Salty-B Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hei, hvis man skal kjøpe seg en lcd skjerm, er det slik at en 17" lcd skjerm er nesten like stor som en 19" ctr? Er det ikke slik at på en lcd skjerm så er ikke noe av skjermen dekket bak dekselet som det er på ctr? Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 17" lcd er vel sånn ca. 18.5" crt. CRT skjermer gjør som du sier at de dekker over deler av skjermen. Blir omtrent samme som harddisker som ikke er like store som de selges som, alle vet om det og alle gjør det. Men som for alt annet innen data så gjelder regelen om at større er bedre, bare kjøp så stort som du har råd til, større er bedre. Men pass på kvaliteten, det kan være veldig store forskjeller på en billig og en dyrere skjerm. Sjekk ut lcd-guiden som hw kjørte for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Er det ikke mulig å lage lcd skjermer uten å ha en fast oppløsning som er best? Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er det ikke mulig å lage lcd skjermer uten å ha en fast oppløsning som er best? Nei, fordi pixlene er faktiske 'brikker'. Det blir laget en gitt antall 'prikker' og det får man ikke overgått. 17" lcd er vel sånn ca. 18.5" crt. CRT skjermer gjør som du sier at de dekker over deler av skjermen. Blir omtrent samme som harddisker som ikke er like store som de selges som, alle vet om det og alle gjør det. Dette er langt unna topic, men jeg tar en kjapp komentar. Hadde du kunnet matte hadde du visst at HD-produsentene har rett og oppgir riktig størrelse på harddiskene sine. Problemet er at de fleste som bruker en datamaskin ikke er kjent med binærtallsystemet og hva en 'mega' 'kilo' ol. blir der. HD-produsentene bruker SI-systemet / ISO-standardene når det kommer til benevning, noe windows (og de fleste linux distrubisjoner) ikke gjør. Søk på nett etter kibi, mibi, tebi, mega, kilo, osv. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Laangt inn i fremtiden håper jeg på at det blir laget skjermer som har fordelene til både crt og lcd, hehe, hvem ville vel ikke det, men Jeg synes ikk at dataskjermene bør bli for store, det ser bare teit ut å ha en megaskjerm forran seg synes jeg, 19" til nød 20" går ann, men noe særlig større trur jeg ikke det er bruk for rett og slett, hvis det ikke blir widescreen skjermer da, de får jo høyere tommemål uten at de nødvendighvis ser så mye større ut:P Men å ha en skjerm på 24 -30 tommer forran ser ser teit ut synes jeg altså. Kanskje ett nytt problem vi alle kan bli kjent med nå Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kjøp en 17" LCD. Hvis du skal kjøpe en 19" LCD må du passe på at den har MER enn 1280x1024 som standard oppløsning, ellers er det liten vits med 17" kontra 19". Alt på skjermen blir bare litt større. Har du problemer med øynene kan det være OK med 19". 'Problemet' med å kjøpe en 19" LCD med større oppløsning enn 1280x1024 (feks. 1600x1200) er prisen. De koster ca 10.000+ Derfor er det mest gunstige for folk flest akkurat nå en 17" LCD Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kjøp en 17" LCD. Hvis du skal kjøpe en 19" LCD må du passe på at den har MER enn 1280x1024 som standard oppløsning, ellers er det liten vits med 17" kontra 19". Alt på skjermen blir bare litt større. Har du problemer med øynene kan det være OK med 19". 'Problemet' med å kjøpe en 19" LCD med større oppløsning enn 1280x1024 (feks. 1600x1200) er prisen. De koster ca 10.000+ Derfor er det mest gunstige for folk flest akkurat nå en 17" LCD Hvor finner jeg en 19" LCD skjerm med annen oppløsning enn 1280*1024, det virker som om du har gjort det? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 'Problemet' med å kjøpe en 19" LCD med større oppløsning enn 1280x1024 (feks. 1600x1200) er prisen. De koster ca 10.000+ Og da er det like greit å kjøpe en 20" LCD. De har jo 1600 x 1200 som "standard. Hvordan er det å spille på en slik 20"? Det er vel ikke alle spill som takler 1600 x 1200? Lenke til kommentar
ves80 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Når det gjelder 19 tommer vs. 17 tommer så bør du tenke igjennom om du er villig til å betale 2-3000 kr ekstra for 2 tommer.... Lenke til kommentar
Legionaire Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Laangt inn i fremtiden håper jeg på at det blir laget skjermer som har fordelene til både crt og lcd, hehe, hvem ville vel ikke det, men Jeg synes ikk at dataskjermene bør bli for store, det ser bare teit ut å ha en megaskjerm forran seg synes jeg, 19" til nød 20" går ann, men noe særlig større trur jeg ikke det er bruk for rett og slett, hvis det ikke blir widescreen skjermer da, de får jo høyere tommemål uten at de nødvendighvis ser så mye større ut:P Men å ha en skjerm på 24 -30 tommer forran ser ser teit ut synes jeg altså. Kanskje ett nytt problem vi alle kan bli kjent med nå pøh tenk at tv'ene ikke alltid har vært så store som de er idag. Syntes du det er teit og ha en stor tv ? selv ville jeg digga en 30tommer lcd forran meg.... men jeg tror at man kommer til å bruke samma skjerm for tv og data i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå