i dag"..ok.."Haha, lurte deg!!kjiipt!" Dere skjønner? :!: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Skriv kvittering til han på det beløpet han betalte for PCèn, vil kanskje bare utgiftsføre maskinen i regneskapet og da trenger man kvitto Helt vanlig sak i næringslivet. Hei, Tror ikke der er noen plasser i Norge man (som tredje person) kan få noget repareret på garantien uten original kvittering. Da ville al tyvegods kunne repareres i hyt og pine. Mvh Kimmer Les mine lepper, snakker ikke om garanti i det hele tatt, henviser kun til behov for kvittering i tilfelle utgiftsføring for næringsdrivende/firma Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 dere er jo så suspekte her på forumet..hvorfor skulle han lyge om det? Samme som å lure folk med hva man skal ha til middag. "jeg skal ha fisk til middag i dag"..ok.."Haha, lurte deg!!kjiipt!" Dere skjønner? :!: Veeel - i beste fall er PC'en eldre enn 1 mnd, som det står i annonsen, mens i verste fall er det tjuvgods - men jeg tviler på at sistnevnte er tilfelle - men man burde virkelig være mer lett på foten når man kommer til forumet og ber om hjelp til å dekke suspekte dealer mener nå jeg Det som er merkelig er at Faren i soga ikke er å få tak i. Yo, Tubbs, kan ikke du få Multidata til å skrive kvittering da? Sjefen der er klar for en deal under bordet vet jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå