Gå til innhold

Hvem skal jeg stole på?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge PC snart, og nå begynner jeg så smått å få klart noen av de delene jeg skal ha.

PCen skal:

- Brukes mest til filmer og musikk

- Overklokkes moderat

- Kunne brukes til spill som "World Of WarCraft", "Battlefield Vietnam", "Doom 3", "WarCraft III", "Command & Conquer-spill" etc.

- Være stillegående

- Kunne tas med på LAN uten at jeg blir ledd ut :ermm:

- Forhåpentligvis ikke bli så dyr (helst ikke over 10k, og i hvert fall ikke over 15k)(Når jeg regner prisen, er bare hovedkort, skjermkort, ram, prosessor, harddisker, vifter, strømforsyning (hvis jeg trenger ekstra) og CD-stasjoner medregnet. Ekstrating som kabinett, skjerm og alt annet tilbehør kommer ved siden av)

Tilbehør:

- Black Funcmat

- Logitec Deluxe SE USB Keyboard

- Koss UR 18 25-15000 hz headset m/2,4m kabel

- IntelliMouse Explorer 3.0

- Chieftec BX Tower 360W PSU

- Samsung SyncMaster 19" CRT DynaFlat

Dette vet jeg at jeg skal ha: :yes:

- Samsung SpinPoint 80 gb harddisk

- Samsung SpinPoint 160 gb harddisk

Jeg trenger deres synspunkter på følgende saker

En fyr foreslo:

- Asus V9999 GeForce 6800 128MB DDR AGP TV-Out DVI Retail

- Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB S-ATA GbLAN ATX Raid

- Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

- AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754 512 KB cache BOXED

En annen fyr foreslo:

MSI K8N Neo-FSR

AMD Athlon 64 3200+

OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum 1 GB / 2x512 MB

Point Of View GeForce 6800 GT

Jeg skal ikke ha DVD-brenner. Hvis jeg skal ha meg det, kan det i så fall kjøpes senere. Jeg skal heller ikke ha vannkjøling :nei: , for det er dyrt, og kjøler ikke noe bedre enn tre vifter (til halve prisen) gjør.

Jeg trenger ikke så kraftig skjermkort, egentlig. Jeg skal spille en del strategi-spill (WarCraft III, o.l.) Radeon 9800 pro foreslo en kamerat av meg. Det skulle visst være rimelig. Jeg skal kanskje bytte ut noen av delene etter hvert, men jeg satser på å kunne bruke PCen en stund før den blir for dårlig. En kamerat av meg sa at corsair-ramen var dårlig. Han foreslo OCZ. Hvem skal jeg stole på? :hmm:

Vet noen om en bra CD-brenner?

Legg gjerne med linker og priser på delene :!: (hvis det ikke er for mye å spørre om)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...