Gå til innhold

Hvilken mus skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laget utallige tråder om dette, søk! ;)

Det er enten Logitech MX510, Microsoft Intellimouse v4.0 og evt. MX310 om du er venstehendt som bli anbefalt av de fleste. (Evt. Intellimouse v3.0, men den er tatt ut av produksjon (Ikke for venstrehendte) ) Ta en tur innom en databutikk og prøv! Jeg mener at MX510 er den beste spillmusen, men det er ikke alle som mener det, så det beste er nok å prøve på en butikk :whistle:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Razer Boomslang 2k (har dog endel smaa feil. Er ballmus, men er perfekt for store hender)

Razer Viper (Optisk, for smaa hender. samme klasse som MX510)

JEg venter selv paa at min Razer Boomslang II skal komme en gang i nermeste fremtid.

Frankie

Singapore

Razer? Er det ikke noe galt med ca. halvparten av alle Razer mus? (Eller noe sånt? :p) De er i hvert fall ikke særlig beryktet for kvalitet ^^

Lenke til kommentar
Razer Boomslang 2k (har dog endel smaa feil. Er ballmus, men er perfekt for store hender)

Razer Viper (Optisk, for smaa hender. samme klasse som MX510)

JEg venter selv paa at min Razer Boomslang II skal komme en gang i nermeste fremtid.

Frankie

Singapore

Razer? Er det ikke noe galt med ca. halvparten av alle Razer mus? (Eller noe sånt? :p) De er i hvert fall ikke særlig beryktet for kvalitet ^^

Jeg syntes nok at du tar droyt i naa. ;)

Vel, det eneste som jeg har hatt problem med min Boomslang 2k er at den hadde problem med aa tracker naar man beveger musa svin-fort, det er klart det er et problem med de som har musa paa de laveste innstillingene, selv har jeg musa innstilt paa kun 4.5 i sens. Har aldri hatt noe problem egentlig, bortsett fra alt stovet som samler seg paa ballen og rullene da.

BTW: B2k er jo en gammel mus allerede og det e rjo en evighet siden den gikk ut av produksjon, bortsett fra de som ble laget at TerraTec da.

Naa er ihvertfatt Viper ut (den ble jo teste av hardware.no og fikk top skryt, husker jeg ikke feil sa var det ikke langt unna den ble kongen paa haugen, saa kom jo MX510.) Men naa er Razer tilbake med DiamondBack som har 16dpi (kan vel diskuteres hvordan de har faatt det til), pluss 7 knapper som ikke er aa takke nei til.

Men som sagt jeg liker hverken Viper eller DB (DB har ikke noe tracking problemer som jeg vet om) av den grunnen at de er alt for smaa for mine store hender, dermed venter jeg paa Boomslang II :D

kan jo altid ta en tur til Tigga.org

Saa kan du jo lese litt om den nye DB musa.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Det var gamer.no som testet viper musa, og den fikk langt fra noen toppkarakter.

Sakset fra testen: "For oss som er fanatiske ”lav-sensere” ser vi fram en modell fra Razer som klarer tilfredsstille våre behov, og vi prøver legge bak oss at denne modellen knapt er bedre teknisk enn eldre Logitechmodeller. Razer har lovt å gjøre noe med dette og vil i nærmeste framtid forhåpentligvis slippe en oppdatert Viper, tilpasset raskere bevegelser.

"

Edit: Fikk forøvrig 6 av 10 poeng!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...